Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Cami

meillä karkas pari vuotta sitten siskoni talvikko ekana viikkona, aamulla kuin istuin sohvalla olohuoneessa satuin huomaamaan sen nurkassa, kesti hetki tajuta että hei mikä toi oli:DD saatiin onneks heti kiinni;D

Sitten yksi roboistani karkasi myös, terra oli ilman kattoa koska katto rikki, eivät olleet ennen päässeet pois ja korkein kohta mistä olisi voinut päästä pois oli mökin katto, mutta siitäkin oli reilut 20cm... Eli miten se uloos pääsi nii en tiedä:DD (yks teoria oli kans et ku niille oli jääny juoksupyrä vahingossa yöksi terraan että oli juossu siinä kovaa vauhtia ja yhtäkkiä pysähtynyt niin että lensi uloos :haha ) mut joo, isä löys sen aamulla alakerrasta:O eli oli en sin päässyt pois terrasta >20cm, alaas terrasta 1m, sekä n. 20 rappusta alaas. hamsteri kunnossa ja eli vielä reilu 2 vuotiaaksi.
yksi hamstereistani ei kesyyntynyt koskaan, vaikka oli robo, niin pelkäs kättä kuollakseen vaikka ei muuten ollutkaan arka.

Eläinkaupassa käsittelivät erittäin kovakourasesti, esim. kun kysyin niiltä että onhan se nyt varmasti uros nii otti etupäästä kiinni ja puristi nyrkkiin ja käänsi niin että näkisi sukupuolielimet :shock:  ihan hädäs vaa sanoin et "jojoo on se uros", ihan järkyttävää ja kun otti sen kiinni terrast nii jahtas sen nurkkan ja otti nyrkin sisään ja puristi et ei vaan pääsis pois:(

erittäin rakas oli vaikka olikin ihan itsekseen ja välttelin sen käsittelemistä kun huomasin että ei se kesyynny vaa stressaa vaan:( Kauppa oli siis helsingin Paratiisi lintu, kasvattavat kai itse eläimensä...
Lainaus käyttäjältä: "Hamsu_86"Voiko ottaa roborovskia kahta eriväriä normaali ja hysku? Onko siitä haittaa jos asuvat samassa?

voi hyvin asustaa yhdessä, ei se väri vaikuta kunhan ovat samaa rotua:)
LainaaUsein hamsun omistajat sanoo, että jokin vaiva ei häiritse hamsua. Se saa minut aina miettimään, että mistä he voivat sen tietää ja millainen sen hamsun pitäisi olla, että se vaiva ihmisen mielestä häiritsisi hamsua.

Toki se patti sitä jonkin verran vaivaa, mutta ei kuitenkaan raavi site tai vastaavaa ja syö sekä liikkuu ihan normaalisti ja on pirteällä tuulella. Mutta en usko että se sitä sattuu, sillä kun olen sitä puhdistanut ja ottanut pois likaa siitä pumpulitikulla niin se on ihan rauhassa syönyt/peseytynyt.

Maanantaina luultavasti menevät lopetettavaksi:/
Kohta alkaa meidän herrojen aika olla lopussa:/

Taffelilla on paise/kasvain kyljessä joka kasvaa, puhkeaa, paranee, kasvaa, puhkeaa... Ei ole häirinnyt hamsua mutta alkaa jo olemaan kohta 2v eli ei se enään kauan elä.

Chili on aina ollut hirveä juoksemaan ja ollut vähän laihempaa laatua mutta nyt lähiaikoina se on laihutun ihan hirveästi ja alkanut juoksea todella oudosti, kädessä kun juoksuttaa niin liikuttaa kaikkia jalkoja ihan normaalisti, mutta kun laitan sileälle/terraan juosemaan niin raahaa takajalkoja ja juoksee hassusti:( Chilin tasapainokin on aivan hirveän huono, on vähänkin epätasasta tai pieni ylämäki niin keikahtaa heti selälleen/kyljelleen ja sitten kestää melko kauan ennenkun pääsee jaloilleen :/

Molemmilla on vielä hirveä juoksu päällää ja todella iloisina vipeltelee, omaa sydätä se vain raapasee katsoa niitä. Luultavasti vien ne lopetettavaksi tässä lähipäivinä.

tässä kuvia Taffelin kasvain/patista (saatta näyttää aika ällöltä)

http://i305.photobucket.com/albums/nn22 ... G_3345.jpg
http://i305.photobucket.com/albums/nn22 ... G_3350.jpg
Löysin tnä Taffelilta karvattoman viininpunasen/liilan patin kyljestä, on suunnilleen 1cm halkaisijalta. Ei aristele sitä ja syö sekä liikkuu normaalisti eikä näytä vaikuttavan sitä millään tavalla.

Onkohan se kasvain vai paise? näyttää siltä kuin siinä olisi ihan pieni haava, esim että kaveri nipistäny, voiko se johtaa siihen että se turpoaa?

Kellään mitään kokemuksia? miltä kasvain näyttää ja mitä olette tehneet sille? Kaikki apu on tervetullutta:) ja tietenkin soitan ell, täältä olisi vain kiva kuulla jos jollain on kokemuksia...
Joulu tässä lähetyy ja mietin että järjestääkö kukaan Joulukuvauskisaa? Viimevuonna saatiin paljon osallistujia ja hienoja kuvia. Olisi tosi kiva jos joku jaksais järjestää:)
Lainaus käyttäjältä: "Looq"Kysyisin vielä, että kannattaako hankkia robo talvikon jälkeen.
Vai sen jälkeen kun on enemmän kokemusta?
Ja onko 71*36 duna sopiva 2 robolle?

