Grand Gala 5.12.2009 Turku

Aloittaja Vevve, 01.11.09 - klo:18:44

Saana

Mie voin tehdä mokkapaloja, jos on tarvis :)

wiidii

Minua vähän huolettaa tuo työtilanne, kun nähtävästi ei ole pahemmin vapaaehtoisia edes sihteerin hommiin..  :S  Itse ryhtyisin mielelläni sihteeriksi, mutta olen jo tuomarina.

GaneshaX

^ Mä mietin tota sihteerin hommaa, mut ajattelin, et mun enkku on niin toivottoman ruosteessa, kun en ole käyttänyt sitä taas piiitkään aikaan :(  Häpeisin silmät päästä, jos arvostelussa tulis moka mun takia.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

MirkkuH

...jos mun kyytiläisillä ei ole hoppu kotiin näyttelyn jälkeen, voin jäädä purkuhommiin :nuija:...mitään en osaa leipoa, voin ostaa tönikän mehua, ettei tuomarit kuole janoon :peukku:

viiru

Kiitos avuliaisuudesta!

Pystyttäjiä on näillä näkymin aamuksi oikein hyvin tulossa, toki mitä useampi hommissa on, sitä joutuisammin asiat saadaan kondikseen. Sama logiikka purkuhommissa, kiitos kaikille ketkä ennättävät jäämään.

Ja tässä samalla ilmoitan, että näyttelyn päätteeksi kaikki joulumieliset ovat tervetulleita meille nlyn jatkoille pikkujoulun merkeissä. Luvassa ei mitään sen hienompaa kuin pipareita, glögiä, joulutorttuja ja rentoa olemista hamsteriväestön kanssa. :)

Leipomuksia saa tehdä oikeastaan mitä vain - itse teen henkilökuntalounaat, ja sen lisäksi ajattelin leipoa joulutorttuja. Pikkusuolainen olisi ainakin todella tervetullutta buffettimyyntiin, samoin mokkapalat yms. ajattomat suosikit. :)

Sihteeri- ja assaritilanne on kaikista heikoin tällä hetkellä. Erityisen tärkeää olisi saada Lotalle ja Annikalle kielitaitoiset ja osaavat sihteerit, suomalaisen tuomarin sihteeriksi käy vaikka ensikertalainenkin.

Ruosteista englantia ei tarvitse kainostella. Ei ne ruotsalaisetkaan sujuvasti puhu, vaan erittäin selkeää, yksinkertaista ja korutonta kieltä. :)

Lotta Ling (SWE) (ulkomuotosyyrialaiset)
Sihteeri: Suvi Attila
Assistentti: Heidi Kurikka
Lotta puhuu selkeää ja sujuvaa englantia, englanninkielen kohtuullinen taito siispä sihteerillä riittää. Ruotsin osaamisesta ei toki haittaa.

Saija Kukkohovi (FIN) (kiinankääpiöhamsterit)
Sihteeri: Paula Simonaho
Assistentti: Milla Simonaho

Annika Ekblom-Appelberg (SWE) (venäjänkääpiöhamsteri talvikot, campbellit & roborovskit)
Sihteeri: Saana Kankare
Assistentti: Minski
Annika puhuu myös englantia, eli englanninymmärrys sihteerillä riittää. Mieluusti kuitenkin myös jottain hujua ruotsista.

Martina Munther (FIN) (lemmikkisyrkit ja lasten lemmikit)
Sihteeri:
Assistentti: Marla Holma

Marjut Kaakinen (FIN) (lemmikkikääpiöt)
Sihteeri:
Assistentti: Veera Kujansuu
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Saana

Mullakaan ei taida olla englannin/ruotsinkielinen hamsterisanasto ihan hallussa. Joskus oltiin Maijun kanssa kahden sihteerinä ruotsalaiselle tuomarille ja se oli ihan ok, kun oli siinä toinen varmistelemassa, jos toinen ei osannut. Ja Maiju oli niin loisto, ettei mun apua juuri edes tarvittu! Eli voisin kuvitella sihteeröiväni Annikalle, mikäli joku tulisi siihen tueksi. Yksin en lähre, koska en tosiaan osaa "ammattisanastoa".

