Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - emmesyys

Meillä on kaksi hamsteria, syrkki ja robo, ja huomenna noudetaan kotiin ihan reilun kokoinen terraario. Molemmilla hamsuilla on jo oma duna asuinpaikkana, ja hyvin toimii molemmilla nuo dunat, mutta kun ilmaiseksi saadaan niin terra haetaan sitten semmoiseksi virikeboksiksi ja sinne on jo suunnitteilla erilaisia juttuja.

Mietittiin kuitenkin, että kun ois molemmat hamsut ihanaa sinne päästää juoksentelemaan ja touhuilemaan (eri aikaan tietenkin!), niin mitenkä tulee tehdä purujen kanssa joita sinne laitetaan? Eli pitääkö purut vaihtaa aina sen jälkeen kun toinen on siellä ollut, ja tulisi toisen vuoro, vai voiko niiden antaa touhuta samoissa puruissa. Eli stressaako tai muuten haittaako toisen hamsterin hajut?

Toisaalta mietin myös että olisiko aiheellista siirtää tuo syrkki asumaan tuohon terraan (koko suurin piirtein 120cm x 40cm x 40cm) kun nykyinen asumus (duna) on muistaakseni noin 70cm x 40cm x 30cm (pituus, leveys, korkeus). Robon asumus taas on miniduna, joten sitten robonkin voisi siirtää tuohon isompaan asumukseen, mutta olisiko se edes tarpeellista? Tuo isompi duna voisi sitten olla syrkille semmoinen matka-asumus jos johonkin täytyy joskus lähteä, kun tuon kokoinen terra on ihan mahdoton kuljettaa mukana.