• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Itsetehdyt asumukset

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

Maikkis

Millaisia häkkejä/terraarioita olette rakentaneet hamstereille?

Itse olen tehnyt vanhoista keittöin kaapeista hamsuille "Kaapit"


Ongelmana on vain, että yksi asukas päätti jyrsiä itsensä ulos. Toinen asukki  on onneksi asunut ihan kiltisti tuossa. Hyvä puoli noissa kaapeissa on, että ne on helppo siivota.

Nyt olen suunnitellut vanhasta hyllyköstä tekeväni muutaman hamsun talon. Olen vain miettinyt, miten siihen saisi tehtyä etuosan. Jos etuosan tekisi pleksistä (ja ritilästä), niin millainen luukku/ovi systeemi siihen olisi hyvä? Tämä mun uusi projektini on vielä aika suunnitteluvaiheessa  xD

@amorous

#1
Mappihyllystä tehty 6 kerroksinen asumus. Käytetty kissanhiekkalaatikoita ja valokuvakehykset ruuvattu etuseinäksi. Helppo ruokkia ja siivota, voi käyttää paksusti kutteria/puupuristepellettiä. Kukaan ei karkaa, eikä kalisuta pinnoja. XD

Päivällä:


Yövalot:


Pesämökissä on neliönmuotoinen muovilaatikko ja kansi on huonekalulevyä -jäänyt keittiöremontista.

Niin ja juomapulloille on porattu sivuseiniin aukot.

Maikkis

#2
^
Aikas hieno  :lov
Miten ilmanvaihto on hoidettu tuossa? Tuollaisesta mappihyllystä minunkin on tarkoitus tehdä kerrostaloasumus.

blood.and.tears

#3
Pakko kysäistä että mites teillä noissa puusta tehdyissä torneissa on pohja? Ootteko sitä suojannut pissaamiselta mitenkään? Itseä lähinnä mietityttää juurikin tuo pohja-asia, kun luulisi että se menee varsinkin syrkin pissasta pilalle.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Maikkis

#4
^
No mulla ei noitten kaappien kans ole ollut sitä ongelmaa, koska kaikki syrkkini käyttävät tunnollisesti vessa-astiaa :) Kerran Manta oli pissannut ohi kipan, mutta ei se pissa ollut siitä imeytynyt, pyyhkimällä lähti hyvin.

@amorous

#5
Lainaus käyttäjältä: "MaikkiS"^
Aikas hieno  :lov
Miten ilmanvaihto on hoidettu tuossa? Tuollaisesta mappihyllystä minunkin on tarkoitus tehdä kerrostaloasumus.
Mappihyllyjen etuseinänä oleva lasikehys ei ole mitenkään tiivis, muutama milli on joka puolelta rakoa. Ei kuitenkaan niin paljon, että hamsteri karkaisi. :S

Maikkis

#6
^ ok. Noissa meidän kaapeissa on vähän sama idea: oven ja kaapin välillä on koko matkalta muutama milli rakoa. Lisäksi takaseinään on porattu pieniä reikiä helpottamaan ilman vaihtumista.

@amorous

#7
Lainaus käyttäjältä: "blood.and.tears"Pakko kysäistä että mites teillä noissa puusta tehdyissä torneissa on pohja? Ootteko sitä suojannut pissaamiselta mitenkään? Itseä lähinnä mietityttää juurikin tuo pohja-asia, kun luulisi että se menee varsinkin syrkin pissasta pilalle.
Mun versiossa on joka kerroksessa kissanhiekkalaatikko (puuttuu tosin muutamasta kerroksesta kuvassa, kun ei ollut asukkaitakaan joka kerrokseen) ja muovilaatikko (pohjana Rautian säkkihiekkaa ja talouspaperia) pesäalustana.

Minski

#8
Hienoja kaikki nuo itsetehdyt

Ite oon niin laiska, että itse en ole alkanut väkertämään asumuksia. Joku terraariosto olis kyllä tosi hieno juttu saada, mutta enpä ite kyllä osaa väkertää.