Olen kyllä jo ilmoittautunut lemmikkituomarille sihteeriksi, mutta kuvittelisin, että siihen löytyisi sitten helpommin toinen sihteeri.

wiidii

Olin juuri ehdottomassa tällaista käytäntöä, voihan niitä sihteereitä aina olla kaksikin - toinen kirjoittamassa ja toinen kuuntelemassa, jos muuten ei onnistuisi. :)

GaneshaX

apuihmiseksi kyllä voin lähteä. Ehdottomasti. Joku muu tarvitaan sit vaan assariksi, mut se tuskin on ongelma  :)

Mielellään syrkit! Sanasto on suht tuttua, hamsukauppaa yms. tehty enkuksi, mutta kun en ole enkkua päässyt harjottamaan taas niin pitkään aikaan!
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Minski

viiru: Sä voit laittaa mut ihan mihin jäljellä olevaan luokkaan assariks (kaikki lajit kiinnostaa yhtä paljon :P) :)

Mut missäs kaikki kääpiöitä näyttelyttävät ihmiset on; nyt omaa lajia assaroimaan/sihteeröimään, sekin asia kuuluu näyttelyharrastukseen ;)
Hamsteriton tätä nykyä

Anonymous

Mä olen HUUTANNU jo et jos tarttee assaria niin olen vapaa käyttöön. Elikkä ihan mihin vaan ASSARIKS voi mut törkkää. Ja jos ei muuta niin sihteerin kirjuri voin olla jos joku suomenta tasasella hitaalla tahdilla tekstin mulle. Kirjottaminen ei oo ongelma jos ei muitakaan oo.

jjenna

Mä olin ite Pet Expossa sihteerinä, ja mun enkuntaito ei todellakaan ole hyvä. Hyvin siitä hommasta kuitenkin selvisin, jos en jotain ymmärtänyt, niin tuomari selitti asian paremmin, ikäänkun kiersi asian helpomman kautta ja kertoi muutenkin selkeästi. Jos en siltikään ymmärtänyt, niin huutelin viirulle viereiseen pöytään että mitähän mahdettiin tarkottaa. Huutelu jäi kyllä pariin kertaan, kun parin hamsun jälkeen tuli ko. tuomarin arvostelutyyli ja käyttämät sanat tutuiksi. Ei sitä jänskättää tartte  :P

Harmittaa tosiaan kun en pääse :( Varsinki ku oisin halunne viirulle glögittelemään ja piparittelemaan  :D
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Vevve

Mut voi pistää assariksi vaikka lemmikkikääpiöille! :)

Vähänkö hyvä, me päästäänkin MirkkuH:n kyydillä niin ei tartte junalla tulla.  :sydan Voisin jotain pientä makeaa leipoa sitten mukaan.

viiru

Jenna skippaa dansulat.

Järkkäilin noita assarointeja ja sihteeröintejä vähän uusiksi, valituksia otetaan vastaan. Tällaiset ehkä-sihteeriksi-ruotsalaiselle-tuomarille-sihteerit ajattelin siten, että hein istumapaikat tulisivat sitten minun tai Marjutin viereen - näin me voimme olla käännöstöissä avuksi suht kivuttomasti ilman että arvostelut kärsivät.

Laitoin Suvin omatoimisesti sihteeriksi ulkkissyrkeille, kun jutskattiin tänään ja hää väitti olevansa näyttelyyn lähdössä. :)
Cheersbigears-talvikkokasvatus

wiidii

Lemmikkiluokan kääpiöhamstereita on niin vähän, että jos paljoa ei tule jälki-ilmoja niin voin jatkaa hommaani heti palkintojenjaon jälkeen sihteerinä jommalle kummalle ulkomuototuomarille, jos on tarpeen. Tai tulla ihan vain käännösavuksia. :)

Anonymous

Mä voin olla kyl sihteeri vaikka Saijalle tai Marjutille  kun noita assareita taitaa löytyä paremmin ku sihteereitä. Mun tyttö voi toimia assarina tuossa missä itse olen sihteerinä(uskoisin sen onnistuvan jo muutamien näyttelyiden assaroinnissa mukana olleena+Heidi varmaan kerkee hiukka avustaan)Jos ei muita ole ehdolle.