Poskipussi 2/10

Aloittaja HamsterSailor, 12.06.10 - klo:15:36

Mustikkamaan

Tarrat on tulostettu huhtikuussa, joten jos kesällä liityit, niin et saa toukokuun Poskipussia.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

viiru

Voi elämän kevät mikä fail, joskus kannattaisi lukaista lehti läpi ennen painoon lähettämistä... SHY tiedottaa -palstan kevätkokouspöytäkirjan kohdalle on jäänyt pelkkä kokouksen esityslista (joka oli lehdessä 1/10, jota käytin lehden 2/10 pohjana...). Pöytäkirja julkaistaan näin ollen ensi lehdessä 3/10, joka lähetetään jäsenille syyskuun alussa (ja Hyvinkään nlyyn tulevat saavat lehtensä sieltä). Sorry!  :oops:

Sihteerimme Heidi on onneksi laittanut pöytäkirjan keskustelufoorumille nähtäväksi, löytyypi täältä.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Minski

Lainaus käyttäjältä: "jennu"Meillekkin tuli tänään lehti :) Vielä en ole ehtinyt lukemaan, mutta ihan kivalta vaikuttaa. Etu- ja takakansi on kyllä tosi upeet ;)
Mä voisin kommentoida tismalleen samoin sanoin :)
Eli kansista tykkäsin; sekä etu- että takakansista, olivat piristävän erilaiset kuin se tavallinen valokuva hamsterista :yes: ammie saa olla ylpeä tuosta piirtämästään kansikuvasta. Sisällöstä en voi vielä sanoa mitään, kun en ole siihen perehtynyt.

Lainaus käyttäjältä: "HamsterSailor"oon iloinen, koska voitin siinä piirustuskisassa :pileet:
Onnea ! Minusta kaikki ne voittopiirustukset oli tosi hienoja :yes: Herranjestas miten jotkut ne vaan on syntyny kynä kädessä :)

Nape: Jos olet liittynyt vasta kesällä niin et tätä kakkoslehteä saakaan, koska tämän oikea ilmestymisaikahan olisi ollut jo toukokuussa eli ennen liittymistäsi jo.

Mustikkamaan

Mites ku Poskari tuli vasta nyt ja mulle tuli heti sähköpostiin yks näyttelyilmoittautuminen? :D Meinaakohan niitä tulla lisääkin... (Tästä voisinki ihan yksäröidä Viirulle jos hää ei näe tätä hetikohta täällä.)

Mä tykkäsin muuten Poskarista (sisällöstäkin), mut saa kyllä suurennuslasia käyttää kun lukeepi noita pienempiä pränttejä. Painossa oli leikkauksetkin menny päin honkia, mut se harvemmin haittaa muita ku tämmösiä jotka ensimmäisenä kiinnittää huomiota just niihin :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Minski

^ Toi onkin muuten kinkkisempi kysymys, kun periaatteessahan tää Poskipussi on kai kaikista ilmestymisaikataulun pitämättömyydestään huolimatta se varsinainen tiedotuskanava, mutta sitten toisaalta taas kyllähän nuokin, jotka sano tuolla Hyvinkään näyttely-ketjussa unohtaneensa ilmoittautumisensa vois lähettää ne kans tänään ja käyttää samaa syytä; kun Poskipussi tuli vasta nyt.

Marla

Poskari tuli tänään myös tännekin päin, ja tyytyväinen olen kyllä tähän. :)
Kansista plussaa minultakin, todella kivan pirteät, mukavan kesäinen lehti - ja kesäähän on vielä jäljellä!
Tykkäsin, vaikka ne pienimmät präntit tosiaan olivat hieman harmillisia, vaikka sain niistä toki selvää.

X-File's/JonnaMilaya

Olenko mä ainut joka tykkää lukea pientä tekstiä???????Ja mä en luopuisi lehdestä,kaikilla ei ole nettiä.
Sitten on pakko kysyä tuosta kasvattajalistasta.Onko se nyt ihan varmasti oikein? Eipä hääviltä näytä ja omat tiedot ovat edelleen siinä väärin.
Noi piirrustukset ovat kyllä aivan ihania! Lisää tällaisia,harmi ku ei ei oo mulle taiteelisia lahjoja suotu.
~Solnechnyi Trusha~

Anonymous

^Ainakin listasta puuttuu Roudan hamsterila.

Ninde

Huomioikaa nyt, että lehti on tehty toukokuussa ja sen jälkeen mahd. tehdyt muutokset listoihin jne ei ole vielä tässä numerossa.

Minski

Lainaus käyttäjältä: "X-File's/JonnaMilaya"Ja mä en luopuisi lehdestä,kaikilla ei ole nettiä.
Joo se olikin vaan yks mun pohdinta vailla oikeastaan mitään tajua siitä voisiko se olla edes realistisesti toteutettavissa :) Tiedostin itsekin sen miinuspuolen, että se tavallaan vaatisi, että nettiin pitäisi päästä. Tokikaan sitä nettiä ei tarttis kotona olla vaan tietty ne tunnukset toimis vaikka kirjastossa tai kaverilla tai ihan missä vaan nettiin pääsee. Mutta on varmaan aika harvassa taloudet, joissa ei ole nettiä nykyään, en tiedä itse henkilökohtaisesti yhtäkään. Eräässä yhdistyksessä, johon kuuluin jäsenet saivat valita sähköisen ja postitettavan jäsenlehden välillä, tosin jos valitsi sähköisen niin se tuli sähköpostin liitteenä eli ei ollut mikään nettisivu kuten tuossa mun pohdinnassa ja postitettava jäsenlehti ei todellakaan ollut näin tyylitelty ja viimeistelty kuin Poskipussi vaan lähinnä muutama A4-arkki itse yhteen nidottuna :) Mutta toi nettiversio nyt oli vaan sellanen yks pohdinta, joka tuli vain mieleen kun mietiin tota lehden vaikeaa ja aikaa vievää tekemistä ja ainakin rivien välistä luettavissa ollutta stressiä verraten siihen miten äkkiä se sitten kuitenkin on selattu ja silmäilty, plus sitä että nykysellään lehti ilmestyy aina enemmän ja vähemmän myöhässä, nettiversio olisi helpompi päivittää eikä vaatisi niin monimutkaista prosessia kopiointineen, osoitetarrojen liimaamisineen ja postituksineen. Ei ole kyse siitä, ettäkö olisin yhdistyksen perinteistä lehteä ajamassa alas, mutta ei se saa tekijöille nykyisenlainen taakkakaan olla, joten siitä lähtökohdasta nämä mun pohdinnat oli syntyneet :)

