• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kahden nuoren kääpiöhamsterin asumus

Aloittaja P4tt4, 09.11.12 - klo:19:29

« edellinen - seuraava »

Nipsu-Naksu

Mihin dunaan aiot laittaa uroshamsterin kun naaras saa poikasia? Entä jos et saa poikasia myytyä, onko sinulla resursseja ostaa vanhempiesi kanssa lisää dunia ja tarvikkeita jopa usealle hamsterille? "Vaan kolme" Tuo kolmekin on jo pienelle naarashamsterille paljon ja sitä ei voi koskaan ennustaa tuleeko tiineyksiä yksi vai useita jos asuvat yhdessä koko ajan.

Emme me voi täällä ketään kieltää, vain ohjeistaa sinua meittimään asiaa huolellisesti ja uudestaan ja mutta tässä tapauksessa aloittaja tuntuu olevan päätöksensä tehnyt eikä nyt ajattele hamsteriensa parasta, jota toivoisin kaikkien lemmikin omistajin tekevän. Kyllä sen naarashamsterin hyvinvoinnin tulisi olla tärkeintä.

Bonini

#31
Lainaus käyttäjältä: Nipsu-Naksu - 11.11.12 - klo:09:57
Mihin dunaan aiot laittaa uroshamsterin kun naaras saa poikasia? Entä jos et saa poikasia myytyä, onko sinulla resursseja ostaa vanhempiesi kanssa lisää dunia ja tarvikkeita jopa usealle hamsterille? "Vaan kolme" Tuo kolmekin on jo pienelle naarashamsterille paljon ja sitä ei voi koskaan ennustaa tuleeko tiineyksiä yksi vai useita jos asuvat yhdessä koko ajan.

Emme me voi täällä ketään kieltää, vain ohjeistaa sinua meittimään asiaa huolellisesti ja uudestaan ja mutta tässä tapauksessa aloittaja tuntuu olevan päätöksensä tehnyt eikä nyt ajattele hamsteriensa parasta, jota toivoisin kaikkien lemmikin omistajin tekevän. Kyllä sen naarashamsterin hyvinvoinnin tulisi olla tärkeintä.

Niinpä niin ^^

// muuten, saako alle 15 vuotias toimia kasvattajana omin päin? :o

Humselo

Päätös on näköjään tehty, eikä sille enää kukaan taida mitään voida. Valitettavasti.  :c8:

Muistathan kuitenkin meille kaikille täällä kertoa iloisten perheenlisäysten lisäksi myös kuolemista? Onpa ne sitten syötyjä poikasia tai lopulta sen naarashamsterin kuolema, niin mielenkiinnolla varmasti odotamme tietoa montako poikuetta naaras kesti.

Omasta mielestäni tällaiset päähänpistot ovat silkkaa eläinrääkkäystä, mutta omapa on asiasi.


Talvikot, Unni, Svetlana, Pirita ja Pekko
syrkki, Salmiakki

P4tt4

omin päin ei ole kukaan toimimassakaan, sillä mulla on äiti ja iskä ja on äitillä on paljon kokemusta hamstereista ja on resursseja
~ 4.8.2012  Lusu Bunny Miquelo (vkh rb)

Henni

#34
Musta kuulostaa hyvin oudolta, että äidilläsi olisi paljon kokemusta hamstereista, koska silloin hänen pitäisi tajuta, että tuollainen toiminta on naaraan rääkkäämistä.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

P4tt4

Kiitos kaikille vinkeistä. Olen kuitenkin se joka asian päättää, mutta olen nyt ottanut yhteyttä isabellahuskypoikaan :)
~ 4.8.2012  Lusu Bunny Miquelo (vkh rb)

P4tt4

Tiedoksi kaikille. Inhoan eläinrääkkäystä, siinä vaiheessa kun joku sen mainitsi, niin rupesin harkitsemaan asiaa ja äitini ei halua neljääkymmentä poikasta terraarioon. Siksi grandissa minulle tulee laikukas tällä hetkellä kolmiviikkoinen uros :) Kyllä uskon , että joskus teetän jonkin poikueen, mutta todennäköisesti silloin kun minulla on enemmän kuin yksi duna. Ja enemmän kokemusta yms ! Mutta olen kiiitollinen näistä kommenteista, sillä ilman minulla saattaisi kuukauden päästä olla hullunmylly kotona.
~ 4.8.2012  Lusu Bunny Miquelo (vkh rb)

Henni

Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Marin

^ ^tosi hieno päätös  :peukku:. Nyt sinä pystyt keskittymään ja tutustumaan kunnolla hamstereiden elämään ja ehkä sitten joskus tulevaisuudessa kasvattamaankin niitä.

Onnea tulevasta uudesta hamsterista   :icon_e_biggrin:

P4tt4

Kiitos :) muuten, olitteko kuullut tällaista, että jos kaksi poikaroboa, niin koko ajan ei saa pitää juoksupyörää ?? mulle oli uus juttu :) mutta koko ajanhan tässä opitaan.
~ 4.8.2012  Lusu Bunny Miquelo (vkh rb)

P4tt4

täytyy kyllä sanoa että tämä kasvattaja ei ole kovin vastuuntuntoinen mielestäni. ihmetteli kovasti sitä kun äitini sano että kun koulumenestys jatkuu saan tämän toisen hamsterin. lisäksi suuttui kun sanoin että "en ota sinulta hamsteria mahdollisen pentutehtailun takia. olen löytänyt uroksen"... ja kertoi että hälläkin on uroksia ja miksen ilmoittanut ja sanoin että olisin ilmoittanut kun tämä toinen vastaa ja sieltä tuli tällainen viesti "miksi edes kysyt jos sulle oli jo varattuna? (toihan ei edes pidä paikkaansa o.o) Voit kuule nyt olla varma siitä, että mä en sulle poikasta myy ja pistän nimesi muistiin niin en jatkossakaan myy. Mun vika kun olin tekemisissä alaikäisen kanssa". Mun mielestä toi oli vähän kohtuutonta kun "tulin järkiini" ja ymmärsin asian riskin ja hän ei maininnut että omistaa uroksiakin ... mutta samapa tuon. oon niin onnellinen, koska saan hamsterin poikasen viime vuoden "vuoden kasvattajalta" :) joka vaikutti erittäin määrätietoiselta ja mukavalta ihmiseltä : foorumin MirkkuH, joka oli myös lukenut tätä palstaa ja oli iloinen että tulin tähän päätökseen. Tämä alussa mainitsemani kasvattaja liikkuu myös täällä ..
~ 4.8.2012  Lusu Bunny Miquelo (vkh rb)

Ana

Nyt tuli kyllä oikea ja järkevä päätös! Hienoa! :)

Jonsku

En saanut kaikista teksteistäsi selvää, mutta hyvä että hankit uros-robon naaraan sijasta!

Mutta mun täytyy oikaista tässä vielä se asia, että olet alunperinkin laittanut ilmoituksen naaraasta. Ei siis ole ihmekään jos tämä oli kasvattajallekin outo tilanne.

Lainaus käyttäjältä: P4tt4 - 10.11.12 - klo:21:31
Ja ylhäällä päin en itse ole ilmoituksia jättänyt. Löyty vaan laikkuvauvoja tyttöinä.
Tässä tämä sun ilmoitus: "Hei ! täällä kirjoittaa 4.8 tänä vuonna syntynyt roborovski-uros. Olen väriltäni normaali ja sosiaalinen poika. En ole yhtään ujo, vain reipas. Tämän syksyn/talven aikana haluaisin itselleni tyttökaverin. Maksusta sovitaan erikseen. Pääkaupunkiseudulla ja Etelä-Karjalan alueella pyöritään :) Yksityisviestillä kuvia yms."
´Sitä osaa mitä haluaa!`

P4tt4

siis tuolla tarkoitin jalostukseen vain lainaan ? :) jotta jonkun muun hamsteri tekisi Bunnyn kanssa :) ja laitoin heti kasvattajalle että pojan kaveriksi tyttöä hakusessa ja nyt rupesi vasta ihmettelemään että olisinko laittanut tytön pojan kanssa :)
~ 4.8.2012  Lusu Bunny Miquelo (vkh rb)

Bonini

Jes, kuulostaa paljon viisaammalta :---D Hyvähyvä