Flush&Go -vessapaperirullat, vaarallisia vai ei?

Aloittaja Vevve, 28.11.11 - klo:16:02

Vevve

Itse en osaa olla asiasta vielä mitään mieltä. Testissäni rulla tosiaan suli vessapaperia hienojakoisemmaksi hötöksi, josta ei jäänyt käteen oikein minkäänlaisia möykkyjä. Sisältävätköhän hylsyt jonkin sortin kemikaaleja jotka vaikuttavat asiaan?

Hylsyistä noinniinkuin tuotteena hamstereita ajattelematta olen sitä mieltä että turhake mikä turhake  :D Syy niiden löytymiseen omasta vessastani puhtaasti se että äitini osti.

wiidii

Meillä käytettiin vuosia hylsyttömiä vessapaperinrullia, mihinköhän ne on kadonneet markkinoilta. Olivat käteviä ja yhtään ei tullut roskaa, nih!  :D

Ja ei, en ylipäätänsäkään käytä mitään vessapaperirullia hamstereilla. Ne on rumiakin.  :P
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Katitar

Lainaus käyttäjältä: wiidii - 29.11.11 - klo:15:51

meilläkin on ollut niitä! ..tosin ei ihmiskäytössä pääasiallisesti, vaan semmoisena ''hätävarana'' ja hamsujen pesäntekomateriaalina. itse se paperi oli ohutta ja mielestäni aika kovaa - ei mitenkään laadukasta paperia siis. saatiin tuo lahjoituksena sukulaiselta ja ilmeisesti sitä saa ainakin tukuista. perus ruokakaupoissa en ole moisia nähnyt.  :icon_smile:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Sintturainen

Meidän rullat menee gerbiileille, ku ei mun syrkit oikein älyä noita rullia. Gerbiileille olen laittanut molempia, noita flush&go, sekä normaaleita, ei mitään ongelmaa... Eihän ne niitä rullia syö, silppuavat vaan.

lufas

Btw: eikö tuo höttö juurikin aiheuta niitä tukoksia? Näin käsitin, kun asiaa oli jossakin tutkittu. Meillä ei ötölle noita tarjota, ihan vaan varmuuden vuoksi. Se kun tuppaa maistamaan melkein mitä tahansa...

Ely

Ja missähän sitä oli tutkittu :D ? Jotain lähdettä tuolle kiitos.

Meillä on ollut huuhtohylsyt hamsuilla yli puoli vuotta jo ja niitä on syöty, revitty, jyrsitty eikä yhdellekään hamsterille ole aiheutunut vahinkoa niiden takia.

Lufas, et kai vaan anna hamsterillesi vessapaperia? Sehän aiheuttaa tukoksia myös koirille :icon_lol:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

S.D.G.

Täällä on samaten käytetty noita rullia kaikenluontoisilla eläimillä. Meillä asuu pari ylivilkkausoireista kärsivää, adhd-lääkityksen tarpeessa olevaa gerbiilitalvikkoa, jotka tuhoavat kaikkea pahvia ja noita rullia elämäntehtävänään. Ei näillä kuten ei muillakaan ole ollut ongelmia Flush&Go-rullien kanssa. :)
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

EmmaTi

Vesilaitos voisikin suositella huuhtohylsyjä jyrsijöille annettaviksi niin eipähän päädy heidän vaivoikseen puhdistamolle  :yes: