Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

tammenterho

Alempi näyttää mun silmään cinnamonilta. Olisko ylempi cinnamon kilpikonna?

jennskii

Kuvassa näyttää kyllä cinnamonilta, mutta todellisuudessa karva on kyyhkynharmaa ja pää keltainen. Koitan saada parempaa kuvaa vielä.

Ja alempaa joo arvelinkin cinnamon kilppariksi. Tuo jätkä vastaa mielikuvaani kyyhkynharmaa-hunajasta, mutten ole sellaista koskaan nähnyt niin en ole varma.

jennskii

Eipä antanut edelliseen lisätä uutta kuvaa, joten laitetaan näin. Tässä siis toinen kuva pojasta. Toki voi cinnamon olla, sitä en sano, mutta aiemmat mun kasvattamat cinnamonit on ollu oransseja eikä missään vaiheessa noin harmaita.

Puhelimella otettuja, joten laatukin sen mukainen.

tammenterho

Kyyhkynharmaa-hunaja on yksivärinen eli sillä ei ole poskimerkkejä. Sun alemmalla muksulla on poskimerkit.

Olisko ylempi sitten kyyhkynharmaa kilpikonna? Tässä kuva mun kyyhkynharmaa kilpikonna naaraasta:

jennskii

Noilla on molemmilla poskimerkit, kai tuo uros on vaan todella harmaa cinnamon. Tosiaan nuo aiemmat cinnamonit eivät ole olleet noin harmaita.

sofiajja

Mistä tiedän onko hamsterini creme vai ps creme? Onko niillä muuta eroa kuin silmien väri? Hamsterini silmät näyttävät ihan mustilta mutta en tiedä onko se silti ps creme :D Hamsterin myynti-ilmoituksessa luki creme mutta paperissa ps creme joten hämmentää :icon_smile: veikkaan kyllä ps cremeä koska jos oikein tarkasti katsoo niin silmät saattavat punertaa hieman

EmmaTi

Lainaus käyttäjältä: jennskii - 27.01.15 - klo:22:09

Molemmat ovat cinnamoneja. Uros voi olla cinnamon umborous, jos se näyttää kovin harmaalta. Itsellä oli muinoin poikueessa kaksi cinnamon umborousta, luulin niitä aluksi kyyhkikseksi, kun olivat niin harmaita. Jos se on umborous, on jompikumpi vanhemmista sitä myös, mahdollisesti se mu-ke isä? Siitä ei niin helposti huomaa.

tuossa poikueessa on vanhempien perusteella kaikki naaraat kilppareita (vaikka kilpparilaikkuja ei olisi havaittavissa) ja urokset ovat ei-keltaisia, koska urospoikanen ei voi saada keltaista geeniä isältään. Keltaisia uroksia (mukaanlukien kyyhkis-hunaja) voi siis syntyä vain keltaiselta/kilpikonna naaraalta.

jennskii

Poikueen isä on erittäin hailu mu-ke, en ainakaan usko että olisi umborous. Ohessa kuva.

Tuo cinnamon näytti alkuunsa kyyhkikseltä kunnes 2vk iässä alkoi tulla myös oranssia väriä.

Eve87

Lainaus käyttäjältä: sofiajja - 28.01.15 - klo:21:38

Cremen ja ps cremen erottaa viimeistään korvista. Punasilmäisillä hamstereilla korvat ovat värittömät.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Lainaus käyttäjältä: Eve87 - 05.02.15 - klo:05:41
Lainaus käyttäjältä: sofiajja - 28.01.15 - klo:21:38

Ahaa tuota en tiennytkään. Luulen että nuo on värittömät  :yes: Mutta varma en ole koska en tiedä millaiset on värilliset :DD Yritin kyllä googlailla :)

EmmaTi

tuossa on kuvia eri väreistä, niistä näkyy hyvin että cremen korvat on lähes mustat, ja ps cremen melko värittömät.

Lainaus käyttäjältä: EmmaTi - 05.02.15 - klo:18:41

Aa no kyllä ne sitten on värittömät! Kiitos avusta :)

hilsstu

Kyseessä tänään eläinkaupasta haettu punasilmäinen cambell naaras.
Eka cämpsy kyseessä, joten värimaailma mulle outo. joku laikukas, mutta mikä? :o

Samalla kysyn tätä:
vn cinnamon????

Pahoittelut kuvien laadusta :s

Lainaus käyttäjältä: tammenterho - 20.01.15 - klo:22:58
Minkä värisiä nää cämpsyt on?

Osaako joku sanoo minkä värinen tää cämpsy on? Se on ps.

Alkemistin

Noista laikukkaista ps cämpsyistä en valitettavasti osaa sanoa mitään, ovat kovin tummia punasilmäisiksi. Oletteko ostaneet samasta eläinkaupasta? Ovat niin samanoloisia.  :icon_e_wink:

Tuoreessa poikueessamme on mysteerivärejä myös, joista varsinkin tämän kanssa toivoisin apuja suke-asiantuntijoilta.  :icon_cheesygrin:
i. sininen laikukas x e. musta kk

Isänpuolen suvussa on cremeä iie. ja suklaata hiukan kauempana. Emän puolen suvussa ei tunnettua cremeä, mutta emän veli kantaa suklaata. Emän isä on todennäköisesti umborous. Kolmella vaalealla (keltapohjaisella?) pojalla on silmärenkaat ja sellaiset erottuvat jopa täyssinisellä tytöllä, joten epäilen poikasissa olevan umborousta.

Tätä on arveltu suklaa-keltaiseksi umbbariksi, mutta soopelia ei voi poissulkea. Kaikki nämä myös vähintään kantavat diluuttia, joka ilmeisesti haalistaa kannettunakin keltapohjaisia värejä kuten mu-keja. Lisäksi poika on laikukas, joten väriä on lähinnä pään seudulla kunnolla.