Millä "hoitaa" hamsun rasvaista turkkia?

Aloittaja spellcaster, 26.09.07 - klo:22:25

KinuskiToffee

En tiedä varmuudella, joko tällainen aihe on, mutta mitä mieltä olette tällaissita aineista.
Itse ostin sellaista, sanotaan, että se tekee turkista kiiltävämpää ja ei ole haitallista, jos hamsu nuolee sitä... Mutta siltikin haluaisin kysyä, onko joku kokeillut sellaista: haittoja?... Onko mitään hyötyä edes? :pihalla:
Kiitos, jos jollain olisi kokemusta ja tietoja.
Merkiltään ostamani tuote on Zolux Beauty.
:)

Louna

Pystyisitkö kirjottamaan että mitä aineita se sisältää? :) Kiinnostais tietää mutta en löytänyt netistä. Ihmisten kosmetiikkatuotteissa löytyy joko paketin tai pullon kyljestä inci- tai ingredients-otsikon jälkeen yleensä aika pienellä tekstillä ainesosalista, tarviikohan sitä edes olla eläinten tuotteissa...
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

Minski

Ite en henk. koht. uskaltaisi laittaisi mitään aineita hamsun turkkiin, mutta olisi silti kiva tietää, että mitä ainesosia tuo sisältää.

En netistäkään löytänyt valmistusaineita, mutta pullon kuvan löysin:

Ja tuotekuvauksen:

"Tehokkaasti turkkia selvittävä ja sähköisyyttä vähentävä hoitoaine. Lisää myös turkin kiiltoa.

Käyttöohjeet: Suihkuta hoitoainetta noin 20-30cm etäisyydeltä jyrsijän turkkiin. Vältä aineen joutumista silmiin ja limakalvoille. Harjaa turkki läpikohtaisesti. Ei huuhdella. Toista käsittely kuukausittain.
"
Hamsteriton tätä nykyä

KinuskiToffee

Joo en ihmettele, ettette löytäny, koska se tuote on ranskankielinen, enkä vielä ihan suomentaa sitä osaa :D

Louna

Inci-lista on yleensä aina englanniksi ja osaisin varmaan ranskastakin kääntää jotenkuten :) Heprealtahan se kuulostaa todennäköisesti olipa millä kielellä tahansa, jos on käytetty kivannimisiä kemikaaleja :D Ehkä eläinten tuotteissa ei sit tarvii olla sellaista näkyvissä ollenkaan?

Ihmisten vastaavissa tukkatuotteissa kiilto ja selvitysteho perustuu yleensä silikoneihin ja joihinkin pehmentäviin aineisiin, enkä välttämättä sellasia lähtis ihan huvikseen hamsterin turkkiin laittamaan, mut esim. joku kasviöljyihin perustuva aine voisi olla melko vaaratonta käyttää. Mutta ylipäätään kosmetiikkatuotteissa (jollaisena tätä turkkitököttiäkin pidän) käytetään hirveästi aineita jotka ovat kaikkea muuta kuin terveellisiä, niin en suosittelisi suihkimaan hamsun turkkiin mitään minkä ainesosia ei tunne.

ammie

Taisin Pet Expossa nähdä tuota siinä Eläinkeskuksen kojussa myynnissä. En kyllä itse lähtisi koittamaan, etenkään, jos en tiedä, mitä tuote pitää sisällään. Veikkaan, että se pari tippaa ruokaöljyä silloin tällöin esimerkiksi puuron seassa on kuitenkin paljon turvallisempi ja toimivampi tapa ylläpitää hamsterin turkin kuntoa.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

fuffi

mä en uskalla laittaa mitään tököttejä hamsun turkkiin mutta kun antaa hamsulla omenaa ja auringonsiemenii ja jauhomatoja niin kyll sitten turkki pysyy kunnossa muuten hamstereiden jauho matoja saa lemmikki liikkeestä :mrgreen:  :sydan  xD  :angel  :lov