• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

PPKJY Haapajärvi 18.9-10 (hamsuille ulkomuotoluokat)

Aloittaja muumimamma-64, 23.07.10 - klo:13:36

« edellinen - seuraava »

muumimamma-64

#60
Juu toki.Tässäpä ne.
Talvikot 6
cämpsyt 2
robot stand.3
robot ei stand 2
kiinarit stand. 2
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

muumimamma-64

#61
Sain meille toisen lemmikkituomarin, sillä Saija Kukkohovi lupautui arvostelemaan ulkomuokääppärien lisäksi myös lemmikkiluokan kääpiöt.:)
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

EmmaTi

#62
Kyllä pitää lähteä paikanpäälle katsastamaan hamsuja. Harmi ettei oma nyt pysty osallistumaan, mutta ehkäpä sitten marraskuun alussa Limingassa.

Sintturainen

#63
Voiko ulkomuotoluokkaan jälki-ilmoittaa hamsuja paikanpäällä?

muumimamma-64

#64
"Jälki-ilmoittautumismaksu on kaikille 10€/kpl (jälki-ilmoittautuminen vain pet-luokkiin)"Eli näyttelykutsun mukaan mennään.
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

Minski

#65
^ Ymmärrän, että näyttelykutsun mukaan mennään, mutta toisaalta kun ulkomuotohamsuja on niin vähän ilmottu tuonne niin olisi sen puolesta hyvä, jos jälki-ilmoja pystyisi ottamaan. Ja myös kun ihan logiikan kannalta mietin niin on aika hassua, että kun lemmikkisyyriksiä on ilmottu aika paljon niin silti niitä voi myös vielä jälki-ilmoittaa, eikö ennemmin luokkiin, joissa on vähän etukäteisilmoja olisi loogisinta ottaa niitä jälki-ilmoja. Toki tiedän, että jälki-ilmot teettävät ylimääräistä työtä järjestäjille, mutta ei kai sillä ole väliä työn määrän kannalta onko se jälki-ilmo ulkomuoto- vai lemmikkiluokkaan. En tätä kirjoita itseni takia vaan yleisesti pohdin; en ole tuomassa itse jälki-ilmoja.
Hamsteriton tätä nykyä

Saana

#66
Oon ihan samaa mieltä Minskin kanssa. Itseltä jää vielä yksi ilmottu hamsu tuomatta ulkkikseen sekä pettiin. Tuo 10e on aika korkea kynnys mulla jälkkäreille niin tuskin tulisi otettua jälkkärihamsuja mukaan, mutta yleisesti ajatellen ulkomuotoluokissa olisi nyt tilaa vähäisen osanottajamäärän puolesta.

Aya

#67
Mäki pohdin josko oisin tuonut jälkkärinä 1-2 hamsua ulkomuotoluokkaan mut ei sitten kun ei raha kelpaa!  XD
Pääsempä helpommalla kun ei tarvi alkaa etsimään kuljetusboxeja, missähän lie kätköissä nekin on....

muumimamma-64

#68
Ymmärrän kyl pointin, mutta näin nyt ovat tuolla " ylemmällä" taholla päättäneet.
Nyt olisis tarjolla kääpiöhamstereitten pet+ulkkis sihteerille hommia ruoka+kahvipalkalla.
Minut ois siihen hommaan sovittuna oman porukan sisällä, mutta jos joku kokeneempi sen homman itselleen haluaa niin huutaapi suureen ääneen    " HEP" niin minä vapaudun yleismiesjantuseksi juoksevia asioita hoitamaan päivän mittaan esimerkiksi tuomareitten ja sihteerien juomahuoltoa ym.
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

Saana

#69
Mä kyllä hoitaisin noita talkoojuttuja, mutta taidan nyt passata koska tulee ajeltua yksin se 700km. Luulen, että käyn nuokkumassa päiväunet autossa välillä. :D

Paula83

#70
Jos meillä olisi ollut näyttelykutsua tehdessä tieto että SHY:n näyttelyissä on ollut mahdollista ilmoittaa myös uml-hamstereita jälki-ilmona niin asia olisi ollut ehkä hieman toinen. Olisi jo etukäteen osattu varautua siihen. Nyt kuitenkin päätettiin että mennään näyttelykutsun mukaan eli vain pet-luokkiin jälki-ilmoja. Ei ainakaan tuu kukaan sanomaan että olisi tuonut jos olisi tiennyt että voi vielä ilmoittaa, mutta ei ole tiennyt.

Vaikka se tuntuu ehkä mitättömältä, mutta näin viime tinkaan suunniteltujen asioiden muuttaminen on joskus hankalaa. Varmasti ne jotka joskus ovat näyttelyitä järjestäneet ymmärtävät. Yksistään se että pitäisi lähteä kopioimaan varmuudeksi lisää ulkkis luokkien hamsujen kaavakkeita tuottaa päänvaivaa. Onhan niitä muutamia ylimääräisiä, mutta eivät välttämättä riittäisi.

