• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterinäyttely, Lahti 24.9.2011

Aloittaja Nape, 28.01.11 - klo:11:33

« edellinen - seuraava »

Marla

#150
Eihän kukaan ole kysymistä kieltänyt, mutta se että useampi ihminen peräjälkeen toteaa, kuinka tuomareiden pitäisi olla selvillä ennen ilmoajan päättymistä, ei ole enää kysymistä. :)

Se on ihan hyvä tavoite, että tuomarit selviäisivät aina ajoissa, mutta sen toteuttaminen käytännössä on asia erikseen. Mun mielestä pienempi paha on se, että tuomaritieto tulee hieman jälkijunassa kuin että koko luokka jää järjestämättä.

Anonymous

#151
Mut sitä ihmettelen kun "jotain" kysyy taikka tokasee niin heti ollaan ku hyeena kimpussa. :shock:

Heli

#152
Kyllä kai nyt tuomareita pitää saada kysyä. Ihmeellistä että tommosestakin asiasta saadaan nahina aikaan.

Ja jos tuomareita ei ole ilmoitettu vikaan ilmopäivään mennessä niin ilmoittautumiset saa kyllä peruuttaa jos tuomarit ei miellytä. Näin ainakin asian pitäisi olla.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Saana

#153
Lainaus käyttäjältä: "Heli"Ja jos tuomareita ei ole ilmoitettu vikaan ilmopäivään mennessä niin ilmoittautumiset saa kyllä peruuttaa jos tuomarit ei miellytä. Näin ainakin asian pitäisi olla.
Juurikin näin asia on. Onko teillä muuten sellaisia inhokkituomareita, jolle ette eläintä veisi arvosteltavaksi? Mullapa ei tällä hetkellä ole. Joskus oli.

Asiat voi esittää monella tapaa. Jos siinä on negatiivinen kaiku niin mahdollisesti myös vastauksessa sellainen on. Osa hallituslaisista lukee tätä ketjua hyvinkin aktiivisesti ja olemme olleet erittäin tietoisia tuomariasiasta jopa ennen kuin kukaan on ehtinyt asiaa kommentoida.

Muuten Marla kiteyttikin asian aika hyvin.

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"
Lainaus käyttäjältä: "wiidii"SHY vaatii muilta yhdistyksiltä etuajassa tuomaritiedot näyttelykutsuihin (jos siis anotaan UML-luokkia), joten SHY:n pitäisi pystyä myös itse samaan.  :)
Harvoinpa niitä on käytännössä ihan vaatimalla vaadittu - yhtään anomusta ei tietääkseni ole hylätty sen takia, että ei ole annettu tuomaritietoja. Jos joku yhdistys on anoessa tuomarit ilmottanut niin hyvä juttu, mutta jos ei, niin ainakaan minun aikanani niitä ei edes lähdetty kysymään.
Mä en edes tiennyt tuota ennen kuin Marjut mulle reilu viikko sitten asiasta sanoi. Ei tulisi mieleenkään hylätä näyttelyanomusta puuttuvien tuomaritietojen vuoksi, jos kaikki muu olisi kohdallaan. Toivottavasti ei kenellekään muullekaan.

Lainaus käyttäjältä: "Ken_G"Sori. "Napina" poistettu. Kyllä jännä juttu, jos tuomareista kyselee, tulee palautteet turhasta hoputtelusta. Mistä saa keskustella, mistä ei ?  :o
Kaikesta saa keskustella, mutta kannattaa pysyä asialinjalla ja muistaa positiviinen asenne.

Lainaus käyttäjältä: "Ken_G"Mitään pistoa sydämessä ei kyllä tuntunut :|
Kyllä mä ainakin toivon, että aktivoituisit hamsteriyhdistyksessä. Jos sulla on vankka kokemus taustalla niin siitä olisi varmastikin hyötyä meille kaikille. Eli ehkä ensin kerralla asiasta mainitessani myös sinä tunnet piston sydämessäsi. ;)

Lainaus käyttäjältä: "Ken_G"Kyllä teidän aktiivien työtä kaikki arvostavat. Älkää nyt olko noin herkkänahkaisia. Vanhana yhdistysaktivistina tiedän ihan tarkkaan, miten epäkiitollista homman vetäminen käytännössä on.
Yksi huomautus/asia riittää. (Loput voi laittaa vaikka mulle maililla kera kehitysehdotusten. Esim. miten asiat voisi käytännössä hoitaa paremmin.). Meitä on aktiivisena tällä hetkellä todella pieni ja kiireinen porukka ja jokainen tekee sen, mihin suinkin kykenee. Apua saa tarjota ja se otetaan mielihyvin vastaan. Itse olen tällä hetkellä aivan puhki ja tulen aivan varmasti saamaan hirveät hepulit, jos joku avautuu "turhasta". :D

jensku

#154
Helppa mei,  :D laitoin ilmot menemään noin pariviikoo sitten. ja nyt ilmottaisin viellä yhden. Niin pistänkö uuden ilmon menemään vai voiko tän liitää uutena viestinä siihen lähetettyyn?  :)
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Ken_G

#155
Arvasin kyllä, että yhdistystoiminnasta (ja taloyhtiöistä) erittäinkin tuttu "tule itse tekemään tai ole hiljaa" -kortti vedetään seuraavaksi esiin.

