• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Itsetehdyt asumukset

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

Anonymous

#75
^Mahtavan näköinen hyllykkö  :aplodit: tuota ei ihan rähmäkäpälä tee. :D

Vevve

#76
^^ On se hieno!
Millä lailla siihen on pistetty valot, onko ne jotkut pienet joka asunnon yläreunassa?

Satu-

#77
Nuo valot on sellaista LED-nauhaa, jossa on liimapinta. Muistaakseni tuollaista nauhaa saisi ainakin Ikeasta. Jokaisen asumuksen katossa on yksi tällainen nauha lukuun ottamatta tuota ylintä kerrosta, jossa nauhoja on kaksi. Valot on liimattu ihan asumusten etureunaan, heti lasin taakse. Sähköjohdot kulkevat kattoon liimatuissa koteloissa ja päätyvät takaseinän verkon läpi ulos.

Valojen kanssa saa kyllä olla hieman varovainen, etteivät hamsterit pääse niitä jyrsimään. Yhden asumuksen korkeus on 30cm, joten eivät hamsterit kattoon muuten yletä ellei nyt sitten laita alle jotain pesämökkiä tai vastaavaa, jonka päälle ne voivat kiivetä. Jännite valoissa on ihan mitättömän pieni, joten sinänsä hamsterille siitä ei ole vaaraa, mutta valaistuksen uusiminen tulee ikävän kalliiksi.

Tässä vielä kuva siitä kotelosta, jossa johdot ovat:

Vevve

#78
Kyllä mäkin tommosen ehdottomasti haluan. Nyt on niin tympeää aina nostella ja raahata ja siirrellä noita dunia eikä ne ole kauniitakaan...

wap`

#79
Munki pitäis tommonen väsätä.. Jos siitä mitään tulee. :D

maarit

#80
Lainaus käyttäjältä: "Satu-"Tässä meidän hamsterihyllykkö valaistuksella ja ilman:
http://i160.photobucket.com/albums/t165 ... ykko-1.jpg

Ei varmaa tuu kovin halvaks tollasen väsääminen.
Tällä hetkellä hamsteriton

viiru

#81
Lainaus käyttäjältä: "Satu-"Tässä meidän hamsterihyllykkö valaistuksella ja ilman:

(kuva)

(kuva)

Rakennelmasta löytyy yhdeksän asumusta; ylimmän kerroksen 110x40 suuruinen syyrialaislukaali ja kahdeksan kääppäreille tarkoitettuja 55x40 kokoisia lootaa. Hyllykössä on lisäksi mahdollista yhdistää kaksi pienempää asumusta yhdeksi suureksi.

Pinnoitettuun lastulevyyn, josta tämä meidän hyllykkö siis on rakennettu, eivät ainakaan toistaiseksi hamsterit ole saaneet reilun puolen vuoden käytön aikana aikaan minkäänlaista jälkeä. Kuitenkin varmuudenvuoksi tuohon lasien takana kulkevan, purut sisälläpitävän matalan seinän eli "puruvallin" päälle on laitettu alumiinilista jyrsinnän estämiseksi. Alla oleva kuva toivottavasti selventää hieman. :)
(kuva)
Oih, siis tuo on niin makee et olen ikuisesti kateellinen ja kaikkea muuta mahdollista ikävää!
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Satu-

#82
Lainaus käyttäjältä: "maarit"Ei varmaa tuu kovin halvaks tollasen väsääminen.
Juu, kyllähän tuo ikävästi kukkaroa verottaa. Onneksi eräs tuttuni pitää kaikensorttisista rakennusprojekteista ja suostui tämän minulle väsäämään. Maksoimme toki tutullenikin jo ihan mukavan summan, mutta en haluaisi edes ajatella, mitä tälläinen hyllykkö olisi maksanut puusepällä teetettynä.  :c8

Miharu

#83
Mulla ei riittäis hermot tollaisen tekemiseen.. ;D
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

s.at.u

#84
Nyt kun oon katellu noita teidän asumuksianne, niin nyt tuli into tehdä itsekkin semmoinen. Tuollainen "säilytyslaatikko"-asumus olisi mieleeni, ja helpommaksi ja halvemmaksi tulisi kuin pleksiterraario.
Mutta, saako mistään semmoista suht'koht kirkasta muovilaatikkoa? Kun ne mitä olen katsonut, on semmoista melko sumeaa.. Vai kelpaako siihen semmoinen vähän sumeahkokin?  :)

Vevve

#85
^ Minäkään en ole löytänyt täysin kirkkaita boxeja mistään. Olen käyttänyt Ikean samla -laatikoista tuota 45L kokoa. Muovi vaan on samperin kovaa niin verkotuksia varten on hirveän vaikea saada tehtyä reikiä.

s.at.u

#86
^Ikea on meiltä niin kaukana, sinne en siis pääse.. Pitää varmaan käydä kaikki rautakaupat, marketit, jne. läpi.. :>

tintsku

#87
Mie ajattelin tehdä curvereista asumuksia talvikoille, niin kuin mustikkamaa on tehnyt tämän aiheen alkupuolella :)
Kuinka pientä verkkoa kannattaa olla talvikoilla?

Vevve

#88
^ Varmaan silmäkoko enintään 1x1cm?
Miulla on jotain 1-1,5cm väliltä olevaa omissa terraarionkansissani ja muissa, kun lähimmässä rautakaupassa ei ollut pienempää. Tarkoitettu kuitenkin puiden suojaamiseen myyriltä ja muilta eikä ole hamsujen saavutettavissa kun on vain kantena niin kelvannee ihan hyvin.

tintsku

#89
^Okei.
Ajattelin laittaa sitä verkkoa eteen, joten varmaanki pitää olla vähän pienempi silmäistä, jotakin 0,5x0,5cm.