• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Miipemi

#405
^Onnea uuden hamsterin johdosta :3 Mistä kasvattajalta sait tämän cämpsysi? Itse kun haluaisin myös joskus tulevaisuudessa cämpsyn enkä tiedä yhtään kasvattajaa :/
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Nape

#406
Tulipahan keskiyön aikaan siivottua tyttöjen häkit ja lenkkeilytettyä ne. Samahan se on mihin aikaan noita siivoilee. Nyt oli kiva, kun ei ollu lapset jaloissa pyörimässä, niin sai rauhassa puuhastella.
Nyt on tytöillä sit yöksi töitä, kun saavat pedata puhtaat lakanat mökkeihinsä.

Ollu niin nautittava ilma nyt, kun ei ole tarvinut huolehtia hamsujen lämmönsietokyvystä.

X-File's/JonnaMilaya

#407
Äsken luin että Sveitsissä on sellainen laki jonka mukaan mm. kaikilla hamstereilla on pakko olla lajitoveri häkissään
~Solnechnyi Trusha~

PiiaL

#408
^ Liekkö niillä sitten syyrialaisia ollenkaan lemmikkinä, luulis että tuolla lailla aika vähiin käyvät. :roll: Vai ovatko sitten jotenkin jalostaneet niistä suvaitsevampia toisiaan kohtaan. Niin ja eiväthän kiinarit ja talvikotkaan yleensä toisistaan niin hirveästi tykkää.

X-File's/JonnaMilaya

#409
Pistää kyllä oikeesti miettimään mitä ihmeen sosiaalisia hamstereita siellä on.Ja kyllä mun mielestä on ennemmin eläinrääkkäystä pitää 2 tappelevaa eläintä samassa häkissä kuin sitten yksin.Joillekkin eläinlajeille siellä riittää katsekontakti,mikä mun mielestä on ihan tarpeeksi.
~Solnechnyi Trusha~

petosiru

#410
Kuulostaatosiaan yllättävältä ja oudolta. Kun meillä juuri päinvastoin valistetaan että ovat erakoita. Syrkit ainakin..
Mistä luit tuosta? Rupesi kiinnostaan.  :pihalla:
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

X-File's/JonnaMilaya

#411
Hesarin sivulla
~Solnechnyi Trusha~

Marla

#412
No huh... :shock: Onko tuo tosiaan siis kaikkia eläimiä koskeva, myös niitä, jotka ihan "virallisesti" ovat erakoita? Tuskin syrkit ovat ainoa poikkeustapaus...
Tuntuu aivan järjettömältä, että tuollainen laki jossain olisi. :roll: Olisi kiinnostavaa tietää, mitä mieltä sveitsiläiset hamsuihmiset tuosta ovat, ja miten tuo toimii.

Sen mä ymmärrän, että säädetään lailla niin, että laumaeläimillä pitäisi olla tovereita, mutta tuollainen yleinen lakihan on aivan järjetön! :c8

Mrk

#413
Viime viikolla oli hauska kun menin katsastamaan uuden eläinkaupan tässä lähistöllä, lähinnä hamsterin ruuat mielessä. No uuden yrityksen innokas myyjä tuli heti palvelemaan minua ja kun kerroin mitä tulin katselemaan, hän esitteli yhtä ruokamerkkiä. Sitten myyjä tokaisi että yksi ostaja oli juuri käynyt hakemassa tätä ruokamerkkiä ja oli kertonut että hänellä on kotonaan yhdeksän hamsteria! Siinä vaiheessa myyjän ilme näkemisen arvoinen: suu ja silmät lautasen kokoiset :shock: ja ei todellakaan jäänyt epäselväksi kuinka järkyttynyt myyjä oli tästä tiedosta. XD No tähän mullistavaan tietoon sanoin vaan heh, otin pussin ruokaa ja lähdin jatkamaan matkaa. Totta kai olisin voinut kertoa että minulla on itseasiassa kolminkertainen määrä hamsteria kotona odottelemassa, mutta ehkä myyjä olisi nolostunut liikaa.

Mutta ai että, ihana saada oikeasti rehellinen reaktio hamsteriharrastukseen, yleensä ihmiset ei kuitenkaan uskalla päin naamaa mitään kauhistella. XD

GaneshaX

#414
Lainaus käyttäjältä: "Mrk"myyjä tokaisi että yksi ostaja oli juuri käynyt hakemassa tätä ruokamerkkiä ja oli kertonut että hänellä on kotonaan yhdeksän hamsteria!  :shock:

Eikä! Aivan hirvee määrä  XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

MirkkuH

#415
^^siis yhdeksän hamsteria :nuts:  :shock:  ...ei voi olla totta, johan niiden ruuatkin maksaa maltaita :huh ... XD

