• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Joululahja vinkit

Aloittaja Tiituz, 27.11.07 - klo:16:41

« edellinen - seuraava »

Sneezy

#15
Munki hamsul on eka joulu. jännittää... XD  veli osti jo uuden juoksupyörän, mut siinä on "pinnat" joten se pitää päällystää. Sit mun hamsun "kummit" lupas ostaa jotain... Eli Sneezy saa aika paljon lahjoja:)
On helppoa olla rohkea kun ei ole mitään pelättävää.

Tatu

#16
Kauan tuota omatekemää jyvätankoa voi pitää hamsun asumuksessa, ennenkuin menee pilalle? Siis kun tuossa on pilttiä ja porkkanaa yms..

Tiituz

#17
Tatu : En kyllä tiedä..  :pihalla:  Meillä se varmaan menee niin nopeesti ettei tarvi ottaa pois  :D
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

-karo\\

#18
Itsekin tein nyt nuille hamsuille vessapaperimökit ja niihin kaikkiin leikkasin talouspaperista lumiukon kuvat. :P Hamsuihmiselle ostaisin varmaan jyvätankoja tai tekisin niitä paperimökkejä. Omille hamsuille (talvikoille) oon joskus tehny semmosia pajupalloja, eli pajusta muotoillu renkaita ja laittanu niitä sisäkkäin. En usko että syyrikset mahtuu niistä väleistä, mut omilla kääpiöillä oli ihan sopivan kokoisia. Niiden tekeminen vaatii hyviä hermoja ja ite luovutin saatuani yhen valmiiksi, sisko teki sitte sen toisen valmiiksi. :D
koiruus ja syyrialainen ?

Tiituz

#19
Laittakaa tänne myös ohje Joululahjan tekoon esim. tuohon paperpimökkiin.Siis jos pystytte  :D
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

Maikkis

#20
^

Paperi-iglu:

- rulla vessapaperia
- pullasuti/sumutepullo
- kulho

Laita kulho ylösalaisin ja kiedo vessapaperia ympäri samalla pullasutilla/sumutepullolla kostuttaen. Aika märäksi saa kostuttaa. Lisää aina uusi kerros vessapaperia, ja kostuta. Muista jättää oviaukko!

Kun vessapaperia on paksuudeltaan n. 7-10mm, niin laita iglu kuivumaan.
Kuivumisessa menee muutama päivä. Sen jälkeen voit irroittaa kulhon ja iglu on valmis!


Valmis iglu (Manta vauvana iglua testaamassa)


Tuhottu iglu (valitettavasti näin voi käydä kun hamsu pitää iglusta liikaa)

Vilma

#21
Meillä hamstereilla on kolmella ensimmäinen joulu ja vanhimmalla toinen joulu.
Hamsut ovat saaneet aina hyvän aterian. Joskus myös jotain sopivaa joulupöydästä. Tänä vuonna ajattelin ostaa jotain pitkäaikaisempaa...En oikein piittaa noista herkkutankojen ostosta, eikä hamsutkaan niitä oikein syö.
_______________________________________________________

Itse olen tehnyt nuo iglut ilmapallon kanssa. Itse tykkään mielummin käyttää igluihin talouspaperia. Talouspaperit saa minusta jotenkin helpommin kiinni, esimerkiksi ilmapalloihin. Kulhoja en olekkaan kokeillut.
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Maikkis

#22
Lainaus käyttäjältä: "Artemis"Itse olen tehnyt nuo iglut ilmapallon kanssa. Noihin kannattaa muuten käyttää talouspaperia, ei vessapaperia => turha kuluttaminen.

Eikös vessapaperi ole halvempaa kuin talouspaperi?

Vilma

#23
Joo on, mutta se hajoaa laitossa helpommin, ainakin meillä. Sitä joutuu laittamaan myös enemmän ja sillon sitä menee hukkaan, verrattuna siihen, jos laittaisi talouspaperia. Periaatteessa se on kuitenkin ihan sama.  :D
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Maikkis

#24
^ Ai, mä oon käyttäny vessapaperia just sen takii et se hajoaa ja siitä tulee paremmin sellasta massaa. Mut kai se on ihan sama kumpaa käyttää  xD

blood.and.tears

#25
Meillä hamsut saa jugurtti ja suklaanappeja (ostin pari pakettia m&m poistomyymälästä) ja sitten tietty jouluruokaa kuten laatikoita. Lähinnä siis ruokaa, meiltä kun löytyy niin tuhottomasti tota hamsukamaa etten osta kyllä yhtään lisää  :oops:

Keksejäkin pitäisi leipaista noille, omiin kekseihin yleensä tulee :
2dl Kaura & ruishiutaleita
1/2dl Riisiä (keittämätöntä)
1/2dl Herneitä
Vähän jauhoja
pari rkl pellavansiemeniä
1 tl hunajaa
Öljyä ja vettä

Vettä laitetaan sillain että taikinasta tulee aika kosteeta, sitten lusikalla annostelen pellille, tasoitan ne kokkareet lusikalla ja pidän tunnin / pari uunissa miedolla lämmöllä, että kypsyy kovaksi, ja jätän huoneenlämpöön yöksi kuivumaan ja laitan sitten paperipussiin jotteivat homehdu (homehtuvat muovipussissa vaikka se olisi auki, kokeiltu on).
Ohjeet on suunninpiirteisiä, itse teen vähän korvakuulolla nuo, enkä mittaile mitään.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Tatu

#26
Meillä nuo iglut tuhotaan aina, mutta sehän on juuri jutun juju! :D
Mökkejä riittää kaiken näköistä ja kokoista mutta nuo vessapaperi-iglut ovat parhaita juuri sen takia että ne voi hajottaa - tuleepa hamsterille tekemistä! :P

e??a

#27
^Kestääkö ne ihan hamsun painookin, et voi kiipeillä siinä? :D
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

Maiju*

#28
Meillä jyrsijät saavat jouluisin aina osansa kauralyhteestä, sekä punaista omenaa.  :)
Riisipuuroakin saavat jos sitä jää yli.

Mitään erityisiä lahjoja meillä ei saada.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Tiituz

#29
Nostelempa tätä taas pikkasen  :D
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm