• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterin vessalaatikko

Aloittaja Woollen, 25.08.07 - klo:19:10

« edellinen - seuraava »

Eve87

Mun mielestä ihan turhuuksia ovat  :icon_cheesygrin:

Pistät sinne nurkkaan missä hamsu käy tarpeillaan ja toivot parasta, tietty voit nakella sinne vessaan papanoita, jos se oppis siellä käymään,
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

pompoosi

Meillä ei ole mitenkään opetettu, mutta ainoastaan vessalaatikkoonsa tekee pissansa. Vessalaatikossa on hiekkaa ja muualla purua. Papanoita tekee kyllä minne sattuu  :icon_lol:

Domino-Keksi

Lainaus käyttäjältä: Räpsinä - 25.08.07 - klo:19:17
Räpsyllä on vielä vähän hakusessa vessan käyttö. Kahdessa nurkassa on sellainen nurkkamallinen vessa, molemmissa pellettejä.
Viime viikko oli ensimmäinen, että se oli pissannut vain vessaan, ei yhtään viereen tai pesäkoppiin. Laitoinkin silloin yhteen vessaan pissaista purua malliksi. Toista vessaa se käytti vain pesupaikkana ja kieriskeli pelleteissä.
Eilen illalla vaihdoin pesäkopin ja siellä oli yhdessä nurkassa pissajäljet. Eli meillä pissapaikka vielä vaihtelee.



Sama homma Dompsullakin :)

pikkumyy

Tänään ostin pellets kissanhiekkaa ja vessakin löytyy.Nyt kun oppis pissimään sinne eikä pesäänsä.  :icon_cheesygrin: Mua nauratti kantaa kissanhiekkapussia kun en omista kissaa :futschlach:

shalala

Kävimme tänään hakemassa kasvattajalta(Vevve) "vauvan" kotiin. Tosi kivasti kotiutui.
Koska viime kerrasta on jo aikaa niin ketjun aiheen mukaisesti kysyisin, että on voirasia järkkevää vessalaatikoksi? Siis onko muilla kokemuksia noista rasioista vessalaatikkona? Olen keräillyt noita papanoita sinne rasiaan mutta saas nähdä hiffaako sitten jujun

Mörökölli

Tämäkin riippuu ihan hamsterista mutta meidän toffee hyllä osasi ihan pienestä pitäen pissiä vessa laatikkoon jossa  chinchilla hiekkaa eikä tarvinut opettamisesta puhuakkaan! Eläin kaupasta ostetut kinkki ja talvikko herrat kävivät vaan kaivelemassa veski astioissa ja levittivät hiekat pihalle... Oliko sitten kasvattaja lie opettanut...  :wassat:
Hamstraillen läpi elämän. http://nuuskuttajat.blogspot.fi/

shalala

Päivitystä tilanteeseen eli meillä oppi hyvin vessalaatikolle (margariinirasia)pissiminen. Papanoita ei näy siellä täällä vaan kaikki löytyy sieltä pesämökistä. Mitenkähän saisin sen kakkimaan mökin ulkopuolelle josta sitten helpompi lusikoida ne vaikkapa siihen vessalaatikkoon

maggot

^ hamsuthan ei kuulemma papanointia kontrolloi samaan tapaan kun pissaamista, eli siihen mihin niitä papanoita tulee ei oikein voi vaikuttaa :D

mä yritin aluksi opettaa pabloa laatikolla käymään mutta ei se oikeen sitä hiffannut(löysin lähinnä ruokaa sieltä), eläinkauppahamsu kun on niin kukapa olis opettanutkaan. annoin sit olla, eipä tuo mun elämään juuri vaikuta :D siivoilen pissaa sieltä mistä sitä löytyy, yleensä juoksupyörästä.

Murmelsson

Meillä ei pahemmin ole vessalaatikoita käytelty. Vilja-talvikon kanssa on myös se ongelma, että sen pissapaikkoja ei tahdo millään löytyä terrasta. Ilmeisesti se pissii niin vähän että sitä ei huomaa... Papanatkin on niin piskuisia kikkareita että niitä löytää lähinnä purujen alta ihan terran pohjalta. Toista se oli syrkkien kanssa. :)

Tirliina

Hienosti käy pääasiallisesti "laatikolla" Campbell, kunhan pitää puhtaana.

hamsuhomsu

Syrkkini käyttää vessalaatikkoa jääkaappina :applause:
Sinne on niin ihana tallettaa kaikki herkut :mhappy:

Murmelsson

Vihdoinkin löysin paikan, jossa Vilja-talvikko käy pissalla!
Mutta vessalaatikkoa siihen ei voi laittaa. Vilja pissaa nimittäin kyljellään olevaan kukkaruukkuun. Ei siis auta kuin ostaa ruukkuja varastoon ja vaihdella. :D

Lolatsu

Minun hamsuni käy pissalla vessassa. Kun vessassa oli kissanhiekkaa, niin Lola ei käynyt siellä vaan mökissä tarpeilla. Mutta kun huomasin, että se käy pissalla chincillan hiekassa, vaihdoin sen vessahiekaksi. Lola käy nykyään siis pissalla vessassa, mutta kakalla mökissään.

Janskuttaja

Itse en käytä sitä talvikollani. Se tykkää enemmän olla sen astian alla. En koe tarpeelliseksi. Se on eläin.. eli ei voi pakottaa.

MortimerRiddle

Syrkeillä toimi tuollainen pissaloota varsin hyvin, mutta talvikolle en ole edes kokeillut. Se pissaa enimmäkseen juoksupyörään, joka onkin sitten sekin varsin helppo siivota.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13