• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

Eve87

Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Nindis

Meille saapui viime torstaina talvikkonaaras ja näin alottelevana hamsteriharrastajana en ole ihan varma sen väristä. Te kokeneemmat osaatte varmasti kertoa paremmin, minkä värinen tämä tyttö oikein on. :)
Myy - talvikko, s. 15.8.2012 ?

tammenterho


Nindis

Kiitos tammenterho! Itse pohdin myös samaa, mutten ollut yhtään varma. Myy tosiaan on ollut meille eläinkaupasta, eikä siellä osattu vastata miun värikyselyyn kuin että "ne kaikki on harmaita", joten kiva saada edes jokin varma ja luotettava vastaus. :)
Myy - talvikko, s. 15.8.2012 ?

Tuoho


Rukyo

^ Mun silmääni toi olis heterostygootti hopeanharmaa levinneellä nauhalla ja tosi kellertävällä värillä.

Korjatkaa jos oon väärässä :)
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

Dannie

Viksummat, neuvoa? Kävin kasvattajalta hakemassa tällaisen tytön jokin aika sitten, ja nyt kun käsittely on alkanut sujua niin oon saanut pari kuvaakin otettua. Auttakaa typerää, en oo vieläkään tajunnut, mikä tän likan väri on, tai sanokaa edes jotain. :D
Itselleni ei niin väliä vaikka olisi värivirheitä täynnä koko karvakasa, lemmikkinä vain toimii. Kasvattaja sanoi väriksi punasilmäinen valkoinen, mutta aika epäpuhtaalta tuo ainakin vaikuttaa.. Tai sitten oon saanut väärän elukan. Enkä oo pahemmin nähnyt mitään punasia silmiäkään. Vai voiko ne muka olla 3kk ikäisellä syrkillä jo niin tummat?


Ninde

^Ei ole kyllä puhdas valkoinen, vaan joku kuviollinen ja näyttäisi mustasilmäiseltä. Tuli mieleen esim. musta-keltainen laikukas. Tai saattaa olla joku näistä uudemmistakin kuvioista, mutta niistä mulla ei ole niin paljon tietoa, ehkäpä joku niistä tietävä voisi kommentoida. Oliko vanhempien väreistä tietoa?

Dannie

^ juu, samaa tässä itsekin olen mietiskellyt. Kertoi äipän olevan musta ja isän valkoinen punasilmäinen. En kyllä noita menisi kiveen kirjoittamaan, kun en itse kumpaakaan nähnyt. Enempää sukua en sitten tiedä.

Anzukka

Väristä en osaa sanoa yhtään mitään mutta kuviosta olisi sellainen villi arvaus että: valkolaikukas tai dalmatianlaikukas, jälkimmäinen vaikuttaisi jotenkin todenmukaisemmalta, Sanotaan että esim polywhitella on selässä juova mutta tuolla ei näyttäisi olevan selkeää sellaista. :) Söpö hän nyt ainakin on!
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Janzu

Cämpsyjen värien tunnistusapua!

http://www.petsie.fi/pets/242749-campbellipoikue-hamsteri-campbelli/pictures/22073336 molemmat umborouksia? Sama pari parissa seuraavassa kuvassa.

http://www.petsie.fi/pets/242749-campbellipoikue-hamsteri-campbelli/pictures/22073328 sininen?

http://www.petsie.fi/pets/242749-campbellipoikue-hamsteri-campbelli/pictures/22073331 tämän väri ihan hukassa... Sama kaveri lopuissakin kuvissa, vanhemmat musta umborous ja musta

http://www.petsie.fi/pets/242749-campbellipoikue-hamsteri-campbelli/pictures/22073352
nämä yhdistelmästä argente + sininen argente, onko tuossa 4 sinistä argentea vai joku niistä pelkkä argente? Loppujen värit ovatkin sit ihan pelkkiä arvailuja


jonna

#941
Noi ekat näyttäis olevan mustia umbbareita. Hassunvärinen punasilmäinen näyttäis dove umbbarilta(tosin joku ulkomaalainen sanoi samaa väriä argente umbbariksi mutta mä en saa noista argenteja tekemälläkään..?).
Vikassa kuvassa mun silmään sinistä argentea,dovea ja argente.
Livenä ois helpompi kattoa...kuvista menee arvailuksi kun sävyt ei näy yleensä oikein kuvissa..

Ninde

Tokassa kuvassa on mun mielestä molemmat doveja, sinisiä ei ainakaan.

Janzu

Lainaus käyttäjältä: jonna - 29.12.12 - klo:19:53
Noi ekat näyttäis olevan mustia umbbareita. Hassunvärinen punasilmäinen näyttäis dove umbbarilta(tosin joku ulkomaalainen sanoi samaa väriä argente umbbariksi mutta mä en saa noista argenteja tekemälläkään..?).

Molemmat vanhemmat on mustia, joten mun järkeen jo se poistaa argenten mahdollisuuden.

Lainaus käyttäjältä: Ninde - 30.12.12 - klo:19:12
Tokassa kuvassa on mun mielestä molemmat doveja, sinisiä ei ainakaan.

Tokan kuvan etummainen lapsi on ms, joten tuskinpa dove.

Tokihan voisi vaikka helmikuun näyttelyyn roudata nuo tutkittaviksi, jos olisi itsekin tajunnut näyttelyiden yhteydessä tutustua lähemmin muihinkin väreihin, olisi luultavasti huomattavasti helpompaa näiden analysoiminen.  :kuiva:

Ninde

#944
Lainaus käyttäjältä: Janzu - 01.01.13 - klo:16:40

Tokan kuvan etummainen lapsi on ms, joten tuskinpa dove.
Ei se kyllä sininenkään ole, ihan liian ruskea. Sininen umborous ei liene myöskään noin tumma? Mun seuraava veikkaus olis suklaa (aabb).