• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

VUODEN VOITTAJA 2009

Aloittaja anemones, 15.01.10 - klo:02:14

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

#30
Olipas hurja vuodatus Katalta :D Mutta siis joo, mä tein niin jonain edellisenä vuonna kun laskin tuloksia, että niistä (SHY:n) näyttelyistä mistä oli eläinmäärät kateissa, otin tiedot luettelosta, koska ne puuttu tyyliin puolista näyttelyistä. Vaikka totta se on, että sillon PITÄISI mennä pienimmän mukaan - mutta yritin olla reilu. Mun meest ylipäänsäkin ensisijaisesti riittäisi luettelon tiedot, son vähän eri juttu sit tietty jos tyyliin on ilmottu 10 hamsteria joista 1 tulee paikalle :D Sit se ero on jo liian suuri. Mut miten vaan koette parhaaksi tehdä.

Joo tosiaan serteistä ei tuu suoraan valioksi, eli kolmella sertillä vaan ne kolme tähteä/plussaa perään, ei mitään valionarvoja sentään ennen ku toisin on "todistettu" :D

Ymmärrän todella hyvin Katan tuskan tässä asiassa, oli hirveetä sählinkiä sillonki ku mä ne laskin - son semmosta nippelitietojen kaivamista ja yks pikkumoka voi johtaa isoihin piste-eroihin jne. Ja just nää et jos on joku virhe nimen kirjoitusasussa, niin se virhe voi tulla mistä vaan (tässä tapauksessa tuloksista) - vaikka saahan omistaja niihin luonnollisesti pyytää korjauksen, ja pitääkin pyytää :)

Mutta noista toimitusajoista olen sitä mieltä, että jos ryssitään tulosten toimitusaika ni son voivoi. Ei oo meinaan reilua myöskään se, että kun tulokset on laskettu kaiken kaavan mukaan (olkootkin sitten pienimmillä eläinmäärillä tai puuttuvilla tuloksilla), ja ne on julkistettu, ja ihmiset on ihan et "jippii mein Nappe on sijalla 3" - niin yhtäkkiä homma pistetäänki uusiksi ja Nappe tippuu sijalle 6 eikä saakaan mitään palkintoa. Noin niinku esmes.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Saana

#31
Tää ei ole mikään maailmaa kaatava asia eikä kenenkään tarvitse tästä hermostua, mutta eikö kilpailussa yleensä mene niin, että jos vaikka sijalla 1 on kaksi tyyppiä niin kakkossijaa ei jaeta vaan siirrytään suoraan kolmoseen. Ja jos ykkösiä olisi 3 niin mentäisiin seuraavaksi neloseen. :)

Mustikkamaan

#32
^Joo kyl näin.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ninde

#33
Lainaus käyttäjältä: "anemones"Ottaen huomioon, että esim. näyttelyilmoja ei hyväksytä, jos ne myöhästyy muutaman minuutin. Sehän on täysin reilua, koska siinä muutamassa minuutissa ilmojenvastaanottaja on saanut luettelon valmiiksi, tulostanut/lähettänyt sen, suunnitellut tuomareille aikataulut jne... Joten olis tosi epäreilua olettaa, että sinne luetteloon ruvetaan enää uusia hamstereita änkeämään, että yhdistys saisi vaivaiset pari kymppiä lisää rahaa tilille. ;)
Ohoh tässähän nyt alettiin vanhoja kaivelemaan. ;) Ilmoittautumisilla ainakin on selkeä deadline, mistä tuossa edellä jo itsekin paasasit, ja se on varmasti ajoissa annettu tiedoksi. Tässä kyseisessä tapauksessa ilmoja oli tullut ajoissa jo niin paljon, että yhtään myöhästyneitä ei voitu vastaanottaa tai olisi pitänyt hommata lisätuomari. Kannattaa siis olla ajoissa liikkeellä, eikä jättää viimetippaan.

Ja mitä noihin titteleihin tuli, viittasin lähinnä siihen, että siellä oli saman hamsterin tittelit toisessa kohtaa eri tavalla ja toisessa kohtaa toisella. Eli lähinnä sitä ajoin takaa, että ne olisi jokaisessa tuloskohdassa yhtenevät.

anemones

#34
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Ja mitä noihin titteleihin tuli, viittasin lähinnä siihen, että siellä oli saman hamsterin tittelit toisessa kohtaa eri tavalla ja toisessa kohtaa toisella. Eli lähinnä sitä ajoin takaa, että ne olisi jokaisessa tuloskohdassa yhtenevät.

Joo, tottahan se. En ollut huomannutkaan ennen Suurta Korjausta, mutta aikaisemmassa versiossa olikin pet-puolella samalla hamsterilla erilainen tittelirimpsu kuin ulkomuotopuolella.  :oops:
Anemone's hermeliinikanit
sk+engl.crest marsut | syyrianhamsterit
Anemoneniityn saksanpaimenkoirat ja australianterrierit
Päivien paisteena myös 2 kesyrottaa, 2 kotikissaa ja akvaario.

Mustikkamaan

#35
^Toi pitäis kyl oikeesti mun mielestä korjata, mistä Annina mainitsi. Eli jos on vaikka kolme jaettua ykkössijaa, niin seuraava sija on 4. - ei 2.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

viiru

#36
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"^Toi pitäis kyl oikeesti mun mielestä korjata, mistä Annina mainitsi. Eli jos on vaikka kolme jaettua ykkössijaa, niin seuraava sija on 4. - ei 2.
Ne on lehdessä oikein, ja palkinnot tilataan sen mukaan. :) Kata päivittää sitten vielä foorumille asti kun ehtii. Tai joku muu. Mä en ehdi. :)
Cheersbigears-talvikkokasvatus