X-File's/JonnaMilaya

#416
Pienin määrä mitä koskaan olen kuullut kauhisteltavan on 3. Tämä tapahtui eräässä hamsunäyttelyssä kauan sitten. Siinä joku perhe katseli hamstereita ja totesi että heillä on peräti 3 hamsteria ja se on monta se, hyvä ku niitä ehtii hoitamaan ku joka päivä on vaihdettava kaikki purut ja siksi niillä ei voi olla isoja häkkejä.
Tuon uutisen mukaan Sveitsi on kaikista maista se jolla on tiukin eläinsuojelulaki.En kyllä todella tajua mitä elinsuojelemista se on että jollain eläimellä on pakko olla terrassaan kaveri.Missäs se olikaan missä eläimillä piti päivällä olla valaistus päällä ja ihmeteltiin miksi eläimet ovat karvattomia.
Ja sitten myöskin se, ettei ensi töikseen pitäis lopettaa eläintä,vaan käydä hoidattamassa,vaikka jalka pitäis amputoida
~Solnechnyi Trusha~

Saana

#417
Useimmiten mun vastaus kysymykseen "kuinka monta hamsteria sulla sitten oikein on" kuuluu notta "monta" tai että "onhan niitä". :D Ja siis kyllähän sitä itse jo tietää olevansa ihan höynähtänyt eikä jaksa joka päivä kuulla kauhisteluja siitä. Toki joskus voi hieman sekoittaa jonkun mielenrauhaa kertomalla oikean luvun. :D

Kiertelen aika paljon huvikseen eläinkauppoja ja joskus on vain helpompaa sanoa kasvattavansa ja eläinten määrä niin loppuu se ohjeiden anto, joista usein monet ovat vielä kaiken lisäksi huonoja. Onneksi on myös muutamia eläinkauppoja, joissa on tuttu omistaja tai myyjä ja saa asioida rauhassa ilman mitään selittelyjä. :D

Marla

#418
^ Haha, mä muistan joskus sen ilmeen, kun kävin ostamassa kuusi juomapulloa yhdellä kertaa eräästä liikkeestä. xD Uusin nimittäin silloin vanhoja pulloja, ja päätin ostaa ison satsin kun oli suht. halvalla ja justiinsa mun lempimalliakin vielä.

Mutta juu... Ei tätä hamsumäärää hirveästi tuu mainostettua "on niitä useampi" on yleisin vastaus multa. Hamsuihmiset ym. asia erikseen, mutta vieraammille ja ei-niin-ymmärtäväisille se on sit lähinnä vaan epämääräinen luku. :D


Argh... Täällä on kohta tosissaan niin paljon eläimiä, että mun täytyy ite muuttaa muualle. :haha Nyt tulee sit vissiin tuon hopsun myötä toinenkin syrkki majailemaan tänne toviksi. Ei sillä, että harmittelisin tuota - mieluusti sitä uusiin eläimiin tutustuu ja auttaa muita! :)

Minski

#419
Lainaus käyttäjältä: "Annina"Toki joskus voi hieman sekoittaa jonkun mielenrauhaa kertomalla oikean luvun. :D
Täytyy tunnustaa, että joskus teen tän ihan piruuttani nähdäkseni vastapuolen reaktion :D :oops: Vaikka useimmiten se kauhistelu enemmänkin joko ärsyttää tai sitten se on ihan samantekevää, josta johtuen aika harvoin edes vastaan tuohon määräkysymykseen numeroilla vaan juurikin jotain epämääräistä kuten "jonkun verran" tai "muutama" :)

Lainaus käyttäjältä: "Marla"Haha, mä muistan joskus sen ilmeen, kun kävin ostamassa kuusi juomapulloa yhdellä kertaa eräästä liikkeestä. xD Uusin nimittäin silloin vanhoja pulloja, ja päätin ostaa ison satsin kun oli suht. halvalla ja justiinsa mun lempimalliakin vielä.
Mä kans kerran ostin 5 heinäpesää yhtä aikaa ja just edellisviikolla olin hakenut niitä sieltä 3 kpl niin myyjä kysyi, että mitä mä teen niillä. Oli sit pakko sanoa, että omistan useemman hamsterin ja kaikilla täytyy olla samanlaiset :) En kehdannu enää sanoo, että oikeestaan tarvisin vielä näitä 5, että olis kaikilla :D

Lainaus käyttäjältä: "Marla"Argh... Täällä on kohta tosissaan niin paljon eläimiä, että mun täytyy ite muuttaa muualle. :haha Nyt tulee sit vissiin tuon hopsun myötä toinenkin syrkki majailemaan tänne toviksi.
Mikäs tässä on asuessa hamsuhuoneessa ! Häkkejä siellä, terroja täällä ja purupaali tuolla ja puruja lattialla, kuka voi edes haluta jotain muuta :P
Hamsteriton tätä nykyä