Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

allysia

Kokeillaas nyt onnistuisko tämmönen juttu, että sen sijaan, että jokainen tekee oman hamsunsa väritiedusteluille oman erillisen topiccinsa niin laitettaisiinkin ne värikysymykset tähän yhteen ja samaan ketjuun. Kyllä ne tästäkin ihan samalla tavalla huomataan :)

-Minski-

Laitetaas tällekkin puolelle, eli minulla on 10kpl 16 päivän ikäistä syrkkinasua ja olisin tarvinnut apua värin ja kuvion tunnistuksessa.

Mikäs on tämän neidin perusväri?

Entäpä tämän kuvio?

Ja onko tämä väri soopelilla sallittu kun ei ole musta?

Yökyöpeli

Minkä väriset vanhemmat?
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

allysia

Isukki on musta valkonauhainen ja emä olisi muuten mustasuklaa mutta sillä ei ole vaaleampaa pohjaväriä vaan turkki on läpikotaisin samanvärinen, todella syvän suklaanruskea.

Eikö kukaan osaa auttaa?

Dakku

Itse en ole minkäänlainen expertti näissä, mutta ainaha voi yrittää.

Tuo ylimmäinen taitaa olla kyyhkynharmaa, jos sillä on punaiset silmät. Ja mustalla taitaa olla nauha, tai sitten jotenkin se on laikukas. Mut itse en nää mahollisuutta laikukkaaseen kun vanhemmat ei ole..? Mulla on vain tuosta alimmaisesta se käsitys, että joku soopeli mutta empä tiijä mikä :D

Toivottavasti valaisin maailmaasi. Tässä vielä linkki josta saattaa olla apua ;)  http://arctican.cjb.net/
Pienimuotoista hamsterikasvatusta

allysia

Niinjoo unohtui mainita että tytsyllä tosiaan on punaiset silmät. Itsekkin epäilin tuota kyyhkynharmaata, eli se se taitaa olla sitten :)
Auttoi kyllä kovasti kun sai toisenkin samanlaisen mielipiteen eli vahvistuksen  :D

Tuota linkkiä on tullut tutkittua mutta mä en luota omaan arviointikykyyni :oops:

Ninde

Tuo alimmainen voisi olla soopelisuklaa (minkä väriset silmät?), mikä meinaisi sitä että jomman kumman vanhemmista on oltava umborous. Onko tuossa kaikki poikaset, vai onko niitä vielä muunkin värisiä?

Keskimmäisen kuvio on valkonauhainen, hieman levinnyt sellainen vain.

allysia

Ninde: Hemulilla on mustat silmät ja ruskeesta siinä ei ole häivähdystäkään. Se on luonnossa sellainen hopeanharmaa.

Poikasia on vielä yksi ihan valkoinen punaisilla silmillä sekä kaksi jotka eivät ole niin puhtaan valkoisia, hieman harmaaseen taittuva valkoinen ja turkki on hassun pitkä ja aavistuksen laineikas selän päältä. Näilläkin on punaiset silmät.
Kolme poikasta on sitten eri asteisia mustia, ihan pikimusta ei ole yksikään.

Isä on tosiaan musta valkoisella nauhalla ja emä erittäin tumman ruskea, epäilen että mustansuklaa.

Ninde

Saiskos uusia kuvia ja otoksia myös vanhemmista? Pelkkien kuvausten perusteella on hirmu vaikeaa arvella mitään varmaa. Mutta soopeli tuo poikanen nyt ei ainakaan ole. Minkä värisiä on isovanhemmat?

Mustasuklaa on nykyisin pelkkä suklaa.

allysia

Hemuli on tällä hetkellä ihan samanvärinen kuin http://arctican.cjb.net/ sivustolla oleva Hopeasoopeli.

Voin ottaa kuvia jahka töistä pääsen. Kunhan kamera vain olisi nopeampi että saisi kuvia joista jotain näkisikin :D
Isovanhempien väreistä ei ole tietoa.

.Jogu.

Hankin eläinkaupasta ihanan syrkkipojan, mutta en tiedä sen väriä. (Mun ensimmäinen syyrialainen.) Yritin katsoa josko löytäisin jostain täältä hamsteriyhdistyksen sivuilta kuvan jossa saman värinen hamsu, mutten löytäny. Oon ihan pihalla näistä syrkkiväreistä ja se on varmaa joku ihan tavallinen väri jota en vaan oo hoksannut, mutta valaiskaapa te asiaa jos voitte. Eli minkä värinen hän on?  xD

Kuvat ei oo mitään hirmu hyviä, mutta..  :)
Roger, ihana syrkkipoikani <3  ( Muistoissa suloiset talvikkotytöt Helmi ja Muru  <3 )

Tansku

Näyttää normaali umboroukselta.

.Jogu.

Eikös normaali umborous ole paljon punertavampi ja tummempi? No jaa mä en tiedä näitä värijuttuja..  :oops: Ja voihan toi olla liian vaalea ja keltainen sellanenkin..

allysia

Noniin! Eihän siinä sitten viikkoa pidempään kestänytkään  :oops:
Mutta tässä olisi isä:

Ja emo:

Tässä näkyy tuo kyyhkynharmaa valkonauhallinen sekä musta valkonauhallinen ja valkoinen punaisin silmin. Mutta mitäs nämä kaksi muuta punasilmäistä ovat väreiltään? Karva on selästä pidempää ja laineikasta sekä hiukan vaaleampaa kuin muualla kropassa:

Ja tässä lopuksi koko poppoo:

Kuten huomaatte, Hemuli on tuollainen vaalean graffitin harmaa kun sen triplaveljesriiviöt ovat sitten tumman graffitin harmaita (vertauskohteena pidän isukin mustaa väriä).

Dakku

Aivan ihanan värinen :shock:  :sydan