• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteriharrastuksen väheksyminen

Aloittaja S.D.G., 02.09.07 - klo:16:59

« edellinen - seuraava »

niiisku

#105
^no älä : D

sama juttu mun isovanhempien kanssa, joskus haukkuu myös elukaksi : / mutta yleensä sanoo vaan marsuksi tai hiireksi ym...
[size=85]? Syyrialainen Lyyli, Pk Cinnamon ~3.10.2008[/size]?

viiru

#106
Minusta kaikkein hassuin on se iänikuinen "EIIHHHHHHHHH!" mieheni suusta. Erittäin tavallinen reaktio esimerkiksi ilmoitukseen tulevista poikasista tai uusista eläimistä...
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Sohvi

#107
Kaverit ihastelee ihan kauheesti kun taas  veli kattoo vierestä ja sil on sellane ilme että "Et oo tosissas?"  Mä kun taas kuolaan niitten perään  :nuija:
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

Olive

#108
Tällä hetkellä mä olen taas niin täynnä sitä päivittelyä ja eniten inhoan sitä että harrastukselleni ikäänkuin naureskellaan. Että toihan on lasten juttu, eikä aikuinen voi kasvattaa tai pitää mitään lasten lemmikkejä. Ja kaikki on rottia, marsusta talvikkoon.  :kieli  Ja parasta on se, kun lapset saa allergian ja mitä ruttojakaan niissä voi olla.
En todellakaan oo syntynyt mihinkään eläinrakkaaseen sukuun siis  :) Ja jostain kumman syystä ystäväpiiristäkään ei löydy hirveesti eläinihmisiä, paitsi ne joihin oon eläinten kautta tutustunut.

Mut ehdottomasti hassuin juttu on vuosien takaa kun sain isäni suostuteltua hakemaan terroja mun kanssa. Matkalla se sitten kysy vaivihkaa että tiedänkö varmasti mitä oon tekemässä, et eiks ne gerbiilit huku sinne terraarioon?  Eihän sillä käynyt mielessä, että sinne voi laittaa muutakin kun vettä ja et terraario ja akvaario on kaks eri asiaa  :lov

Mut vielä joskus jaksoin noita naureskeluja, nykysin en enää.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

S.D.G.

#109
Lainaus käyttäjältä: "Olive"Mut ehdottomasti hassuin juttu on vuosien takaa kun sain isäni suostuteltua hakemaan terroja mun kanssa. Matkalla se sitten kysy vaivihkaa että tiedänkö varmasti mitä oon tekemässä, et eiks ne gerbiilit huku sinne terraarioon?  Eihän sillä käynyt mielessä, että sinne voi laittaa muutakin kun vettä ja et terraario ja akvaario on kaks eri asiaa

 :lol:  täällä saa kyllä hyvät naurut.

OT: tän hamsteriharrastuksen myötä sitä on alkanu käsitelläkin asioita hamstereiden avulla. Niin kuin vaikka nyt, kun koulu loppui lopullisesti ja lukuloma alkoi. Se on niin vaikea asia käsittää että havainnollistettiin asiaa kavereiden kesken näin: "kato nyt sillä ei oo enää mitään väliä mihin vuorokauden aikaan siivoan hamsterit - vaikka maanantain ja tiistain välisenä yönä kello kolmesta eteenpäin. Eri asia onko siinä järkeä."

Samaten, kun enoni, vaimonsa ja tyttärensä eli mun ihana 7-kuinen kaimaserkkuni tuli viime viikonloppuna kylään ja ihastelin taas vaavia äidilleen (joka on siis mua vain pari vuotta vanhee ja samalla hyvä ystäväni) näin: "Voi että kun se on suloinen, ihan samanlainen kun toi meidän uus hamsunpoikanenkin - molemmat tähyilee ihan samalla tavalla. Tähän Elina, enoni vaimo: "Joo, krhm, tää on siis ihmisvauva..."  xD

Ok, mitähän mä täällä nyt taas sepustan. Itekään en enää tajua. Ei, nyt on mentävä lukemaan saksaa...
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Iinu

#110
No meillä päin ei ole kovin montaa hamsuharrastajaa. Kerran kun eräs kaveri oli menossa hamsterinsa kanssa näyttelyyn, niin toinen kaveri tuli minulle sanomaan näin: "Mitä järkee on viiä joku hamsteri näyttelyyn? Sehä on niin pieniki." Itse totesin että jotku tykkää siitä ja että olen itsekkin menossa samaan näyttelyyn  ;)
Ärsyttää vaa kun jotku sanoo tollee :/

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi
http://sipsuttajat.blogspot.com/

Sissi

#111
''Hyi, kauhee ötökkä!''
''Ääk. Mä en haluis''
''Aika pelottava. Kuka tällästä harrastais? :O''

Joo.  :haha
Sissi <3
syyrianhamsteri
naaras
keltainen
2.9.2008

laura87

#112
"Vaihdettuani" kesyrotista takaisin hamstereihin olen lähinnä saanut kuulla että on se kiva että olen taas "normali"  <!-- s:D -->:D<!-- s:D -->

