• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

16.5.2009 Jyväskylä, SHY:n 20v. juhlanäyttely

Aloittaja Tansku, 05.04.09 - klo:18:08

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

#135
Miks täällä on niin vähän näyttelykuulumisia? En ite päässyt sinne niin oon utelias et miten kelläki meni :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

GaneshaX

#136
No meidän Deci oli S3. Ei mitään muuten niin hääviä :D
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Marla

#137
Ihan kivasti menivät nämä näyttelyt. :) Minulla oli vain kaksi palleroa mukana, kumpikin sai mukavat arvostelut ja L1:t.

Tossu sai EH:n ulkkiksesta ja pääsee näköjään kuntotreeniin kesäksi, kun sekä lemmikki- että ulkkisarvostelussa huomautettiin siitä, että saisi olla hieman lihaksikkaampi ja on hieman liian tuhdissa kunnossa. Muuten tuli oikein kivanlainen arvostelu Tossulle.

Bablo sai H:n ja ihan kivanlaisen arvostelun hänkin. Tuo norreväri saisi olla voimakkaampi, tuttu juttu.

Herää kysymys, miksi mulla tuntuu jokainen hamsteri olevan pitkänomainen ja pitkäpäinen? :huh Eivät edes ole keskenään sukua, mutta silti tässä runsaan vuoden aikana on vissiin järjestään jokaisella kaavakkeessa maininta joko pitkästä päästä tai pitkänomaisesta mudosta. xD Tossu oli nyt ainoa poikkeus.


Mulla on myös ilmeisesti kirous päällä sen suhteen, etten ole.. öö.. viimeisimmissä kolmessa näyttelyssä ehtinyt syystä tai toisesta olemaan palkintojenjakoon saakka.
En eilenkään, sillä kyytini Matkakeskukselle lähti lemmikkisyrkkien palkintojenjaon jälkeen, ja Matkakeskukselta bussini lähti 17:15. Jos olisin jäänyt palkintojenjakoon pidemmäksi aikaa, olisin joutunut menemään paikallisbussilla, ja kun en niistä aikatauluista mitään tiedä, olisi voinut hieman tiukalle mennä ehtiminen vihonviimeiseen bussiin. :<
Kyllä harmittaa, vaikka luulenkin, ettei mitään palkintoja olisi tullut.

Onneksi Tampereen näyttelyt ovat aivan tässä vieressä ja syksyllä pääsen jo omalla autolla kulkemaan näyttelyihin, niin en joudu niin orjallisesti seuraamaan aikatauluja.

//Kiitos paljon muuten siitä erittäin hyvästä kakusta! :)

soundlovers

#138
Oli oikein mukava näyttelypäivä, kiitos vaan kaikille!
Erityiskiitos kuskilleni Vainion Minnalle, niin kyydistä kuin matkaseurasta sekä Viirulle herkullisesta täytekakusta.

Omia hamsuja oli mukana 3 kpl sekä 2 kasvattiani. Oma poikani Soundlover's Figaro oli PLH3. Ulkomuotoluokassa lk musta vkkk kasvattini SHY VL Soundlover's Beauty Black* oli S2 + SERT sekä paras veteraani niin ulkomuoto-kuin lemmikkiluokassakin. Paljon onnea Vilmalle ja kiitos Beauty Black:in hyvästä hoidosta. Näyttelystä kotiin matkasi urokseni Soundlover's Dakotan lk satiini keltainen musta vn poika kasv. Erja Lehtinen. Luonteeltaan uusi tulokas on oikein kesy ja reipas ja kaikinpuolin oikea söpöläinen :lov

Lopuksi vielä onnittelut omasta puolestani kaikille menestyneille!

