Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

HamsterSailor

Kun otin neljännen, ni isovanhemmat oli ihan kauhuissaan. Ne sanoo meijän taloa eläintarhaksi :D

Vevve

Meidänkin kämppää sanotaan eläintarhaksi tai eläinkaupaksi, ja aina näyttelyiden jälkeen isovanhemmat soittaa että "Kuinka paljon hamstereita sait myytyä siellä näyttelyssä?" ja aina saan uudelleen painottaa etten ole myymässä niitä kenellekään.  :D

Kesätyöhaastattelussa menin yksityiskohtaisesti luettelemaan haastattelijalle kuinka paljon mitäkin eläinlajia meillä on, ja se vielä kirjasi ne kaikki muistiin. Alkoi saman tien tuntua että mitäköhän sammakoita päästelin suustani, mutta sainpahan työn kuitenkin.

Minski

HamsterSailor: Näytäppä isovanhemmillesi tuo ketju "Kasvattajien tiloja" niin ehkä sitten ovat sitä mieltä, ettei neljä ole ollenkaan paha :)

Henni

Minun toinen mummu oli ihan kauhuissaan, että miten joku voi haluta tommosia elukoita kun minulle hamstereita tuli. Mutta ei se kyllä tykkää meidän koiristakaan. Toinen mummu taas tykkää hamsuista ja haluaa pitää niitä kädessä ja ottaa kaikki kolme hoitoonkin. Siellä hoidossa ollessa ne vasta hemmottelua saa. Joka ilta kupissa ainakin viittä eri ruokalajia ja käteen pääsee aina kun hereillä on. :)
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Marla

Jotenkin niin tuttua tuo, että kysellään, miten hamsterit meni kaupaksi. :D Jostain syystä jotkut kuvittelevat, että pyöritän suurta bisnestä, eivätkä tajua, ettei se poikasista saatu myyntihinta ole mitään tuloa edes, kun enempi menee näihin rahaa mitä tulee.

Eräältä taholta tulee hyvin ikävää palautetta, jota en viitsi tänne kirjoittaa - se ainoastaan on sellaista, joka häiritsee suunnattomasti.

Mummuni tykkää hamstereista. Aika monen kanssa syystä tai toisesta olen siellä vieraillut, ja aina kyselee paljon kaikenlaista. Onhan toki täälläkin käydessä tullut tungettua hamstereita käteen. :)

Mitä kyselijöihin tulee, hakiessani lainaurosta parkkipaikalla porukka n. 11 -vuotiaita poikia tuli kyselemään kaikenlaista - jopa ihmettelivät, että eivät kai hamsterit asu noin pienissä asunnoissa (hamsteri oli Geoboksissa). Tosi mukavaa kyllä oli vastailla kysymyksiin. :)

Tässä taannoin veljeni katseli kaverinsa kanssa innoissaan astutusta. :D

wiidii

Minulla oli jännä kohtaaminen viimeksi Tampereen rautatieaseman parkkipaikalla sen jälkeen kun olin vienyt Marlalle kaksi hamsteria ja itsellä oli siis tyhjä boksi kädessä. Tuli sellainen n. 10-vuotias tyttö mummonsa kanssa kohti minua ja se tyttö vakuutteli mummolleen että tuollaisessa boksissa se näki "jonkun järsijän joskus", ja mummo kovasti yritti väittää vastaan ettei tuollaisessa koskaan mitään pidetä. :D Harmitti ettei ollut yhtään hamsua boksissa, kun nyt tyttöparka joutui pettymään kun boksi olikin tyhjä. Sanoin kuitenkin että on näissä yleensä joku eläin kuljetuksessa niin silmät kirkastui.  xD  Ihana tyttö.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

HamsterSailor

Ehkä se mun isovanhempien reaktio johtuu siitä, että kun äitini ja tätini olivat lapsia, tädilläni oli hamsteri jota mummu joutui käsittelemään joskus ja aina kun mummu otti sen käteen se puras :roll: Ja mammulla taasen on astma jonka takia isäni aikoinaan joutui luopumaan undulaateistaan. Miespuoliset isovanhemmat eivät paljoa välitä, paitsi pappa kommentoi että "Onpa noilla tylsä elämä".

Never

Esikoiseni aika on käymässä loppuun.  :( Nana-talvikolla on ikää 2v ja 3kk. Viime kuukausien aikana se on laihtunut paljon. Mahasta on lähtenyt karvaa, ja siinä on pieniä haavoja. Parin viime päivän aikana maha on suurentunut tosi paljon. Tuntuu kuin pitäisi eri hamsteria kädessä! En tiedä, onko vatsassa kasvain, onko se turvonnut vai mitä lie.  :( Takajalatkaan ei kanna hyvin. Eläinlääkärille on aika huomenaamuksi.

MortimerRiddle

Palasin kotiin 2-3 viikon reissulta. Vieläkin olen aika sekaisin. Mutta oli ihana nähdä nämä hamsuttimet taas  :D Kaikki tulivat tietenkin tervehtimään kun huoneeseen pääsin. Poikasten häkkiä hieman putsailin ja lisäsin aivan upouutta ruokaa jokaiselle hamsuttimelle! Se kyllä maistuikin heille erikoisen hyvin. Ja jokaista hamsteria on tietysti pidetty jo sylissä ja pusuteltukin.  :oops:

Ihana olla taas kotona.  :sydan
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

hamiha

kysymykseni on että haittaako hamsteria juoksu pyörän natina? Meidän juoksupyörä natisee. Ja muovinen on.                                          -hamiha-

Minski

^ Ei ainakaan tunnu haittaavan, koska juoksevat silti vaikka miten pyörä natisisi ja kitisisi. Luulisi, että hamsu lopettaisi juoksemisen, jos ääni haittaisi sitä.

Never

Kävin aamulla Nanan kanssa eläinlääkärissä. Mahasta löytyi iso kasvain.  :( Kasvain oli kasvanut parissa päivässä hurjasti. Elinaikaa olisi kuulemma ollut viikko tai pari, mutta mielestäni Nanan oli tässä vaiheessa parasta päästä pois ihmisten maailmasta. Ikävä on valtava!

ammie

Lainaus käyttäjältä: "Henni"Minun toinen mummu oli ihan kauhuissaan, että miten joku voi haluta tommosia elukoita kun minulle hamstereita tuli.
Meilläkin mummo ensin hämmästeli talvikoista, että mitä minä nyt noin pieniä eläimiä tahdon ja mitä iloa niistä on, mutta kun näytin sitten vuoden päästä syrkin, niin johan mummokin ihmetteli, että ompas suloinen otus.  :D Ei sitten nuo miniminit vaan näköjään iskenyt.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

wiidii

Tein huuto.netistä muutama päivä sitten hienon löydön - Oulunsalossa (ihan kotipaikkani Lumijoen lähistöllä) joku myi "tyydyttävässä" kunnossa olevaa hamsteridunaa 5 euron lähtöhinnalla. Huusin sitä sitten 6 euroon ja voitin huudon, tänään kävin dunan hakemassa (sopivasti ennen lähtöä, joka on huomenna :) ). Suureksi yllätyksekseni duna on lähes uuden veroinen, pohja on täysin puhdas, juomapulloaukkoa ei ole jyrsitty ja oikeastaan ainoa vika on pienenpieni halkeama kirkkaassa muoviosassa. Tämä duna taitaa lähteä meikäläisen mukaan Saloon, pääsen heittämään varastoon erään aivan surkeassa kunnossa olevan dunan VIHDOINKIN.  :mrgreen:
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Minski

^ Voi mikä löytö. Oli kyllä vaatimaton myyjä, jos tuon pikkuhalkeaman takia oli "tyydyttävän" kunnon laittanut, mun mittapuulla tuo olis ollu melkein kuin uusi :)

Never: Osanotot !
Kyllä tuo oli jo aivan oikea aika päästää hamsu pois.