Yksi itsetehty terraario meillä on, jonka taisin saada alta kympillä aikoinaan. Eli tämä. Siinä asuu nykyään Eevert :)

Eli terrassa on puukehykset, etuseinä ja sivuseinät lasia ja takaseinä vesivaneria, pohja melamiinilastulevyä, joka on aika hyvin kosteudenkestävää. Terraan olen itse tehnyt vain tuon verkkokannen seulaverkosta. Verkko on siis takaa kiinnitetty terraan kiinni ja edessä ja sivuilla on avattavat kiinnityssysteemit. Terrassa on asunut minulla yhteensä 2 hamsua ja hyvin on toiminut, omat hamsut ei ole edes jyrsineet tuota, mutta edellisen omistajan okahiirten jyrsimäjälkiä siinä on vähäsen, terran puuosa on kuitenkin niin paksua eikä mitään huokoista puuta, ettei siitä ole helppoa ulos itseään jyrsiä. Takaseinän vesivanerin olen päällystänyt esteettisistä syistä akvaariotaustapaperilla :) Pohja on kestänyt myöskin hamsukäytössä hyvin, sillä syyrikset käyttää vessalaatikkoa eivätkä pissi sinne tänne terraa ja silloin tällöin jos pissi menee ohi vessan niin tuo melamiinilastulevy kestää kyllä sellaiset vallan hyvin :)
Hamsteriton tätä nykyä

blood.and.tears

#9
Ku meidän syyrikset käyttäis sitä laatikkoa  :roll: Laviini käytti aikansa, mutta kun vaihdoin sen toiseen kuppiin niin neidille ei kelpaa (aikaisemmassa oli tosi matalat reunat jonka johdosta se sitten pissi seinään).
Mä on päässäni mietiskellyt sellaista ihan perus lipastoa, johon laittaisi eteen lasit, jolloin ne eläimet näkiskin. Ei kauheesti varmaan maksaisi mutta kun ei jaksais alkaa vääntää  :oops: Kattoo nyt..
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Mappy

#10
Hienojahan nuo teidän itsetekemät asumukset ovat, vai pitäiskö sanoa todella hienoja? Mut ite oon kanssa sen verran laiska etten jaksa alkaa väsäämään mitään erikoista. :roll:

Martsi

#11
http://i51.photobucket.com/albums/f399/ ... ioi184.jpg

tuollanen , kuva on otettu n vuos ssitten. Kaks oon tollasta tehnu

Minski

#12
^ Toi on kyllä kans tosi hieno
Menikö kauan tota tehdessä ja oliko kädet verillä :D Ainaki itellä on kädet miljoonilla naarmuilla aina ton seulaverkon kans pelatessa. Onko toi pohja tehty sängynaluslaatikosta ? Niin ja millaset luukut tossa on, siis että saako hamsun helposti pois tuolta ? En oo aikeissa ite tehdä tollasta, mutta kiinnostaa vaan, kun on niin kivan näkönen :)
Hamsteriton tätä nykyä

Martsi

#13
Lainaus käyttäjältä: "Minski"^ Toi on kyllä kans tosi hieno
Menikö kauan tota tehdessä ja oliko kädet verillä :D Ainaki itellä on kädet miljoonilla naarmuilla aina ton seulaverkon kans pelatessa. Onko toi pohja tehty sängynaluslaatikosta ? Niin ja millaset luukut tossa on, siis että saako hamsun helposti pois tuolta ? En oo aikeissa ite tehdä tollasta, mutta kiinnostaa vaan, kun on niin kivan näkönen :)
Alle tunti meni ja ei tullut naarmuja :D. Ylhäällä on luukku, ja edessä on luukku, kätevästi saa hamsterin pois. Juu sängynaluslaatikko se on (80cmx40cm)

?Lyllerö?

#14
Miten te oikein onnistutte tekemään noita "kerrostaloja"??  :pihalla:
Mä meinasin tehdä lyllelle yhdestä sellasesta pienestä hyllystä talon, siitä ois tullu 2kerroksinen, mutta iskä ei anna tehdä koska se hylly menisi rikki..
[size=85]


Vkh tv, Lyllerö 18.11.06 --->


[/size]