Niin ja toinen on että kun hamsuista saa tauteja ja musta tulee vielä terveydenhoitaja ja niin enhän mä voi koskea mihinkään lapsiin enkä raskaana oleviin äiteihin  <!-- s:huh -->:huh<!-- s:huh -->

Vainoharhaisena tarkistin asian eläinlääkäriltä ja hamsterit eivät levitä toksoplasmoosia, ei sillä että se nyt mun kautta ees pystyis hyppää johonkin raskaana olevaan äitiin  <!-- s:mrgreen: -->:mrgreen:<!-- s:mrgreen: -->

Nansku_

#113
Pahin oli, kun mummin uus miesystävä sano:
" Eiks tällänen hiiri oo paljon kivempi ku joku hamsteri" murr...
Ja kun joku iskän kaveri sano:
" Tosta tulis pieni paisti" murr...
Nanna 18.08.2006 - 16.11.2007
Bumba 29.04.2006 - 16.11.2007
Repe   01.10.2007 - 30.8.2009

Levätkää rauhassa rakkaat <3

Essi

#114
No meiä luokan pojat sanoo mun hamsterit semmosiks kel on isot hampaat ja sanoo koko aja et kumpa me voitais tappaa ne..  :<

merri

#115
Mullekin on aika usein sanottu, että mitä sille sun marsulle kuuluu? En enää ole jaksanut oikaista asiaa, koska ajattelen, että ei ne tahallaan tai kiusallaan sitä kysy.
Tietenkin se on joitakin ihmetyttänyt, miten näin "vanha" (32v) on kiinnostunut hamstereista, mutta olen aina ollut kiinnostunut eläimistä. Allergian vuoksi en voi ottaa koiraa tai kissaa tms., mutta hamsteria olen voinut pitää. Mulla on ollut hamstereita nyt noin 6-7 vuotta, kun oli pakko saada joku elukka pyörimään jalkoihin.
Ja aina joku kysyy, että miten sä voit pitää niitä hamstereita, eikö ne pahenna sun allergiaa. No mun kohdalla ei ole tullut mitään niin pahoja oireita kuin kissoista ja koirista. En ole joutunut koskaan käyttämään allergialääkkeitä hamstereiden takia, vain kissojen ja koirien...

jjenna

#116
Näitä on vaikka mitä.. Mulle tuli tosi lyhyessä ajassa aikoinaan kaikki hamsterit, eka tuli kaks, sitte pari lisää, sitte taas vähän.. Avo on suhtautunu tosi kivasti, välillä heittää läpällä että "mä tiskaan ens viikon jos yks hamsteri lähtee" mutta kyllä seki niitä silittelee ja selvästi sillä on oma lemppari hamstreista. Petrin kaverit kans on oma lukunsa. Sillä on pari kaveria jotka kuittaa IHAN joka kerta kun tulee meille, ja loppujenlopuks olin maailman ihanin tyttöystävä ja sanoin että tänne ei ole asiaa niinkauan kun puhutte mun harrastuksestani noin (tosin en sanonu sitä noin kauniisti ja hillitysti :D )
Äiti on tosi kiinnostunut, kyselee aina että onko poikassuunnitelmia yms.. Mut sitte jos sanon että pitäis ostaa uus terra yms. niin sit on piru valloillaan, hää ei tykkää yhtään että käytän näihin rahaa!
Mummut, iskät ja muut sukulaiset on aika neutraalilla olemukselal suhtautunu tähän. "mitäs niille sun rotille kuuluu" "no, onkos ollu marsu näyttelyitä?" ja lähinnä naureskelee ja v*ittuilee siitä et joku hullu pitää 12 hamsteria kotonaan, asuu niiden keskellä, ja ravaa ympäri suomen näyttelyissä :D
Hamsterikasvatus jäädytettynä

empe222

#117
meidän uutta hamsua kutsutaan marsuksi ja hilleriksi! Ja mun mummu kysyy että kannanko mä sitä marsua käsilaukussa mukana joka paikkaan.... :pihalla:
On paratiisi meillä täällä näin, vaan ei aina kaikki koe sitä näin. Sillä faunin, peikon, keijunkin suru joskus kiinni saa ja vie mukanaan...

Eevi

#118
Monet aikuiset sanovat juuri hiiriksi, rotiksi tai marsuiksi. Monet luokkakaverit ovat sanoneet että hamsteri ovat tyhmiä, ja että ei ne tee muuta ku nukkuu. Äitikin nauraa hamsterinäyttelyille ja muille. Ja aina kun sanon, että aion ottaa hamstereita vielä näitten jälkeen, äiti nauraa ja sanoo, että etköhän sä ala olla jo aika vanha. Ei ne kaikki ymmärrä. Mä oon oppinut rakastamaan hamstereita ja en yhtään häpeile sitä  :P
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Anonymous

#119
Äitini sanoi viimeksi meitä hakiessaan kyläileen (minä 3 lasta ja 5 hamsutinta) että tarvitsisi jo kohta kuorma-auton  :D  mutta kyllä tykkää noista ja tuonkin sanoi ihan vitsinä. Tehnyt tilaa häkeille kotonaan hamsujen häkeille joilla on oma huone siellä ja mummila häkit kaikilla.