Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Nannamanna

Heippa

Missäs iässä teillä kiinarikasvattajilla on poikaset alkaneet erakoitumaan? Esim. äiti+tytär tai koko pesue yleensäkin. Jos vaikka pesue on jäänyt sinulle pidemmäksi aikaa. Onko jollakin ollut ihan pidempiäkin yhdessä asumisia vaikka kiinari pyritään pitämään erakkona? (olen esim. nähnyt 3 sisarrusta samassa boksissa näyttelyssä)

Ihan mielenkiinnosta kyselen. Minulla sellainen tilanne että molemmat kiinari pesueet ovat jääneet hieman pidemmäksi aikaa. Yhdessä asumuksessa asuu äiti + tytär 2kk, toisessa asumuksessa 5 poikaa 2kk ja kolmannessa asumuksessa 4 poikaa 3kk. Olin tietenkin varautunut erottamaan väkeä jo aikaisemmin toisistaan, mutta minkäänlasta syytä en siihen ole vielä löytänyt. Asumuksissa on useita mökkejä, piilopaikkoja ja ruokakuppeja tarjolla. Kaikki nukkuvat kuitenkin samassa pesässä isossa kasassa ja syövät samasta kiposta. Pojat varsinkin tähystelevät mökkinsä päällä luin lauma mangusteja. Elo on sopuisaa. Eikä ketään jätetä joukon ulkopuolelle.

Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia. En siis kuitenkaan kannusta ketään pitämään kiinareita pareittain tai laumassa. Kaikki poikaset lähtevät meiltä uusiin koteihin tämän kuun loppuun mennessä, jokainen erikseen.  :icon_e_wink:
Lainaus käyttäjältä: Ana - 01.01.13 - klo:20:48
Noi kiinarit oli kyllä niin hurjan söpöjä. Harmiko kaikki laikut oli uroksia :D

Poitsuthan on just liikkiksiä.  :loov: Eräs eläinkauppa kertoi kerran ettei heidän kiinarit mee millään myydyksi (olivat olleet siellä 6kk). Syy oli etteivät ihmiset halua kiinaria, koska uroksien "pallit" näyttävät kasvaimilta ja sen vuoksi hamsterit "kehitysvammaisilta".  :nuts: Ihme porukkaa... Mun mielestä ne boltsit tekee kiinarista niin liikkiksen.  :sydan: :icon_cheesygrin:
Meidän kiinalaisia pötkylöitä 6vko ja 2 vko.  :kankaalla:

Tytteliini

Pojanviikarit

Vauvapötkelöt, sisko ja sen veljet.
Meilläkin ekat kiinaritenavat!  :loov:

Ensimmäiset poikaset ovat nyt 3 viikkoisia vilperttejä. Toinen kiinarimamma poksahtaa vielä nyt viikon sisällä.  Aikamoista "peräkärryä" kantaa nimitäin perässään. :jiihaa:

Parit roboparitkin on yhdistettynä, jos sieltäkin jotain putkahtaisi piakkoin.  :peukku:
Lainaus käyttäjältä: Minnaw - 14.03.12 - klo:17:59
^Onnea robopoikasista.
Pienissä poikueissa on se hyvä puoli, että voi pitää kaikki itse.  :yes:
Tosin valinnanvaraa ei juuri ole, vaan joutuu tyytymään siihen mitä tulee.

Meidän naperoita en ole nyt tohtinut ollenkaan häiritä. Saavat rauhassa kasvaa!
Pieni söpö kilkatus pesästä välillä kuuluu, mutta ovat kyllä hirmu hiljaisia. Nyt vaan omaa jakautumista odotellessa...  :icon_e_wink:

Kiitos onnitteluista! Sitä mä vähän harmittelinkin et näissä pienissä poikueissa ei ole sitä valinnanvaraa ja leikikaverit jää minimiin. Toisaalta taas pienemmälle määrälle riittää hyvin maitoa ja kodit löytyvät varmasti helpommin.  :yes: Emmä kuitenkaan kaikkia viiti jättää kotiin vaikka mieli tekis.  :icon_e_wink:
Onnittelut MirkkuH 9 poikasen katraasta!  :peukku:

Meillä mennään vähän pienemmillä perheillä. Kuupertti ja Young Quinn laittoivat tuulemaan... Sini-Impi synnytti 12.3 kolme robovauvaa  ja Liila-Lempi synnytti 13.3 kaksi robovauvaa.  :sydan:
Lainaus käyttäjältä: Minnaw - 12.03.12 - klo:09:30
Meillä on cämpsypoikasia!!!  :hyper:

Määrä varmistunee myöhemmin, nyt sain vain kuulla pienten poikasten äänen pesästä: *klik*
Ovat hiljaisia ja tyytyväisiä joten emolta riittänee maitoa  :loov:

Molemmat vanhemmat ovat sinisiä ja kantavat lisäksi myös punasilmäisyyttä, joten vaaleansinisiäkin voi hyvällä tuurilla olla luvassa.

Onneksi olkoon Minnaw!  :applause:  Meillekin syntyi myös tänään poikasia, mutta roboja tosiaan!  :hyper:  Toinen emo oli aamulla väsännyt ison pesän vauvoja varten. Et enään pari päivää niin tulee lisää vauvoja.  :sydan:
Tänne meidänkin poppoo pyrkii tulemaan.  :peukku: Jyväskylän näyttely kun meiltä jää mahdollisesti välistä?  Uusia tulokkaitakin olisi toukokuuta varten näytille.  :yes:
Meilläkin on tulossa ropopopoja kahdesta eri yhdistelmästä. Tytsyt niin tiineinä kuin pienet hamsterit vaan voi olla.   :sydan: Ihanan luonteisista vanhemmista  odotetaan syntyvän poikasia viimeistään ensiviikolla. Luutavasti jo alkuviikosta. Pieniä palleroita odotellessa.  Nyt vielä seuraillaan vaan kasvavaa päärynälihavuutta, pesänrakennuskisoja(kumpi eka!) ja ylen palttista levottomuutta ja riehumista (= synnytys lähestyy) :kankaalla: :popcornia: Tää on niin jännää kun edellisistä poikasista on jo aikaa...  :yes:
Meillä yhdistetty nyt kaksi robo pariskuntaa. Kummallakin pariskunnalla rakkautta ensisilmäyksellä. Poikasia odotellessa.  :sydan
Kiitos kivasta näyttelystä tosiaan! Viime näyttelystä onkin vierähtänyt jo vuosia.  :)

Lähdettiin matkaan ihan sillä fiiliksillä että "haluan jokaiselta hamsterilta vaan arvostelun ja ulkopuolisen mielipiteen". Kuitenkin saatiin ihan kotiin viemistäkin. Kuupertti oli standu robojen 2 ja sai ensimmäisen sertinsä ja Liila-Lempi oli tuomarin suosikki, sai kunniamaininnan kokonaisuudesta, ei-standu robojen 1 ja ei-standujen BIS 1.  :sydan

Kotiin tuomista oli myös pienen kiinaritytön muodossa.  :lov
Minkäs väristä roboja voi ilmoittaa ei-standardi luokkaan?  :c8  Normaalit tietty standardi luokassa.
Tervehdys hamsteriystäväiset!  :)

Onko kukaan lähdössä autolla helsingistä jyväskylän näyttelyyn? Tarvitsisin autokyytiä helsingistä jyväskylän näyttelyyn ja takaisin helsinkiin. Osallistuisin luonnollisesti bensamaksuihin.