Minnaw

#139
Lainaus käyttäjältä: "soundlovers"Erityiskiitos kuskilleni Vainion Minnalle...
Heh, kuulostaa ihan kuin olisin joku smokkipukuinen limusiinikuski  :D

Meilläkin meni ihan mukavasti. Lemmikkiluokkapainotteista oli menestys.
Oranssin Fina PLH4 ja Paras Nuori
Turkinpippurin Jazz myös niin ikään lemmikkiluokassa KuMa yleisvaikutelmasta (erinomaisella arvosanalla)

Mukavaa oli, kiitos kaikille. Äärimmäisen väsynyt olin kyllä päivän jälkeen, mutta oltiin kyllä kaikki siellä niin ahkeria, että varmasti myös muut aivan uuvuksissa.

Kiitos myös Pialle ihanasta talvikkotyttelistä  :sydan
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Minski

#140
Lainaus käyttäjältä: "Niina-03"Harmittamaan jäi että ehdin jutella niin vähän ystävien kanssa, johtuen 4,5v terminaattoristani
Miikahan oli ihan loistava kaveri, kun huolehti ettei äiti vain tiputa hamsteriboksia :D

Onnea vielä muotovalio-tittelistä !

Lainaus käyttäjältä: "marlena"Nähdään tosiaan elokuussa jolloin kaikki tulevat Tampereelle näyttelyyn  :)
Näin on :yes: Tampereelle sitten vaan sankoin joukoin !

Marla: Olisitko päässyt Ylöjärveltä Tampereelle aamusella ? Täällä Tampereella kun kuitenkin hamsuihmisiä on aika paljon ja jonkun kyytiin varmasti aina mahtuu näyttelyreissuilla. Eilenkin me köröteltiin Jane_O:n kanssa ihan kaksin Jyväskylään ja takaisin.
Hamsteriton tätä nykyä

Saana

#141
Pitkästä aikaa ilmosin hamsuja näytskään. En itse päässyt paikalle, mutta Jane_O ystävällisesti kuskasi hamsterit näyttelypaikalle.

Tuliaisina oli ulkkiksesta Da Capon S1+kuma, BIS4, paras nuori sekä Harley Davidsonin kuma. Lemmikkiin ilmosin rakkaan vetskuni Zot Zotin :sydan joka oli PLH5.

Ehkäpä Tampereen näyttelyssä sitten nähdään. :)

viiru

#142
Hei nyt kyllä ihan oikeasti Anninakin saa luvan innostua taas näyttelyissä käymisestä, ei ole pitkään aikaan tyyppiä näkynyt!

Meilläkin oli oikein kiva näyttelypäivä. Haluaisin ihan ensinnä kiittää jälleen superihania toimitsijoitamme, eli ahkeria sihteerikköjä ja assareitamme, info- ja buffahenkilöitä ja muita avuliaita. Ilman olisi vaikea näyttelyä järjestää, eli olkaapa jatkossakin yhtä reippaita!

Itse olin taas pitkästä aikaa arvostelemassa, tällä kertaa lemmikkisyyrialaiset ja ensimmäistä kertaa lasten lemmikkiluokan. Lasten lemmikkiluokasta ei ole tosiaan aikaisempia arvostelukokemuksia, mutta minusta tuntui, että taso olisi hurjasti parantunut. Sain arvostella erittäin hienoja lemmikeitä. Tuli oikein hyvälle mielelle, kun näki niin hyvin pidettyjä, luottavaisia, terveitä ja kaikin puolin ihania hamstereita. Lemmikkien best in show -hamsterikin oli lasten lemmikkiluokan voittaja, eli tämä päihitti parhaan lemmikkikääpiön ja parhaan lemmikkisyyrialaisen, vautsi! Oli erittäin mukava arvostella ja käytinkin toimeen aika huolella aikaa. Arvosanalinja oli tiukka, joten toivon omistajien tuijottavan enemmän sanallista arvostelua kuin arvosanaa. Esim. syyrialaisissa palkitsin erinomaisella ainoastaan kaksi eläintä, ja tämän arvosanan saadakseen eläimen tuli olla ystävällinen käsitellä, turkin ja ihon tuli olla hyvässä kunnossa (ja todella todella monella iho oli aivan ihmeellisen kuiva ja huonokuntoinen, eli kaipasivat monipuolisempaa ruokavaliota) ja massaa ja lihaksia sopivassa suhteessa (turhan tuhdilta eläimeltä tiputin automaattisesti arvosanaa, koska niin se vain on että liikalihavuus ei tee koskaan eläimelle hyvää, ei kasvuaikana eikä vanhemmiten). Muutamilta syyrialaisilta oli myös kynsiä leikelty ja hieman tarpeettomastikin, koska jonkun verran liikaa lyhennettyjä, suoneen leikattujakin tuli vastaan.

