• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Grand Gala 5.12.2009 Turku

Aloittaja Vevve, 01.11.09 - klo:18:44

« edellinen - seuraava »

Saana

#105
^On toki, mutta kannattaa hyvissä ajoin ennen arvostelua käydä ilmoittamassa palkinnosta sihteerille. Etukäteen tiedettäessä tuomarin on helpompi katsoa sieltä se tietty hamsteri kuin arvostelujen jälkeen miettiä, mikä siellä nyt oli juuri tietynlainen eläin.

Kun pääsen sihteerin toimesta (ellen jatka esim. Marjutin apuna) niin voin tulla auttamaan sua assaroinnissa Marla. :)

viiru

#106
Lainaus käyttäjältä: "Minski"
Lainaus käyttäjältä: "viiru"arvostelut alkavat klo 10. Heti kymmeneltä ei tarvi välttämättä olla paikalla, se on liioittelua. :)
Tarkotat varmaan yhdeksältä ? :)
Oops, no niin just. Eli ysiltä ei tarvitse siis kaikkien rynnistää paikalle, mutta kymmeneen mennessä enikeis.


Ninden listaan sellaista tarkennusta vielä, että base colour tarkoittaa kylläkin nimenomaan pohjaväriä - perusväriä nimitetään "top coat" eli peitinkarva -termillä.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Marla

#107
Apu kelpaa aina, mutta kyllä mä tarvittaessa tuosta itsekin selviän. :)

Täytyy katsoa, jos keksis jotain kivaa palkintoa. Sillä niin suurta merkitystä ole, mille se menee, mutta kiva jos voi hieman ainakin toivoa.

Niina-03

#108
Lainaus käyttäjältä: "Annina"Ruokapuolesta vielä eli Martina tekee pääruoat, Niina pizzaa ja leipää, minä mokkapaloja ja Vevve leipoo jotain makeaa. Menikö oikein?
Joo, mä voin tehdä leipää ja pizzan (kinkku). Joku voi tehdä kasvisversioita sitten. OK?
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Saana

#109
Kävin pienellä eläinkauppakierroksella ja muutamasta (kaikista, joista kysyin) sain mukavasti lahjoituspalkintoja näyttelyyn!

Riihimäen Petpoint lahjoitti kassillisen aivan ihania palkintoja. Kyselivät samalla kovasti hamsupentuja heille myyntiin. Eivät kuulemma hanki tukkueläimiä ja suomalaisia hamstereita on todella vaikea löytää eläinkauppaan asti myyntiin. Eläinten asumukset heillä olivat tilavat ja näytti eräs pupu siellä juoksentelevan vapaana eläinhuoneessa. Eläinten terroihin näkee hyvin, mutta ei pääse koputtelemaan eikä näin ollen häiritsemään eläimiä.

Riihimäen Amazon lahjoitti myös kaikenlaista kivaa. Omistaja on muuten SHY:n jäsen! :) Hämeenlinnassa Pekan Akvaariosta sain kassillisen koirien ja kissojen ruokien näytepusseja. Hämeenlinnasta myös Faunatar lahjoitti kassillisen suklaanappeja.

Käykäähän muutkin kyselemässä! :) Lauantaihin ei ole enää montaa päivää ja pientä näyttelyjännitystä alkaa jo täällä olla ilmassa (etenkin sihteeröinnin suhteen, johon tulkee ny joku auttamaan... :))

Anonymous

#110
^ Hieno homma :)

Katitar

#111
^ Todella hienoa kyllä että on olemassa vielä noinkin anteliaita liikkeitä. :) Pisteet heille siis. Onkos muuten paikalle tulossa jotakin liikettä myymään juttuja sinne? Joskus ainakin jossain on ollut.. ja tarkoitan nyt siis lähinnä jotain eläinliikettä.  :D
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Marla

#112
Minä voisin paikallisesta Lemmikkijutusta käydä kysäisemässä, jos sinne päin poikkeilen. :)

Keitähän hamsuja ilmoitinkaan tuonne? :pihalla: Pitää nyt tsekata kyllä. xD

Oranssi

#113
Hei! Asutko Jyväskylässä päin ja tuletko GG:aan Turun suuntaan? Apua tarvittaisiin! Pk hamsuneiti olisi matkalla sieltä meille tänne Turkuun. Voisitko tuoda neidin mukanasi? Hienoa olisi! Lisää asiasta kyytipalstalla sekä yhteystiedot. Etukäteen avusta kiittäen: Paula & Oranssin hamsut

viiru

#114
Vielä viimeinen yritys saada innokkaita sihteeri-ihmisiä meille, ketkä ovat vielä apua vailla.