Nyt jo monta päivää (tai oikestaan viikkoa) aamusta iltaan näyttelyjärjestelyjä tehtynä ja välillä myös työaikana (  :angel  ) ja pari viimeistä päivää kuumeessa, niin ei oikein viimeisinä kiireisinä päivinä enään jaksa ajatella asioita uusiksi. Jos ensikerralla sitten viisaanpana tehdään asiat hieman toisin. Toivon ymmärrystä asiassa. Meidän ensimmäinen hamsunäyttely, niin yritetään opetella vielä.  :oops:

Mustikkamaan

#71
Joo ja siis ulkkisten jälki-ilmothan on otettu ihan vastikään käyttöön SHY:ssäkin, ei sen mielestäni tarvitse mikään itsestäänselvyys olla! Ennen muinoon ei olisi tullut kuuloonkaan ulkkisten jälkkärit ja nykyisinkin se on ihan kunkin yhdistyksen oma asia, ottaako vai eikö.

Tokihan jälkkärit olisi järkeviä yhdistyksen lisätuloja ajatellen, kun eläinmäärä on näin pieni (ja tulis vähän enempi kisaakin), mutta ymmärrän että jos sitä ei mainita näyttelykutsussa, sitä ei oteta käyttöön ihan näin viimetingassakaan juurikin epäreilun tilanteen välttämiseksi.

Älkööt siis itkekö, hyvät naiset! :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Marla

#72
Jahas, mulla on täällä täys hullunmylly päällä, kun hamsuja lähtee se 6 kipaletta, plus pari nuorta uuteen kotiin ja pari vielä myyntiinkin. Kunpa neidit löytäisivät kodit, ovat ne aika nallenaamoja kyllä, että hyvät tsäänssit hurmata jotkut. xD

Saas nähä, miten mä tän tavaramäärän ahdan noihin kasseihin ja roudaan itteni Tampereelle vielä tänään - saati miten herään niin aikasin huomenna. Ainakin hamsut on jo valmiiks aamulla bokseissa, ettei niitä tartte enää laitella.

muumimamma-64

#73
Kuten Paula tuossa ylempänä sanoi, tämä on meidän ensimmäinen kerta, kun hamstereille ulkomuotoluokkia järkkäiltiin ja aloitettiin täysin tyhjästä- melkein voisi sanoa suoraan pystymetsästä lähdettiin liikkeelle.Minä olen suurimman osan aikaa tätä vienyt etenpäin yksin ja vaikka meillä täällä on kotona hamstereita, niin niitten kanssa kuljettu lähinnä kaikkien lajien pet-näyttelyissä niin ei ollut mitään tietoa mitä, missä ja miten järjestetään. Kaiken tiedon saanut kaivaa netistä sekä ystävällisiltä ja avuliailta harrastajilta, kun omaa kokemuspohjaa ei ollut Kiitos teille jotka autoitte tiedon hankinnassa. Ilman teitä olisin ollut pulassa moneen kertaan :)

Viimesen kuukauden päivät olen oikeestaan voinut vaan öisin näitä asioita pääasiallisesti hoitaa, koska palasin juuri takaisin oman alan töihin autisti- ym erityislasten pariin ja se on vienyt mehut ja iltaisin tahkoan oman erityislapsen läksyjen ja kodinhoidon parissa joten ainoa ns oma/vapaa-aika on öisin.
Näyttelystä on tulossa iso , kun on kahden lajin ulkomuodot sekä petit kaikille lajeille eli eläinmäärää nousee varmasti reippaaseen 300 ellei 400 jälki-ilmojen kanssa, kun jo pelkästään gerbiilejä ja hamstereita on ilmottu etukäteen yli 200 yhteensä.

Mulla on viel kaik boxit ym tekemäti, tuomarien ruuat ja sitten pitää vielä mennä illalla Saijaa vastaan junalle, kun hän yöpyy meillä. Sitten vielä näyttelytalkoot päälle niin voi olla, että hiukan ryydyttää aamulla vaikka saakin nukkua johonkin 6 asti eikä ole pitkä matka näyttelypaikalle.

Mutta uskon ja toivon , että päivästä tulee mukava ja antoisa ja on kaiken tämän järkkäilyn ja väsymyksen arvoista. Toivottavasti myöskään hirmu isoja ja pahoja mokiakaan ei ole luettelossa ja muissa jutuissa.
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

Aya

#74
Mä hain pähkinältä muutamat hamsut tuotavaksi Haapajärvelle, on kulkaa sellasia tapauksia että taidan jättää kaikki itelleni  :lov  :ylpee: