Virikkeet 2

Aloittaja Vevve, 23.07.11 - klo:14:11

Tiu

Anteeks en löytäny nyt ohjeita oikee mistään nii kysyn täällä, että siis haluisin laittaa mun syrkin häkkii omenapuun oksia ja luin joskus jostai et ne pitäis laittaa uuniin, nii kuinka kauan niitten pitäis olla siel ja missä lämpötilassa?? Oisin kiitollinen jos joku osais vastata  :icon_smile:

Katitar

^ itse en ole uskaltanut uunittaa oksia, koska ne kärvähtävät todella herkästi! meillä ne ainakin on huuhdottu kuumalla vedellä (niin kuumalla, että se ihan höyryää) kauttaaltaan kaikki ylimääräinen niistä pois (ötökät, hiekka yms.).  :mhappy:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Tiu

^ Okei kiitos, taidan tehdä sitten samalla tavalla, sillä eihän se ois kiva jos ne kärähtäis  :icon_cheesygrin:

Lillugga

Minä laitoin ne oksat uuniin 200 asteeseen varttitunniksi eikä ne kyllä kärähtäny onneksi, mutta hirvee haju siitä kyllä tuli.  :icon_neutral:
Believing Love - Vilperi -   30.06.2011-10.02.2013 <3

Aa.. okei mä voisinki laittaa ne hetkeks uunii  :icon_smile: Kiitos

Vevve

Myös saunan lauteilla kovassa kuumuudessa käyttäminen toimii uunin sijasta.

Tiu

^ Noh, laitoin jo uuniin mutta kiitos kumminkin  :icon_cheesygrin:

Pipatus

Tarvitsisin hieman apua Onervan terran sisustamiseen. Se on mielestäni kovin tylsä nyt joten ajattelin karsia jotain ja lisätä jotain, kuten takapihamme omenapuun oksia. (älkää huoliko, pesen ne keitetyllä vedellä

Tässä kuva tyttöseni terrasta:

Anteeksi epäselvä kuva :(
Ja terraario näyttää kuvassa todella pieneltä, mutta sitä se ei ole :D

Nuusku

Voisit pistää tuonne esim, saviruukun, pahvilaatikoita ja erilaisia putkia.

Pipatus

Oi, kiitos paljon ideoista :)

Tiu

^ Voit laittaa sinne juuri noita saviruukkuja ja pahvilaatikoita, sekä isoja kiviä, mutta ei pyöreitä ettei kaadu hamsun päälle ja kannattaa laittaa pohjaan sakka, jos hamsu vaikka kaivaa tunnelin sen alle niin se voi tippua päälle. Tiiliskivet ovat sopivia siihen (koska ne ovat tasaisia). Erilaisia siltoja voisi myös laittaa (käteviä kun voi mennä yli ja ali). Jos hamsterisi ei syö kangasta niin voit laittaa semmosen riippukeinun katosta roikkumaan (saa eläinkaupasta). Sitten voit piilottaa aina välillä herkkuja purujen sekaan, että hamsterilla voisi olla hauskaa etsiessään niitä, tai mun hamsterilla on vähän heinää nii laitan sinne joukkoon. Siinä muutama vinkki, toivottavasti oli apua  :icon_cheesygrin:

Kiitos sinullekkin!
Nyt tähän terraan on muuttamassa Syrkki-neiti ja Onerva pääsee toisaalle, kun ostamme ehkä toisenkin terran.
Molempien vinkeistä oli paljon apua, ei tyttösillä aika käy pitkäksi :D

Minä täällä taas...
Teen äitini kanssa Zooplussalta tilauksen, ja tässä pari kysymystä koskien tuotteita...

Mietimme Onervalle tätä:
http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/lelut/hamsterit_hiiret/143131Jos jollain tuollainen on, niin onko kestänyt käytössä?
Kaikki arvostelut ovat ainakin olleet positiivisia :)

Onko tämä käytössä hyvä, jos jollain on?
Meillä on noita jo yksi, mutta en ole varma onko sama valmistaja... Ja mietimme jos tilaisimme näitä vielä kaksi lisäksi, kun on noin halpatarjouksessa :)

Pitävätkö hamsterit näistä?

Nyt on hyvä aika tehdä tilaus, kun paljon virikkeitä on alennuksessa  :hyper:

Kiitos vastaajille :D

Humselo

Meillä oli noita leikkitaloja parikin, kumpikin jäi käyttämättä. Toi korkea talo on ihan turha, ei meillä ainakaan kiikuttu siellä alhaalla, eikä kiivetty noita tappeja pitkin. Muistaakseni myös pienemmän mökin tikkaat ei ollu suosiossa, vaan sinne kiivettiin muilla keinoin.
Loppupelissä rakensin kahdesta matalasta osasta ja pohjalevystä oikein toimivan ruokailutason ja korkeat mökit ja välisillat on käyttämättöminä vaatehuoneessa  :icon_cheesygrin:

Nuo puiset rampit sen sijaan ovat oikein hyviä. Juuri tilasin 6 lisää ja monta on kotona jo käytössä.  :yes:

Talvikot, Unni, Svetlana, Pirita ja Pekko
syrkki, Salmiakki

soihilne

Laitetaan tännekin linkki, vaikka monet ehkä bongasivatkin tämän jo tuolta Kuvia ja keskusteluja -4 -ketjusta. Eli kirjoitin blogiini (jota pidän satunnaisesti satunnaisista asioista) jutun roboni terran sisustamisesta. Noita pitkiä vessapaperi/talouspaperitunneleita voin suositella lämpimästi, ja niitä voi laittaa sekä purujen alle että päälle. Samoin esineet jotka on sijoitettu niin lähelle toisiaan että hamsu pystyy kiipeämään esineen päältä toiselle (kuten yhdessä videossa näkyvä puinen mökki --> keraaminen mökki --> keinu tuntuu olevan toimiva ratkaisu. Ja kaiveluastia (tässä hiekka-allas) on aika tärkeä myös... Tuli muuten mieleen, että tuosta taikataikinasta jota käytin keraamisen mökin (joka on siis kynttilälyhty) korjaamiseen voisi varmaan tehdä myös kaikenlaista muuta? Hamsteri saattaa tietty nuolla/jyrsiä sitä suolantarpeeseen, mut tuskin niin paljoa, että se olisi ongelma. Nuo kaikki jutut muuten puista mökkiä ja juoksupyörää lukuunottamatta on ostettu kirpparilta tai tehty itse. Ei tullut kalliiksi.

Postaus täällä: http://point-me-out.blogspot.fi/2012/07/trying-to-build-hamsterrific-home.html

Teksti valitettavasti vain englanniksi, mutta kuvista ja videoista saa tietysti jonkun käsityksen muutenkin. :)

Intensiivistä hamsuilua maaliskuusta 2012. Lajeina tällä hetkellä syyrialainen, talvikko ja roborovski.