Martina Munther (FIN) (lemmikkisyrkit ja lasten lemmikit)
Sihteeri: Katit Keinonen
Assistentti: Marla Holma

Marjut Kaakinen (FIN) (lemmikkikääpiöt)
Sihteeri: Mauku
Assistentti: Veera Kujansuu


Ilmoita itsestäsi yksityisviestitse minulle! Ulkomuototuomareille olemme saaneet jo assistentit ja sihteerit, kiitos siitä. Ruotsalaisten tuomareiden sihteereille teen avuksi pienen sanastolistan, samoin tuomarit ovat saaneet arvosteluohjeet sekä arvostelemiensa lajien standardit englanniksi, joten he tulevat pitkälti käyttämään näitä käännöksissä käytettyjä termejä. Sekä Annika että Lotta arvostelevat englanniksi.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Saana

#115
Aika kurja juttu, jos Marjut ja Martina joutuvat kirjottelemaan omat arvostelunsa. Olisi kiva, jos ihmiset vähän aktivoituisivat! Isolla porukalla hommat hoituisivat nopsasti eikä samoille ihmisille kasautuisi aina niin isoa urakkaa. Se ei tiedä kuin burnouteja eikä sitä kai kukaan toivo.

Uudetkin harrastajat vain rohkeasti mukaan, tuomari varmasti kertoo tarkasti mitä pitää kirjoittaa ja mihin eikä sihteeröintiä todellakaan tarvitse pelätä. Siinä oppii paljon ja aikakin kuluu mukavasti ja on samalla tehnyt päivän hyvän työn. ;) Ja vanhat jurmut sitten... Yhdistystoiminta on talkootyötä, johon kaikkien olisi suotavaa osallistua, että asiat toimisivat sujuvasti. Olisi todella ikävää, jos näyttelyitä jäisi järjestämättä sen takia, ettei toimihenkilöitä löydy tarpeeksi...

Eli nyt rakkaat hamsuihmiset, AKTIVOITUKAA! :mrgreen:

Katitar

#116
^ Laitoin yksäriä (tai ainakin yritin. se näytti näkyvän 'lähtevissä' vain.. ei siis mennyt 'lähetettyihin'. menikö ihan oikein?). :)

Jännittää kyllä ihan kamalasti mennä sihteröimään ekaa kertaa.. varsinki kun olen aika uusi harrastaja (tai noh, vuodenverran olen näyttelyissä jo kierrellyt). Toivottavasti kumminkin pääsen! Olisi kiva tehdä sitä ihan vaikka useamminkin..  :P
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Ninde

#117
Mä mietin ihan jo hetken et olisin tullu vaan sihteeröimään (ulkkiscämpsyjä) kun olis suht lyhyt matkakin, mutta mulla on sillon omien koirien lisäksi kaksi toheloa hoidossa, niin ei kyllä onnistu.  :(

Marla

#118
Lainaus käyttäjältä: "Katitar"^ Laitoin yksäriä (tai ainakin yritin. se näytti näkyvän 'lähtevissä' vain.. ei siis mennyt 'lähetettyihin'. menikö ihan oikein?). :)
Se menee lähetettyihin sitten, kun vastaanottaja kirjautuu sisään foorumille. :)

Jos näyttelyaamuna on vielä sihteeripulaa, minä voin siinä tapauksessa sihteeröidä lemmikeillä - assariksi varmaan löytyy helpommin halukkaita.

Katitar

#119
Lainaus käyttäjältä: "Marla"
Lainaus käyttäjältä: "Katitar"^ Laitoin yksäriä (tai ainakin yritin. se näytti näkyvän 'lähtevissä' vain.. ei siis mennyt 'lähetettyihin'. menikö ihan oikein?). :)
Se menee lähetettyihin sitten, kun vastaanottaja kirjautuu sisään foorumille. :)

Asia selvä. :) Toivottavasti asia saadaan hoidetuksi ja homma pyörimän niinkuin pitääkin! Täähän on kuitenkin jo ylihuomenna.
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***