• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juoksupyörä

Aloittaja GaneshaX, 04.11.07 - klo:12:42

« edellinen - seuraava »

Sintturainen

#330
Ootteko muuten ostaneet noista puisista sen keskikoon vai isoimman?

Nape

#331
Meil on yks sellanen keskikoko niin se on vähän pienenoloinen, vaikka tollasen 160g hamsulle menee ihan ok:sti

Sintturainen

#332
Mä tilasin noita keskikokoja, kattoo nyt kelle niitä sit kokeilen. Mahtuuko se isoin jaloistoineen dunaan? Gabberiin ei taida mahtua kun se on niin matala...

Nape

#333
Mä en tiä mahtuuko sellanen iso dunaan, eiks ne oo tosi isoja?

Sabat

#334
Ootteko kokeilleet isointa lautasmallista pyörää dunassa,viehän se paljon tilaa mutta siinä ainakin pystyy juoksemaan hyvin.(:

Nape

#335
Mä näin tänään sellasen ison lautasmallisen livenä ja on se kyl aika iso ja tilasyöppö, en tiiä laittaisinko kellekkään noista dunaan.

Anonymous

#336
^Itse en laittais syrkkikoon dunaa ainakaan ton kokosta (näin itekki sen saman). Eriasia on jos ois tosi isoooo terra ni ehkä sinne voisinki laittaa.

EmmaTi

#337
Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"Ootteko muuten ostaneet noista puisista sen keskikoon vai isoimman?

Meillä on se keskikoko (20cm)
Ekaks ku se tuli, katsoin että ompas kapea se tila missä juostaan mutta näkyyhän siinä mahtuvan.
Noista sais kyllä olla vielä joku välimalli n.24cm, niin muhkeampikin hamsu mahtuis aikuisena.

Mutteriwiritys

#338
Jos joltakulta sattuu löytymään tämmöisiä ritilämallia olevia pyöriä, millä suojaatte ne? (Vai suojaatteko kenties ollenkaan?) Tai minkä kokoisia pyöriä muutenkin käytätte, koska entiselle syrkille tuommoinen 20 senttinen näytti aika kumman pieneltä. =D

Nape

#339
^Ai siis sellanen metalliverkkopyöräkö? Ei sitä tarvi suojata, mut sellainen metallipyörä jossa on vain niitä pinnoja niin se täytyy esim. pahvilla suojata ettei jalat mene pinnojen välistä.
Meillä on kaikilla melkein n. 20cm pyörät, vai onkohan noissa joissain 22cm tuo halkaisija. Ullalla on 30cm pyörä ja Lillanin pyörä samoin on aika reilu halkaisijaltaan, varmaan sen n. 30cm. Sitten yksi keskikoon puupyörä joka on tällä hetkellä pk uroksella joka on vielä kasvuvaiheessa.

Sintturainen

#340
Nyt tuli eilen zooplussan puupyörät, ja voi vitsit miten loistavia nuo on! Ens kuussa tilaan 3 lisää niin on kaikille puupyörät  :)

weemano

#341
Hmm hmm.
Täällä on eka pk syrkki tuloillaan ja tätä juoksupyöräasiaa on kovasti mietitty.

Olisiko parasta vaan hommata ihan puinen pyörä?: http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hak ... rat/178368

Mites nää uudet juoksulautaset?: http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hak ... rat/205927

Vai olisko se tutusti ja turvallisesti silent spinner?: http://www.lemmikkiexpress.fi/product_d ... php?p=1333

Sintturainen

#342
No minä voin suositella noita puupyöriä varsinkin jos on yhtään herkkäuninen, ei kuulu kyllä juuri mitään ääntä  :)

weemano

#343
Silent spinner on ihan samalleen hiljainen, jopa isommillakin jyrsiksillä. :)

Nape

#344
Puupyörä on hyvä, mut tuo keskikoko sais olla aavistuksen isompi ja leveämpi. Se isoinhan on varmasti niin iso ettei ainakaan dunaan mahdu.
SIlent spinnerissä katellu noita mittoja että tuo 17cm on liian pieni syrkille ja taas seuraava koko on hirveen iso.
Sama juoksulautasessa, syrkkikoon lautanen vie ison tilan.
Tässä mietiskelly, et miks ihmeessä monista pyöristä puuttuu siitä keskikoon ja isoimman välistä yks koko.