Kukaan ei uskaltanut ainakaan näyttelypaikalla tulla arvosteluistani mitään kysymään, mutta vastaan edelleenkin mielelläni, jos jokin jäi mietityttämään arvosteluissani tai yleisesti. Laita vaikka sähköpostia. :)

Omiakin eläimiä oli seitsemän matkassa, ja olen oikein tyytyväinen arvosteluihin. Kuten arvelinkin, miun safiirit ei oikein kelvanneet (heh, viime näyttelyn BIS1 :) ja vieläpä paremmassa kunnossa esitettynä), mutta kiinareiden palkitsemattomuus tuli vähän yllätyksenä. Tai siis kun näyttelyssä kuitenkin oli sekä veteraaneja että nuoria esitettynä, niin ei niistä kuitenkaan parasta valittu/palkittu. Oma veteraani nyt olikin niin karvanvaihdossa, että en ihmettele ettei siitä tykkäilty, enkä muiden esittämiä veteraaneja nähnytkään, mutta sitten taas molemmat esittämäni nuoret olivat kuitenkin omasta mielestäni ihan lupaavia ja sieviä pieniä. Se voi tietty olla hyvinkin mahdollista, että oma kiinarisilmäni on puolueellinen. ;) Sekin oli hassua, ettei edes tuomarin suosikkia tästä joukosta löytynyt, olihan kiinareita kuitenkin muistaakseni paikalla 7 kappaletta. Ei-standuroboissa debytoi ihana Tanskulta tullut Johnny-poikani hienosti, pikkuinen oli ES1 (saaden EJV09-tittelin!) ja myös koe- ja ei-standardien BIS1.

Kaiken kaikkiaan päivä sujui minusta oikein mukavasti. Enemmänkin toki olisi ollut hauska jutella harrastajien kanssa. Ja kiva että kakku maistui!  8-)
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Scarlett

#143
Mukava päivä oli minullakin  :)
Alkukankeuden ja kevyen panikoinnin jälkeen eka kerta sihteerinä sujui mukavasti, ja kokemus oli hurjan opettavainen näin suhteellisen vähäkokemukselliselle harrastajalle. Kiitoksia vielä kärsivälliselle viirulle, kun jaksoit vastailla loputtomaan kysymystulvaani  :D

Oma hamsterikin oli lemmikkiluokassa, ja sai aikalailla odotusten mukaisen arvioinnin. Onneksi se käyttäytyi tapansa mukaan nätisti, eikä järjestänyt mitään yllätystä, olisin muuten sihteerinä hävennyt silmät päästäni  :D

Tiivistelmä: Hyvää ruokaa ja kakkua + ihania hamstereita + kivoja ihmisiä = mukava näyttelypäivä

Tansku

#144
Oli ihan mukava päivä. Olin mm. Ninden Sara- koiralle narrina, ja assistenttina Juhalle Saran kuvaamisessa :sydan

Oma kasvatti naaraani Anjunasqueek oli ES2.
Tosiaan viirulle mennyt John O'Carvapallo oli ES1, paras nuori, tuomarin suosikki ja BIS1. Hyvin alkoi näiden kaksi kuukautisten nuorten taival :)
Iso kiitos viirulle pojan näyttelyttämisestä, ja hyvänä pidosta :sydan

Marla

#145
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Marla: Olisitko päässyt Ylöjärveltä Tampereelle aamusella ? Täällä Tampereella kun kuitenkin hamsuihmisiä on aika paljon ja jonkun kyytiin varmasti aina mahtuu näyttelyreissuilla. Eilenkin me köröteltiin Jane_O:n kanssa ihan kaksin Jyväskylään ja takaisin.
Onnistuin järjestelemään kyydin aamulla Tampereelle, busseja kun ei täältä sinne kulje. Mulla on suurin ongelma se, etten jostain syystä kehtaa kysellä keltään hamsuihmisiltä kyytiä, vaikka sellaista olisikin mahdollista saada. Täytyy yrittää jatkossa rohkaistua ja avata se suu. :)

Minski

#146
^ Ok. Mutta eiks Ylöjärveltä kulje hyvinkin busseja Treelle, tai kun ite oon käynyt bussilla töissäkin Ylöjärvellä ja pääsin tosi hyvin kulkemaan, vai  asutko jossakin syrjemmällä ? Mutta ymmärrän sua hyvin, mulla on ollut samanalainen alemmuuskompleksi joskus, mutta nykyään kerjäilen kyytiä kaikilta mahdollisilta ihmisiltä varmaan riesaksi asti :D Ja kyllä se vaan helpompaa on niin, että kysyy suoraan, joten suu vain auki seuraavalla kerralla, ei me syödä ketään :) Tosin mulla itellä ei ole autoa, että mä en voi luvata kyytejä muiden puolesta, mutta luulisi aina jonkun kyytiin mahtuvan.
Hamsteriton tätä nykyä

Jane_O

#147
^ Plus, että kimppakyyteily on aina mukavampaa kuin yksin matkustelu :).

Juuh, Jyviksen näytskästä ei meille menestystä karttunut, mutta mukava reissu oli silti :D. Eli kiitos Minskille loistavasta matkaseurasta, Petelle kiitokset mun kestämisestä ja loistavasta seurasta sekä tietty järjestäjille kiitokset myös. Ja oli hirmu kivaa taas nähdä tuttuja!
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

Marla

#148
Lainaus käyttäjältä: "Minski"^ Ok. Mutta eiks Ylöjärveltä kulje hyvinkin busseja Treelle, tai kun ite oon käynyt bussilla töissäkin Ylöjärvellä ja pääsin tosi hyvin kulkemaan, vai  asutko jossakin syrjemmällä ?
Asun 30 km:n päässä tuosta keskustasta (Viljakkalassa), ja täältä ei noita busseja kulje lainkaan hyvin - varsinkaan viikonloppuisin. :<
Täytyy tosiaan pakottaa itseni ensi kerralla pyytämään kyytiä, kun on näyttely kauempana...

Ninde

#149
Kiitos minunkin puolestani vielä kaikille, järjestelyt sujuivat oikein mallikkaasti ja päivä oli kiva. Yösijasta kiitos Oinosille ja Tanskulle suuri kiitos Saran huoltajana toimimisesta. :)

Ainoat risut oikeastaan menee palkinnoille, jotka olis mun mielestä saaneet olla kyllä vähän näyttävämmät kuin tavisnäyttelyissä, yhdistys sentään täytti pyöreitä. Tylsästi pokaalejakin BIS-kisassa vain kolmelle ekalle (standu BIS), eikä yhtään minkäänlaisia lahjoituspalkintoja.  :pihalla: Juu ja pienet risut vielä siitä, että ei riittänyt tuomarille kakkua, kun ei heti päässyt irtautumaan arvostelupöydän äärestä kakkujonoon... :( Plus että  kukaan ei koko päivän aikana tullut kesken arvostelun kysymään oliskos tarvetta virvokkeille, itselläni onneksi oli limua, mutta en tiedä mikä oli toisten tuomareiden laita sihteereistä puhumattakaan.