Hamsterin vessalaatikko

Aloittaja Woollen, 25.08.07 - klo:19:10

Woollen

Hamsullamme on pisukippona margariinirasia, jossa on puupellettiä, mutta hamsuni ei vain opi sen tarkoitusta. Aluksi se pissi vääriin nurkkiin, otin pissaiset purut laatikkoon, josko se oppisi sitä käyttämään. Mutta ei, nyt se pissaa aivan vessalaatikon viereen, ja käyttää laatikkoa enemmänkin pesänään; se rahtaa pesäkopista vessapaperit pehmusteeksi ja välillä piilottelee pelletteihin ruokaakin.
Käytättekö te jotain ihmekeinoa hamsujenne "opettamiseksi", vai pissivätkö karvapallonne minne sattuu? ;)

Räpsinä

Räpsyllä on vielä vähän hakusessa vessan käyttö. Kahdessa nurkassa on sellainen nurkkamallinen vessa, molemmissa pellettejä.
Viime viikko oli ensimmäinen, että se oli pissannut vain vessaan, ei yhtään viereen tai pesäkoppiin. Laitoinkin silloin yhteen vessaan pissaista purua malliksi. Toista vessaa se käytti vain pesupaikkana ja kieriskeli pelleteissä.
Eilen illalla vaihdoin pesäkopin ja siellä oli yhdessä nurkassa pissajäljet. Eli meillä pissapaikka vielä vaihtelee.
R.I.P.
* Tuppisuu \'Tuppis, Tupi, Upi\', talvikko (27.1.2009-14.12.2010)
* \'Räpsy\' Arctican Camino (21.5.2007-23.9.2008)

piksu

Eipä tuo ainakaan vielä osaa käyttää vaikka on kulmavessa+puupohjaista kissanhiekkaa. Se on luullut jo monasti sitä ruokakupiksi ja ottanut niitä puupaloja toisensa jälkeen nakerrettavaksi, luullut raukka että se on sapuskaa  xD  ja sitten tajunnut että ei se niin hyvää ollutkaan.

Se pissaa lähinnä sen vessan taakse sekä muihin "tyhjiin" nurkkiin. Ja tumppaa purut pissan päälle  :shock:  Kiva löytää sen pissapiilot. Pitänee varmaan kokeilla laittaa pissasia puruja sen vessaan että tajuais mikä se on.
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

Saila

Minäkin laitoin heti hamsterin kotiuduttua sille muovisen vessakopperon, mutta kertaakaan se ei ole sitä käyttänyt (ja hamsu on ollut meillä jo yli vuoden...). Kokeilin myös laittaa pissaisia puruja kopperoon niinkuin malliksi, mutta ei mitään vaikutusta. Hamsu käy nurkkaan pissaamassa ja minä puhdistan likaantuneet purut pois. Välillä se vaihtaa toiseen nurkkaan; kai vaihtelu virkistää  :)

eta

Myöskään meillä ei hamsterit ole oppineet käyttämään vessalaatikkoa. Uusin tyttö käyttää vessanaan muoviputkea ja pojat käyttää pesämökin nurkkaa. Kokeilin vaihtaa pienempäänkin mökkiin ja mökin siirsin aina kakka kohdalle mutta siltikin mökkiin tehdään asiat. Pojilta otinkin vessalaatikot pois. Käytän mörtti-röpöä jonka vaihdan joka viikko. Kakat siivoan muutaman kerran viikossa. Mitä olette mieltä tarvitseeko hamsut vessalaatikkoa eli pitäiskö niitä vaan yrittää opettaa laatikolle vai ??
 8-)  8-)

Minski

Lainaus käyttäjältä: "Woollen"Päätin nyt tehdä uuden topicin, kun tällaista en ainakaan haulla löytänyt. Eli osaavatko hamsunne käyttää vessalaatikkoa?
Osaa nuo :) Meillon syyriksillä vessoina niitä ihan tavallisia kulmavessoja, joita eläinkaupassa myydään ja sitten on pakasterasioita myös vessoina. Vessa"hiekkana" on puupellettejä. Hyvin nuo vessoja käyttävät :) Tosin aina on joukossa hamsuja, joiden mielestä se vessakippo on tarkotettu heiteltäväksi pitkin dunan seiniä ja niitä, joiden mielestä vessa on elämän keskus; siellä nukutaan, sitä pidetään ruokavarastona ja sinne pissataan :roll:
Hamsteriton tätä nykyä

excitant

No meillä ei kyllä tajuta vessalaatikon käyttöä! Tekee aina vain pesänsä siihen :roll:

Maikkis

Meillä kaikki paitsi yksi osaavat käyttää vessaa. Siiri vain ei ole koskaan ymmärtänyt vessan ideaa ja pissiikin aina minne sattuu, vaihtelee vessanurkkaa.

Blizzard

Meillä kääpiöt ei paljon vessan päälle ymmärrä, vaan pissii minne sattuu :<

Mutta syrkeissä kaikki, paitsi Faline osaa käyttää vessaa, onneksi. Faline kyllä pissii Gabberissaan tiettyyn nurkkaan, mutta sit kun sinne laittaa laatikon, niin hän päättää ryhtyä pissiin toiseen nurkkaan :|
Hamsulauma ja koiruus

blood.and.tears

Lainaus käyttäjältä: "Blizzard"Faline kyllä pissii Gabberissaan tiettyyn nurkkaan, mutta sit kun sinne laittaa laatikon, niin hän päättää ryhtyä pissiin toiseen nurkkaan :|
Mä laitoin laviinille joka kulmaan laatikon, nii oli pakko mennä johonki niistä astioista  :mrgreen:
Sit poistin ne muut kun se parisen viikkoa oli siihen yhteen pissannut (tottakai kuitenkin putsasin sen välillä).
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

mantsikka:>

Meillä ei oo mitään vessalaatikkoja. Ihan puruihin nuo kusasee  :P

Anonymous

meil syrkeillä pissalaatikot; tyttö pissaa sinne nätisti, mutta poika aina sirtää laatikon ja pissaa sitten tyhjään nurkkaan.. ja näin käy AINA!

?Lyllerö?

Meillä eo edes ole minkäänlaisia pissalaatikoita, koska Lylle mitä ilmeisimmin tekisi sinne pesän.. :roll:
[size=85]

Vkh tv, Lyllerö 18.11.06 --->

[/size]

mona

sain viikko sitte hamsterin, ja oon joka ilta tutkinu sen häkkii, mut ei missään näy pissaa :< . en oo myöskää nähny sen juovan. onks kenelläkää toisella ollu samaa ongelmaa?

?Lyllerö?

No. Nyt sitten ostin lyllelle wc-laatikon, mutta on yksi ongelma: siinä tuli mukana sellaista sinne laitettavaa pientä kiven näköistä murskaa.. Voiko siitä olla haittaa jos sitä laittaa vessalaatikkoon??
Kiitos vastauksista!!! :D
[size=85]