Lainaus käyttäjältä: "X-File's/JonnaMilaya"Olenko mä ainut joka tykkää lukea pientä tekstiä???????
Ei tuossa mun mielestä mitenkään liian pientä tekstiä ollut, ihan luettavan kokoista mielestäni.

Nyt olen myös lukenut lehden, joten sisältöäkin voin kommentoida eli minusta ihan hyvä lehti sisällöllisestikin; juttuja ja kuvia sopivassa tasapainossa ja juttuja oli tyyliin jokaiselle jotakin; asiapitoisemmasta humoristisempaan. Näyttelytuloksia- ja kutsuja oli tosin sen 11 sivua; ei ehkä mielenkiintoista luettavaa niille jäsenille, jotka eivät näyttelyissä hamsujaan käytä, joskus olenkin miettinyt, että onko nuo näyttelytulokset pakollisia Poskipussissa ? Kai ne sitten on ja itse kyllä tykkään niitä silmäillä :) Nuo jutut muuten, joissa kerrotaan jotakin jonkun omasta hamsulasta tai hamsusta ovat kivaa luettavaa, niitä voisi kynäilytaitoiset jäsenet enemmänkin lähetellä Poskipussiin :)

ammie

Niinhän se vaan löysi Poskari meillekin tiensä tuolloin maanantaina!
Sisältöä löytyi tosiaan, vaan aika paljon siinä oli todella virallista juttua, vaiks ite tykkäisin enemmän sellaisista tosielämän tarinoista ja muista jutuista.  :) Pahahan se on mitään sanoa, kun en itsekään ole mitään Poskariin kirjoittanut, mutta ehkäpä joskus silläkin saralla voisi olla toimintaa mun osaltani.  :oops:
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Eli kansista tykkäsin; sekä etu- että takakansista, olivat piristävän erilaiset kuin se tavallinen valokuva hamsterista :yes: ammie saa olla ylpeä tuosta piirtämästään kansikuvasta.
:oops: Kiitosta vaan.  Ja oli kyllä kiva idea tuo piirustuskisa ja hienoja kuvia saatiinkin Poskaria koristamaan.  :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

GaneshaX

Ihan tosi. Kyllä lehti kannattaa yrittää säilyttää, jos vaan yhdistys säilyy.

Ihmettelin vähän, kun nimi puuttui listasta, vaikka nimi on myönnetty helmikuussa. No, eihän aivan kaikkea voi mitenkään muistaa :)

Piirustuskilpailun voittajakuvat väri kansissa oli aivan ihanat  :sydan
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Vevve

Meille ei ole poskaria vielä saapunut, toivottavasti kolahtaisi luukusta pian  :)

Sirpa

Minä tykkään myös paperilehdestä jotenkin enemmän kuin mistään nettilehtiviritelmästä. Ensinnäkään olen harvoin nähnyt kovin hyvin toimivaa nettilehteä ja toiseksi nettilehden lukeminen jää liian usein pelkäksi selailuksi ja silmäilyksi. Paperilehteen jaksaa kiinnostua eikä toisaalta ole vielä olemassa monitoria, joka vastaisi lukuominaisuuksiltaan vanhanaikaista mustetta paperilla  :) Ja paperilehti on myös sellainen, että kokee oikeasti saavansa jotain ihan konkreettista, nettilehdet jäävät sinne netin syövereihin ja saattavat kadota jossain vaiheessa. Vaikka nettilehtien plussana olisi varmasti se, että saataisiin värilliset kuvat.

Minäkin pidin kansikuvasta paljon, se oli ihana  :lov Onko Poskarissa ollut aikaisemmin värilliset kannet? Olen niin tuore jäsen, että tämä on vasta toinen lehti enkä nyt just muista, miten siinä ensimmäisessä oli. Värillinen kansi olisi jatkossakin hieno juttu, vaikka se on tietysti kustannuskysymys.

Ammie, Marla vai kenen kanssa nyt oli puhetta siitä, että kirjoittaisi artikkelin niistä Linnainmaan ja Ideaparkin Faunattarien hamsteripäivistä? Ei vissiin ole kukaan saanut aikaiseksi? Jos näin, niin voisin ainakin harkita raapustavani itse jotakin. Kuviahan on vaikka kuinka paljon  :) Tosin minulla on toinen artikkeli työn alla, saa nähdä saanko ikinä sen vertaa rohkeutta että lähettäisin sen edes Martinalle tai jotain...

muumimamma-64

Voisiko joku lehden saanut kertoa minulle löytyykö sieltä tuo meidän yhdistyksen näyttelymainos eli PPKJY:n näyttely 18.9.2010 Haapajärvellä ja , että sieltä löytyy kaikkien muitten pet-eläinten paitsi hamstereitten ilmojen vastaanottajana Paula Latvakoski.
Itse, kun en ole jäsen en voi tarkistaa sitä mistään.
Kiitos etukäteen :)
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)