• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Nape

#465
Voi dääm Hessuinen! Toivottavasti löydät karkulaiset vielä tänään! Mua kyl vähän hymyilyttää mielikuva kahdesta karkulaisesta liihottelemassa sinne tänne xD

Hessuinen

#466
^Joo, tässäpä mulla on kaksi karkulaista, kun tyttö on selvästi tullut emoonsa niin ovatkohan uroksetkin yhtä hanakoita jyrsimään itsensä dunasta ulos isänsä lailla. Ei sen puoleen että siirsin isukin gabberin vessaan, kun sen oven vaan laittaa kiinni niin eipähän ole enää sitä vahinkopoikueen mahdollisuutta.

Paikansin kaverit juuri ennen töihin lähtöä kun rupesi kuulumaan kurnutusta, ilmeisesti Kurnu vähän läksytti tyttöään. Ne on sitten loppujen lopuksi keittiön tiskipöydän kaapin alla, eikä mulla ole hajuakaan miten pirussa ne on sinne voineet päästä, tarkistin sekä keittiökaapin että sen reunukset ulkoa ja sisältä ja siellä ei oikeasti ole mitään mistä hamsu olisi voinut mahdollisesti mennä. No, nyt on alue rajattu ja ansat viritetty, en voi kuin toivoa että ne sieltä piilostaan tulee, toivottavasti vielä tänään.

Ja mun kun piti mennä ajoissa nukkumaan että jaksaa ajaa lauantaina näytskään (ja pikkutytön piti tulla sinne etsimään omaa kotiaan), ei taida onnistua kun ilta/yö tulee varmasti valvottua olohuoneessa jos vaikka sattuisi näkemään vilauksen.. :c8
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

yuki

#467
Tuli kyl eilen kiva onnistumisfiilis, kun Ninja kiipesi mun kädelle itse ensimmäistä kertaa.  :lov
Coco 1.11.2009-13.10.2011, lepää rauhassa pieni. ?

EmmaTi

#468
Lainaus käyttäjältä: "yuki"Tuli kyl eilen kiva onnistumisfiilis, kun Ninja kiipesi mun kädelle itse ensimmäistä kertaa.  :lov

Se on kyllä hienoa kun tommonen pieni luontokappale on tullu niin luottavaiseksi että uskaltaa ja haluaa tulla jättiläisen kyytiin  :sydan

yuki

#469
EmmaTi: Todellakin, varsinkin kun on kyse vähän ujommasta tapauksesta. Muiden mun hamsujen kohdalla se on ollut "itsestäänselvyys", mutta Ninjan kohdalla se tuntui tosi erityiseltä, kun en olis uskonut että se ihan vielä ees uskaltaa.  :)
Coco 1.11.2009-13.10.2011, lepää rauhassa pieni. ?

Hessuinen

#470
Huh, nyt on pölyinen olo ja pitää vetää astmalääkettä, mutta sainpahan molemmat karkulaiset kiinni! Tiskipöydän kaapin sisältä paljastui paikka johon oli ruuvattu neliön muotoinen vaneri kiinni, ei kun auki ruuvaamaan ja sen takaa paljastui ympyrän muotoinen aukko, josta oli joku max. 10cm seinään ja 20cm alas lattiaan. Ja oli tietty just hankalassa paikassa eli kättä ei saanut kuin juuri ja juuri maan tasalle eikä siinäkään vaiheessa pystynyt liikuttamaan kättä mihinkään suuntaan kuin alas ja ylös.

Sitten vaan syöttiä tekemään, siinä jotain ainakin vartin yritin rapistella notta huomaisivat safkan ja tulisivat syömään, ekana tuli pikkuneiti mutten saanut millään kiinni. Vähän ajan päästä tuli Kurnukin joka oli sitten niin mainio hamsu että tuli suoraan kädelle josta sai hienosti pois. :sydan Pikkuneiti taas oli tällä välin tällännyt itsensä suoraan keskelle ruokakuppia syömään joten ei kun nopeasti vaan kiinni kamalan säksätyksen säestyksellä. Olivat kyllä aika pölyisiä mikä ei sinänsä ihme mitä  siitä reiästä sinne piilopaikkaan näki, ei kyllä uskoisi että tuollaiseen paikkaan kerääntyy niin runsaasti villakoiria.