Miksi ei? Robot ovat kyllä vilkaampia tapauksi jotka ovat hankalempia kesyttää eivätkä viihdy kädessä yhtä hyvin kun talvikot mutta sekin on tapauskohtaista. tuo duna on oikein hyvän kokoinen 2 robolle:)
^En ole käynyt täällä taas pitkään aikaan joten en ole voinut vastata kysymykseesi. Eli kuljetusboxin tilatte voit käyttää pienempää pahvirasiaa josta sitten siirrät sen kuljetusboxiin. Toivottavasti robosi kesyyntyy!
Lainaus käyttäjältä: "Roborovski_"Hei! Minulla on yksi tyttö Roborovski, joka on n. 6-7 kuukautta vanha. Ongelmana on se, että se ei suostu tulemaan ollenkaan käteen. Kun yritän ottaa sen varovasti käteeni se vain juoksee vimmatusti pakoon. Olen yrittäny houkutella sen käteeni herkuilla ja muilla sellaisilla, mutta se ei vain tule käteen. En uskalla ottaa sitä koskaan ulos häkistä käsilläni, koska pelkään sen vain juoksevan karkuun huoneistossani. Tämä on oikeasti suuri ongelma minulle ja hamsterilleni. Miten saisin sen kesyyntymään? (HUOM! Haluaisin sellaisen vastauksen jossa kerrottaisiin MITEN siitä voisi saada käsikesyn edes vähän. Tiedän kyllä että ne ovat semmoisia viipertäjiä että huh.
Kun robosi on jo reilu puoli vuotta on hankala siinä iässä sitä kesyttää, mutta ei mahdotonta. Minulla on ihan samanlainen tapaus kotona, toisin se on nuorempi. Laita kuljetusboksi terraan ja pane sinne vähän puruja terrasta ja sitten pahvitötterö, jotta kuljetusboksissa on tuttuja tuoksuja. Sitten yritätä saada robosi pahviputkeen jonka avulla siirrät sen kuljetusboksiin. Siirrä kuljetusboxi lattialle ja sulje ovi. Laita kätesi sinne ihan paikallaan n. 5min niin että hamsu pääsee sitä haistelemaan. Teet tätä kärsivällisesti monta päivää, itselläni kesti viikko kun sitten se uskalsi kiivetä kädelle. Sitten kun se tulee itse kädelle nostat sen pari senttiä ilmaan rauhallisesti ja lasket takaisin. Toista tätä samaa kunnes robo tunte olonsa turvalliseksi. Sitten voit alkaa nostaa sitä kuljetusboxin yläpuolelle niin että pidät molempia käsiä kupin muotoisessa asennossa. Annat sen olla hetken niin ja sitten takaisin kuljetus boksiin. Jatkat näin kunnes se on rauhallinen ja luottaa käteen, sitten vasta voit yrittää ottaa sitä selälleen. Mutta ole KÄRSIVÄLLINEN sillä siinä kestää oma aikansa ennenkun robosi oppii luottamaan sinuun. Minun roboni ei väielkään luota täysin mutta saan sen jo selälleen ja on se suht rauhallinen kädessä ja olen käsitellyt sitä jo 4 kk. Eli siinä kestää mutta ei siinä muu auta kun ottaa rauhallisesti ja käsitellä sitä n 5-10 min joka ilta.

Sori, tekstistä löytyy varmaan hirveästi kirjoitusvirheitä kun en ehdi lukea läpi, mutta toivottavasti autto:)
Tässä meidän Taco päivää ennenkun meni lopetettavaksi (siksi ei ole mitenkään hirveen hyväkuntoinen).

hamsteri ja kevään ensiherkut

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=3498 ... etid=26990

seuraavaksi hassussa asennossa juova hamsteri
Asuminen ja tarvikkeet / Re: Virikkeet
02.05.09 - klo:10:20
fleecestä irtoo semmosta "pumpulimaista" materiaalia kun sitä jyrsii, mutta siihen ei voi juuttua kiinni. Meillä on riiippumatot niin että fleeceä sisällä ja sit farkku päällyste, jos ovat jyrsineet siihen farkkuun reijän niin eivät kuitenkaan jää kiinni kun se fleece on siinä. Meillä ei juuri jyrsitä näitä niin meillä se on toiminu tosi hyvin.
Minäkin olen sitämieltä että ei kannata pitää juoksupyörää jos on enemmän kuin 1 robo. Toisaalta voit sitten juoksuttaa niitä yksitellen niin etteivät ala tappelemaan. Mutta ei terraan!
Lainaus käyttäjältä: "Sissi"Kysyin tossa yhessä vaiheessa, että tarvitseeko robo kaverin.
Nyt kysyn että onko se ihan pakollinen ?
Ei ole pakollinen, mutta suositeltava. Robot ovat kuitenkin laumaeläimiä, joten voivat parhaiten kun on kaveri.
^Voieiii ? ?
Syötävän suloisia :lov

Pitäis meilläkin ottaa pääsiäis kuvia :D