VUODEN VOITTAJA 2010

Aloittaja wiidii, 07.12.10 - klo:22:45

Mustikkamaan

Joo tottakai niiden täytyy olla oikein, muuttuishan tossa ainaki ton Sinkan sija eiks niin? Jos se nimi on mainittu tossa top 10 listassa, niin sijoituksen (ja sitä kautta pisteidenkin) pitää olla oikein. Onhan se ärsyy laskee noita pisteitä ja mäki ku joskus laskin ni sain hurjasti virheitä. Mut ei siinä auta ku korjata sit ne mitkä meni pieleen :)

Must on kyl edelleenki outoa jos joku on rohmassu standardiluokasta hirveen kasan pisteitä (koska osallistujia oli paljon) ja sit se vie ne ei-standuluokkaan...  :nops: Se on epäreilua sit niitä kohtaan jotka on kisannu siellä ei-standuluokassa.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

wiidii

Juu, etenkin kun Domino on tosi hieno hamsteri ja pärjännyt ihan oikeasti hyvin.  :)  Desigr-amma ei kuitenkaan olisi saanut tarpeeksi pisteitä ykkössijaan vaikka olisi nyt Galassa voittanut ei-standardit.

Mutta juu, lasken tässä robojen pisteitä uusiksi ihan varmuuden vuoksi, jossain on varmaan meikäläisellä tullut yhteenlaskuvirhe. Ihan hyvä vaan jos muualla en ole mokaillut, nää standu-ei-standu-säätämiset on niin tympeitä kun mitään virallista kantaa ei ole.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Nettz

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"VUODEN LEMMIKKIHAMSTERI 2010 - SYYRIALAISET

1. FIN MVA SHY VL VV10 LVV10 JV10 LJV10 Yökyöpelin Taimi om. Saana Kankare + 44 p.
2. VV10 FIN MVA SHY VL VV09 Offline, om. Saana Kankare + 28 p.
3. Yökyöpelin Soittaja***, om. Kati Keinonen + 26 p.
4. Susa-Erma's Lunanne, om. Tuuli Taavitsainen + 24 p.
5. Susa-Erma's Orvokki, om. Kati Untula + 22 p. <-- korjaus, sukunimi on Lintula
6. Pumpkin's Timetraveller, om. Jenni & Pekka Virtamo + 19 p.
7. Yökyöpelin Sysi, om. Sari Laukkanen + 18 p.
7. Tarinan Pilvipaimen om. Mira Snellman + 18 p.
9. LGG10 Tarinan Bravuuri, om. Suvi Grönlund + 17 p.
10. Yökyöpelin Suhaaja*, om. Mia Laine & Satu Pallasaho + 16 p.
10. Öykkäri**, om. Saana Kankare + 16 p.
10. Susa-Erma's Herman, om. Mari Kaartinen + 16 p.

Anonymous

Koskakohan mahtaa tulla lopulliset ei-standu pisteet?

Anonymous

Saiskohan ne lopulliset tulokset tännekkin?

wiidii

Juu, sitten kun jaksaa/viitsii/pääsee koneelle jossa ne on. Poskipussi on kuitenkin se virallinen tiedonlähde.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Ramone

Luin nää just äsken. Desigr-Amma tosiaan pärjänny ihan hyvin ei-standardeissa, ja standardeissa. Oon sitä ilmoittanut hopeamustana siitä asti kun poikue tuli ja päädyttiin siihen ettei se isä ole millään tapaa hopea kun poikasissa oli hopsuja.
Sitten osa tuomareista laittaakin sen standardeihin, vaikka olen selittänyt asian heille, koska se on kuulemma geneettisesti se ja sama, ja he arvostelevat hamsterit sen mukaan miltä väriltä ne näyttävät, ja siksi se laitetaan standardiin. Ja sitten kerran sano tuomari että turhaan ilmottaa sitä hopeamustana, kun se on ulkonäöltään musta. Ja sitten taas ilmoittanut sitä vain mustana, että en voi itse mitään. Ja kun olen mennyt sanomaan näistä tuomareiden Desigr-Amman sarjasta sarjaan siirtelyistä, niin ei ole itsellä ollut siinä kyllä päätettävää,että missä se kilpailee...

Ramone

---> Desigr-Amma on kyllä suurimman osan näyttelyistään ollut aina STADARDEISSA. +kerran tuomari tykkäs tosi paljon, ja harmitteli kun oli hopeamustana ilmoitettu, eikä sitten siirtänytkään standuihin.

On myös ollut niinkin, että luettelossa lukee "hopeamusta" ja on silti standardeihin laitettu, tällöin tuomari on sanonut sen olevan ihan vain musta.
Silloin joskus kun se oli ei-standardeissa, oli kuitenkin arvosteluun laitettu väri: "musta(?)"

Tosiaan se on ihan sama millä värillä olen sen ilmoittanut, niin ollut ihan tuomarikohtaista, missä se on kilpaillut...............

Mustikkamaan

Tässä kyllä on pakosti käynyt joku virhe, koska mun käsittääkseni ei-standardeista ei saa siirtää standardiluokkaan. Mut mein hallitus just nyt käsittelee tätä asiaa että tälle saadaan oikein virallinen käytäntö.

Itsehän just oon arvostellut Desigr-Amman ja laitoin varmaankin siihen vaan että "musta?", olisin halunnut siirtää standuluokkaan mutta käsitin ettei se ole mahdollista. Lisäksi en vaihda eläimen väriä ellei siihen oo ihan selkeetä syytä (esim. jos creme on ilmoitettu normaalina tms.). Mun henkilökohtaisen mielipiteen mukaan jos on heterotsygootti hopeamusta ja sillä ei oo karvan karvaa hopeeta, niin standuihin. Homotsygootit taas on useimmiten niitä, joilla sitä hopeeta on. Joillakin heterotsygooteillakin kyllä näkyy hopeeta, mutta itellä on ollut useita hopeamustia hetskuina ja ne on olleet ihan mustia.

Mutta asia työn alla tosiaan. Aina näistä epäkohdista täytyy jonkun kärsiä, ennenkö asia on korjattu :(
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Ramone