• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

wiidii

#615
Salon lemmikkikaupat on ihan pyllystä. Vierailin niissä asuessani Salossa useita kertoja, yritin antaa informaatiota yms., mutta heillä oli kuulemma "jo parempia informaation lähteitä", eikä apuani kuulemma tarvita.  :kieli
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Sansku

#616
^Juu, se eläinkauppa mikä on Anttilaa vastapäätä, Akvaariomaailma vai mikä onkaan, sieltä meidän Lumi ja Wolf on haettu. Nytten kun kävin dunaa ostamassa, kerroin sitten mitä heillä on häkeissä. "Ne ovat kaikki talvikkoja"... Se toinen eläinkauppa, lähellä toria, on parempi. Todella mukava henkilökunta. Mutta monta eläintä samoissa häkeissä. :(
Wolf ~ hybridi poju ~ 6.12.2010
Lumi ~ talvikko (hybridi?) neiti ~ 18.11.2010
Ruusu ~ talvikko neiti ~ 25.3.2011
Hertta ~ syyrialainen neiti ~ 3.4.2011
Kaneli & Mimosa ~ roborovski tytöt ~ 4.4.2011

http]

lulu ja lili

#617
Lainaus käyttäjältä: "Suskiotus"Hei!

Oon pohtinut roborovskin hankkimista ja haluaisinkin kysyä muutamaa asiaa täältä foorumilta kun kyseinen hamsteri ei oo kovin tuttu otus.

Pidetäänkö roboja laumassa?Ja jos näin on kuinka monta laumassa saisi olla vai onko tälle mitään rajaa?

Sitten tuli mieleen sellainen asia että onko robot kauheen agressiivisia tai esiintyykö agressiivisuutta jommalla kummalla sukupuolella enemmän kun toiselle?

Vastauksista kiittää Suski  :D

Deesa

#618
Lainaus käyttäjältä: "Hamshunen"Kysyisin ihan mielenkiinnosta vain saako roboja pitää yksittäin (esim. vain yksi naaras)?
Ja olen käsittänyt, että robot ovat kovia pissimään, niin pissaavatko robot myös juoksulautaselle niin kuin -pyöräänkin.

Niin voisiko joku joka tietää vastata pian?  Kun itse olen vähän tyhmä... :nuija:
RIP vkh tv Sulo, 22.6.2011-3.9.2011 ?

Vevve

#619
Ei ne nyt enemmän pissaa kuin muut lajit, mutta ne eivät osaa pissata tiettyyn paikkaan. Pissaavat siis kaikkialle, eniten tietty niihin paikkoihin joissa oleskelevat eniten. Eli usein siihen pyörään.  :)

Jonsku

#620
Ja mun robo ei melkeen muuale pissikkään kuin pyörään :D Mutta eihän se oo suuri homma pestä pyörä jokapäivä, eiksnii ;)
´Sitä osaa mitä haluaa!`

jem_ppura

#621
Meille muutti tänään meidä ensimmäinen roborovski, häkissä yksi mökki eikä muuta. Käden laittaa häkkiin niin menee seiniä pitkin, eli ei varmaan ole käsitelty  :<  Mukana oskua, namii.. Säälittää niin vietävästi tuo pikkuinen..
Talvikoita, Syrkkejä sekä muita karvanaamoja <3

Vevve

#622
^Ne menee kyl seiniä pitkin ja karkuun vaikka oiskin käsitelty, että se ei oo välttis siitä merkki.

jem_ppura

#623
Juu ei varmaan niin mutta ihan sanottiin ettei ole hamsun hoito viime aikoina inspannu niin ei ole hoito ollu ihan kondiksessa.
Talvikoita, Syrkkejä sekä muita karvanaamoja <3

Tirsku.

#624
Jos vertaa muihin kääppäreihin niin onko kinkit paljonkin vilkkaampia vai kesyyntyvätkö yhtä kilteiksi kun vaikka talvikko? Mä oon saanu käsityksen et ne ei kädellä millään pysyis ja terrasta kiinni ottaessa vilahtaa karkuun?

Anonymous

#625
^Mun kinkit pysyy ainakin kaikki kädellä, mutta eivät ainakaan vielä kiipeä itse kädelle.

Pipatus

#626
Moi!

Eli siis saan Robot torstaina tai perjantaina, nämä tytöt ovat elämäni ensimmäiset Robot ja haluaisin vähän tietoa rodusta. ( On minulla ollut kuitenkin Syyrialainen )  :c8

KYSYMYKSET:
• Ovatko Robot agressiivisia?
• Minkä kokoinen terraario, eli riittääkö 100 litrainen? (Sellainen on meillä)
_____________________________________________________________

Päätin jo nimetki, koska niistä tulee tyttöjä niistä tulee:

Onerva Amaryllis
Orvokki Amanda

// Siis nuo A:lla alkavat nimet ovat toiset nimet!  ;)
/// Mielipiteet nimistä, kiitos!  :oops:
//// Eikö ketään kiinnosta?  :cry:
Syrkkityttöni Unelma <3

Janika S.

#627
Pipatus// Minulla ei ainakaan yhtään agressiivista roboa ole ollut, se ei ole niille tyypillistä. 100-litrainen terra on riittävän kokoinen  :)
Venäjänkääpiöhamsteri roborovskit väreissä normaali, normaali laikukas ja normaali husky.
Jämtlanninpystykorvat nimellä Pyssytorin.
Lemmikkinä lisäksi muutama syyrialainen hamsteri.

Yökyöpeli

#628
Nuorena kiinarit ovat monesti vikkeliä vilahtelijoita mutta kun tottuvat omistajaansa kesyyntyvät hyvinkin rauhallisiksi. Etenkin urokset. Harvemmin ne kuitenkaan ihan omatoimisesti kädelle kiipeävät vaan ne täytyy "kaivaa" jostain esiin  :D
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Serenity

#629
Heis!
Tota olen tässä huomannut viimeaikoina pienen probleeman..
No siis Tulio on alkanut puremaan minua, taino maistelua.. Joka sormi on pakko maistaa ettei vaa olis ruokaa XP (tai sitten se vain osoittaa rakkautta.. rakkaushan on tunnetusti rankkaa ? :lov ) Mutta Tulio on alkanut omia kättäni o.o
Se ei halua päästää Miguelia lähellekään kättäni, varsinkin jos olen antamassa pojille jotain herkkupalaa.. onko tämä ihan, no, usein ilmaantuva käytäntö robopoikien kanssa?

(Ei huolia, Miguel saa kyllä herkkuja saman verran kuin Tulio.. Huijaan Tulion toiselle puolelle asumusta, haha X)
~ My Companions ~
☆ Diana (campbelli), homecoming "27.10.2013"
☆ Gaia (campbelli), homecoming "27.10.2013"

~ Living in my Heart ~
† Miguel (robo) "13.5.2011" - 30.9.2013
† Tulio (robo) "13.5.2011" - 10.8.2013