• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Minski

#375
Lainaus käyttäjältä: "Zinde"Meille saapui syrkkityttö. Väriltään musta valkoisilla laikuilla. Tyttö on lyhytkarvainen ja se ostettiin Turtolan Faunattaresta.
Hihii, minäpä näin pari viikkoa sitten teidän neidin kyseisessä eläinkaupassa :) Myyjä käsitteli sitä juuri ja hamsu oli kädessä kuin unelma, toooosi rauhallinen ja nättikin :) Onnea vain, sait hyvän hamsun :yes:
 
Lainaus käyttäjältä: "Zinde"Mentiin aluksi katsomaan valkobeigeä 6kk vanhaa syrkkityttöä, jonka myyjä kehui olevan poikkeuksellisen kesy. Valkobeige osottautui rubiinisilmäiseksi kyyhkynharmaaksi(?) vn tytöksi, joka ei sitten mukavasta luonteestaan huolimatta ihan sytyttänyt. Päädyttiin tuohon nuorempaan
Kerro ihmeessä tästä lisää ! :oops:
Tiedätkö mistä nämä hamsut oli liikkeeseen tulleet; siis kasvattajalta vai tukusta ? Rrrrakastaa kyykynharmaita :lov

Lainaus käyttäjältä: "ammie"No voi vitsit. Meillä oli yksi hamsteri ollut karkuteillä, kun olin itse mökillä. Pikkuveli ja äiti olivat ruokkineet hamsuja ja jossain välissä Ushmina oli päättänyt hilpaista kesälomalle. Pikkuveli oli sitten myöhemmin huomannut Ussen omassa huoneessaan napottamassa lattialla ja oli kuulemma ensin luullut nähneensä unta.  :D Äiti oli tuuminut, että no nythän he saavat jahdata sitä yötä myöten pitkin asuntoa, että saavat kiinni, mutta Usse oli antanut ihan kiltisti ottaa itsensä kiinni ja pääsi turvallisesti takaisin dunaansa.  :) Sellainen reissu Ussella.
No ylläri, että oli mun kasvatti, arvasin sen heti kun aloin lukeen sun viestiä, korvat jo kuumotti siihen malliin :D Ne tuntuu olevan yksiä riiviöitä :D :oops: Petosirulla on Ussen veli ja se on kuulemma ihan sata lasissa aina tekemässä jotain, mut ne on varmasti tullu äitiinsä, koska Jumba-isi on yks lapanen, se ei tee mitään koskaan :D
Hamsteriton tätä nykyä

Zinde

#376
Lainaus käyttäjältä: "Minski"
Lainaus käyttäjältä: "Zinde"Mentiin aluksi katsomaan valkobeigeä 6kk vanhaa syrkkityttöä, jonka myyjä kehui olevan poikkeuksellisen kesy. Valkobeige osottautui rubiinisilmäiseksi kyyhkynharmaaksi(?) vn tytöksi, joka ei sitten mukavasta luonteestaan huolimatta ihan sytyttänyt. Päädyttiin tuohon nuorempaan
Kerro ihmeessä tästä lisää ! :oops:
Tiedätkö mistä nämä hamsut oli liikkeeseen tulleet; siis kasvattajalta vai tukusta ? Rrrrakastaa kyykynharmaita :lov

En kysynyt hamstereiden alkuperää. En totta puhuen edes halua tietää.
Molemmat hamsterit olivat samassa liikkeessä. Harmaa löytyy sieltä varman vieläkin.
En tosin ole yhtään varma oliko kyseinen hamsteri harmaa, koska turkin väri taittoi vähän beigeen/ruskeaan eikä mulla ole tuo väripuoli kovin hallussa muutenkaan. Tyttö oli kyllä kaikin puolin oikein rauhallinen ja syliteltävän oloinen.  ;)

Minski

#377
^ Ok. Pitäsköhän joskus käydä katsomassa, että onko se kyyhkynharmaa vai mikä :) Juu ymmärrän, ettei lemmikkihamsun omistajalle ole niin suurta väliä sillä hamsun alkuperällä, yhtä ihana ja rakashan se on silti vaikka olis mistä tullut :) Mulle taas tuo alkuperä on sikäli tärkeä tietää, koska kasvatan ja tukkusyyristä en enää ikinä tule siihen asiaan käyttämään, riitti se yksi kerta, kun meni kaikki sen takia pilalle, että vieläkin harmittaa.
Hamsteriton tätä nykyä

Zinde

#378
^Joo, ymmärrän toki, että kasvattajalla nuo hamstereiden alkuperät on tärkeitä. :)
Olisi kyllä mukava, jos joku hakisi kyseisen hamsterin kotiin. Sen verran suloinen otus, että ansaitsisi jo oman kodin.

ammie

#379
^ No voi vitsi, ei tollasia hei saa sanoo ääneen meidän tamperelaisten kuullen. Tulee kauhee kiusaus käydä hakemassa toinen kotio, vaikka a) ei ole äityliltä lupaa ja b) en tiedä, onko mun tähän väliin mitään järkeä lisätä eläinmäärää, kun koitetaan kaverin kanssa sitä asuntoa saada syksyksi.  :D
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

blood.and.tears

#380
Meillä eletään pitkään aikaan hamsteritonta elämää, kun Kami neiti käytiin tänään nukuttamassa ikiuneen  :( Toki aika vanhaksi asti eli, 2v3kk. Helle otti selkeästi liikaa voimille ja oli jo ennen sitä pikkuhiljaa kuihtunut, mutta nyt tuskin jaksoi enää liikkua, joten parhaaksi nähtiin että nukutettiin, kun ell ei mitään päällisin puolin siitä löytänyt, mikä laihtumisen ja huonon liikkuvuuden olisi aiheuttanut.
Nyt on sitten terraariossa hiljaista ja kissoilta puuttuu katsomisen ilo (jaksoivat tuntitolkulla istua siinä vieressä aina kun jossain rapisi). Hauska neiti oli kyllä siinä mielessä, ettei yhtään noita pelännyt lasin läpi.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Nape