Olen niin monta vuotta erilaisiin yhdistysaktiviteetteihin aikaani jo laittanut, että mihinkään vastuuhommiin en enää pysty venymään vaikka haluaisinkin. Liian monta rautaa tulessa muutenkin. Jos leipätyöstä pääsisi eroon niin sitten asia olisi toinen, mutta eihän siitä pääse. Mitään riitaa en halua haastaa joten pitänen jatkossa mölyt mahassa, mutta kyllä hiukan huvittaa se miten herkästi otetaan porot nokkaan kevyestä kyselystä, jossa ei edes päästy kritisoimisen asteelle. Täytyy sitten tosiaan olla stressaavaa.

Heli

#156
Mä en ole pitkään aikaan hamsujani näyttelyttänyt, mutta kyllä mulla oli aiemmin pari tuomaria joille en halunnut viedä. Riippui myös vähän tuomarista, että mitä hamsuja tuli ilmottua koska eri tuomarit arvottivat eri asioita. Eli sikäli itselle ainakin on ollut väliä kuka on tuomarina. En tiedä mitä tänä päivänä sitten tuumailisin jos olisi ajankohtaista ilmoittautumisia miettiä.  :D
Destiny's hamsterit 2001-2009

Hamsutin86

#157
Mulle on ihan sama kuka hamsuja arvostelee, kunhan osaa käsitellä hamsteria niin, että se ei pääse karkuun :). Olen tähän asti ollut tyytyväinen tuomareiden arvosteluihin ja käsittelyihin :). Lahdessa nähdään.

Saana

#158
Lainaus käyttäjältä: "jensku"Helppa mei,  :D laitoin ilmot menemään noin pariviikoo sitten. ja nyt ilmottaisin viellä yhden. Niin pistänkö uuden ilmon menemään vai voiko tän liitää uutena viestinä siihen lähetettyyn?  :)
Laita uusi ilmoitus ja vaikka perään sähköpostia, että ilmosit eläimet kahdessa osassa. Sähköpostiosoite on mailto:hamsterinayttelyyn@gmail.com">hamsterinayttelyyn@gmail.com.

KaisaM.

#159
Ilmoitin juuri kokonaista kaksi syrkkiä, molempiin luokkiin.  :D  En tiedä menikö munkin maili-ilmoittautumiset vähän päin pusikkoa, kun niitä malleja ei ole enää SHY:n sivuilla, tai sit olen sokea.

Onko assari- ja sihteeripaikkoja jo jaettu? Haluaisin pk syrkeille (tai lk) sihteeriksi.  :)  Ja lahtelaisena ja autollisena voisin tarjota myös kuljetusta esim. rautatieasemalta näyttelypaikalle jos tarvitsee.  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Mustikkamaan

#160
Tässä on vielä tämä ohje:
viewtopic.php?f=20&t=9647

Minun mielestä on ihan luonnollista, että tuomaritietoja kysellään. Ainahan se harmittaa, jos kyselyt tulevat ikävään sävyyn, mutta toisaalta näiden tietojen ei tietenkään tulisi venyä näin pitkälle. Ulkkispuoli nyt on ikuinen murheenkryyni muutenkin. Eiköhän nää asiat tästä selviä pikkuhiljaa, ja myös minun mielestäni saa perua, jos tuleekin sellainen tuomari mille kokee, että jotain eläintä ei "kannata" viedä.

Itsellänikään ei ole inhokkituomareita ollenkaan, no ainakaan kotimaisissa. On kuitenkin tosiasia, että tuomarit vähän painottavat asioita erilailla. Silloin sellaiset "kynnelle kykenevät" saattavat jäädä kotiin, jos tuomariksi valitaan joku tietty, jolla se ei taatusti ainakaan menesty :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

tiiahei-

#161
^ Itse taisin olla melkein ensimmäisiä, joka tuomareista kyseli. Mutta ite en kyllä omasta mielestäni kysynyt siitä mitenkään epäkohteliaasti? Viestini oli kuta kuinkin tätä mallia:
Millois tulee tietoja lopuista tuomareista? ((:

Marla

#162
Lainaus käyttäjältä: "Ken_G"Arvasin kyllä, että yhdistystoiminnasta (ja taloyhtiöistä) erittäinkin tuttu "tule itse tekemään tai ole hiljaa" -kortti vedetään seuraavaksi esiin.
Joo no sille "pidä mölyt mahassasi tai toimi" -linjalle ei olla lähdössä (en tykkää itsekään moisesta), tuossa aiemminkin oli vain pyyntö, että apua tulisi myös hallituksen ulkopuolelta, jos se suinkin on mahdollista ja niitä erilaisia ideoita ja neuvoja tuotaisiin esille rakentavan palautteen muodossa. :) Meitä kuitenkin on vain muutama ihminen, jonka varassa yhdistyksen toiminta pyörii, joten näen asiallisena sen, että apua saisi myös rivijäseniltä ja sitä voi avoimestikin pyytää - ja kyllä monet hallituksen ulkopuoliset ovatkin olleet suureksi avuksi. Kukin omien voimavarojensa mukaan tekee töitä, eikä aika yksinkertaisesti aina riitä. Sen voin kyllä todeta, että tuomariasian eteen on tehty hommia ja kyselty.

Vevve

#163
Teinpäs temput ja ilmoitin vain kolme hamsteria! Rahatilanne on huono (... ainahan sitä tosin hamsunäyttelyitä varten jostain löytyy  :twisted: ) ja jotenkin ei vaan huvita raahata mitään jättilaumaa mukana tällä kertaa. Siispä vain 2 talvikkoa ja 1 robo tälle reissulle. Myytäviä tosin on tulossa enemmänkin.

TiBe

#164
Mie ilmosin tuossa yhdeksän talvikkoa mukaan näytskään  xD
Crystal\'s talvikot
http://crystals.nettisivu.org/