Paljastuipa samaisesta reiästä aukko josta hamsut oli tuonne päässeet, sellainen rako joka ei ulkokautta katsoessa näy. Ja oli kyllä sen verran korkealla ettei noi olisi päässeet tuolta omin avuin millään pois, menomatkalla oli kynnys mistä ponnistaa mutta toisella puolella taas ei mitään.. Täytynee hankkia joitain välineitä joilla aukon saa tukittua ainakin niin kauaksi aikaa kun minä hamsuineni tässä kämpässä elän.
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

HamsterSailor

#471
^Hyvä, että löytyi :)

Hamsut on oppineet viskomaan papanat alas tuolta gabbereiden lisäkerroksista :teipit Usein saan siivoila hamsuhyllyn ympäriltä veitikoiden pikku pipanoita...

spellcaster

#472
Mä yritin ottaa äsken isännän avustuksella kuvia Balista kun hetken sitä tossa sylittelin, kyllä on vaikeeta kuvata tollasta pikkuöttiäistä! Otettiin (lue. yritettiin ottaa) varmaan 20 kuvaa joista tasan yksi oli suht selkeä ja mistä sai edes naamasta selvää  :D
Montako ihmistä tarvitaan saamaan hamsterista onnistunut valokuva?  :P

jensku

#473
Kyllä on vuodet vierineet nopeasti, Mandarineli Lassillani on tänään huikea 2v syntymäpäivä. Eli tänään juhlitaan. :pilvi: Hän oli kanssa eilen hyvinkään näyttelyssä, olen kyllä niin yllättyny ja iloinen Lassin suorituksesta. :)
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Vevve

#474
^ Onnea Mandariinille!  :)  Meillä on huhtikuussa tiedossa Köntti-syrkin ja Kukka-talvikon 2v -synttärit.

Hokasinpa juuri, että mullahan on kaikkia hamsterilajeja! Löytyy syrkki, talvikoita, roboja, cämpsyjä ja nyt se vihoviimeinen kiinarikin pitkästä aikaa.  :sydan

Rossu

#475
Sain vihdoinkin digikameran, ja sain otettua meidän Lilacista pari hyvää kuvaa. Varmaan tulossa jossain vaiheessa tännekin, kun ensin sais ne nettiin..
Syrkkipoitsu Locking Up The Sun "Leevi", lks blondi (26.11.2010)

Muistoissa]Talvikkotyttö Milla, normaali (29.7.2008-16.12.2010)[/color]
Syrkkineiti Lilac"Lili", pk keltainen umborous

HamsterSailor

#476
Oivoi, mulla on ollut jo jonkin aikaa robokuume :teipit Mua vaan hillitsee vähän se, että ne on niin vilkkaita :D Niin ja ei mulla sopivaa asumustakaan ole.

jennu

#477
Noni, johan selvisi syy Sumun oudolle "kasvaimelle" :huh Aloin epäilemään, ettei se olekkaan kasvain, vaan jokin muu outo, kun se (patti) aina välillä katosi eikä siitä ollut jälkeäkään, mutta sitten taas parin päivän päästä se ilmaantui takaisin.
Kaikki selvisi sitten, kun siivotessani papan asumusta huomasin aivan järjettömän ison papanan... ihan reilusti marsun tuotoksien kokoinen. Toki oli normaalimmankin kokoista, mutta ainakin yksi tuollainen jättiläinen ja pari muuten vaan aika isoa papanaa löytyi. Patti olikin siis vain ulostetta.. :D
Täytynee alkaa vähän rajottamaan tuoreruokaa. Varmaan annan lähinnä puuroa ja omenaa/porkkanaa, 3-4 kertaa viikossa. Kenelläkkään mitään vinkkejä, miten kannattaisi ruokkia, että saisi kaikkia tarvittavia ravinteita, muttei ihan menisi ihan papparaisen vatta sekaisin?
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

lentsu

#478
Voi pyhä episodi.  XD Mä olin unohtanut vetää ruksin siihen kasvinimianomukseen kohtaan "sitoudun noudattamaan SKLJ:n sääntöjä". Ja nyt sielt sattuu tulemaan yksi ihminen sopivasti huomenna käymään Porissa. Ja se on niin tarkkaa että me tehdään treffit sen ruksin takia.  :roll: Mutta hienoa onnistuu näin. Mä en taida olla lomakkeiden ystävä.  :c8

Nape

#479
Kerro lentsu sitte ku sulla on kotisivut toiminnassa :) Ku etkös sä joku aika sitten sanonu, että olit tehny ne jo melkeen valmiiks tai jotain sinnepäin..