#381
B.A.T: Otan osaa :(  :sydan

Meijän tytöt käy ihan villinä täällä. Päivisin ne näyttää niinkö helle veis, mutta oottakaahan ko ilta tulee, niin ne pääsee vauhtiin! Mies oli ihan kypsä tänään, ku Linda alkoi iltalenkillään jyrsiä kodinhoitohuoneen ovenalustaa, niin sanoi mulle vaan, että ota tuo elukkas ennenku siellä on hamsterin mentävä kohta. Mä olin vaan hetken keittiössä juomassa mehua ja heti oli Linda pahanteossa :P  Nyt en ainaskaan uskalla miehelle puhua eläinmäärän lisäämisestä mittään, sen verran se oli ärsyyntynyt tänään noihin, ko oli niin väsynyt.. No sillä on nyt kesäloma, joten ehkä loman puolessavälissä mä kehtaan alkaa puhuun sille, kun se on saanut levättyä vähän. Tosin sehän ei oo yhtään eläinihminen, joten pitäkööt tunkkinsa jos on tollanen :D  Vaikka tykkäähän se noista, mut ei näköjään tänään. (Mitäs mulla puhuttavaa; jos parit marsut, syrkki, parit robot.) Sehän saa slaagit xD  Päätinki niin, että otan vähän kerrallaan ettei tuo Pena siis mies (Pena vaan mun keksimä lempinimi) tuu ihan hulluks.
En voi tälle eläinkuumeelle mitään. Se on ihan kauhea.

ammie

#382
^ No täälläkin vähän myllertäisi hamsterikuume, mutta ei kai tilanteelle mitään voi, kun ei lupaa heru. Nyt olis sellainen kääpiöhamsukuume, että jotain pientä vipeltäjää kovasti tahtoisin tuohon minidunaan, tai vaikka isompaankin.

Burrr, mikä noita meidän syrkkityttöjä vaivaa, kun tasaisin väliajoin ne kaatavat juoksupyöränsä? Mä kun luulin, että ideana on juosta siinä pyörässä, niin nää tohelothan kiipeilee pyöriensä päällä ja tekevät ilmeisesti kaikkensa saadakseen ne kumoon. Ushminakin oli nyt yöllä kaatanut pyörän ja kun siitä sitten jäi kiva pieni tila dunan nurkan ja pyörän väliin, niin neiti oli kuskannut pesämatskunsa sinne ja tuhisee nyt sitten siellä.  xD
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Marla

#383
Lainaus käyttäjältä: "ammie"Nyt olis sellainen kääpiöhamsukuume, että jotain pientä vipeltäjää kovasti tahtoisin tuohon minidunaan, tai vaikka isompaankin.
Joku tilasi eilen verkkokaupasta minidunan 29 eurolla, kun kääppärikuume villiintyi. :haha Mietin hetken, olisiko se cämpsyn vuoro, kun muista onkin jo kokemusta, mutta taitaa kiinari viedä voiton - niin ihania pikkuveijareita, että... :lov Joku maskotti pitää olla! :)

GaneshaX

#384
Lainaus käyttäjältä: "Marla"Joku maskotti pitää olla! :)

Varmasti tulee olemaan vaikeaa pitää "maskotit" maskotteina  :mrgreen:

Ainakin mulla  XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Henni

#385
Huomenna tarttis vissiin siivota kaikkien asumukset. :)  Enää ei jaksa aloittaa.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Marla

#386
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"
Lainaus käyttäjältä: "Marla"Joku maskotti pitää olla! :)

Varmasti tulee olemaan vaikeaa pitää "maskotit" maskotteina  :mrgreen:
No kunhan yritän huijata itteäni mahdollisimman pitkälle. XD Oon kyllä liian tykästynyt kiinareihin, ja niitä on Suomessa aivan liian vähän jajaja...


//edit.

Minski, ei ole rottia... :( Monisyinen juttu, jota on vaikea selittää yksinkertaisesti, mutta onneksi löysin yllättävän pian hyvän kodin niille, jossa ei ainakaan joudu lasten leluiksi ja jossa on aiempaa kokemusta rotista.

Minski

#387
Lainaus käyttäjältä: "Marla"Joku maskotti pitää olla! :)
Tekosyy, sullahan on jo hamsulassa ne maskottirotat :P
Hamsteriton tätä nykyä

Anonymous

#388
Tänään meille tulee Heidiltä Roudan Pinball Wizard * astutus lainaan. :lov

Scarlett

#389
Voi meidän pientä Eetua :( Ikä  (2v 1kk) alkaa jo painaa, ja helle varmaan ottaa koville myös. Pappa tuiskahteli perjantaina muutaman kerran kyljelleen kun yritti kurotella ylöspäin, ja eilen oli tosi poissaoleva, ei yhtään oma itsensä. Onneksi ei sentään kupsahdellut, kuten perjantaina.

Jos tämä nyt on lopun alkua, niin toivon kovasti että pieni saisi lähteä kauniisti ja rauhassa  :(