• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

#270
^Sikäli mikäli oli vastaus minulle, niin vähän huumoria kehiin!! Nyt on sentään kesä!
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

GaneshaX

#271
Ihan oikeesti, mä ainakin sekoisin jos löytäisin meiltä oikean madon kotoa :upmfh:  Ihan varmasti kiljuisin ja sitten kiljuisin miestä apuun ja sitten kiljuisin itseni ulos kämpästä XD  Mä inhoon ötököitä :upmfh: Tosi kiva joo kun on kesä :grin:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Niina-03

#272
Njoo... inhottaa ne tietenkin minuakin  :yak: kuten kaikki hajut, suolenpätkät ja pahat haavatkin etoo.
Sori, mun huumorintaju ei ole koskaan toiminut sairausjutuissa :P kai se on alkujaan sitä, että klinikalla ei viitti paljon viisastella vaan ollaan yliasiallisia.
Mususta on saanut kyllä niin karskin kuvan, että epäilen ettei matoset sais kiljumaan edes leipälävellä :D
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Anonymous

#273
Joskus sika kauan sitten, löysin maalla asuessa olohuoneen lattialta kuivuneen kumilenkin.
Tiedätte millasiks ne menee, kun kuivuu. Nakkasin sen kukkaruukkuun, kiireessä, mikä oli vieressä, kun olin lähdössä juuri ja ajattelin, että otan sitten siitä pois, kuhan ei ole lattialla, ettei kissat syö (mun kissat on hulluina kumilenkkeihin :D ), kunnes seuraavana päivänä tajusin, et se oli suolinkainen, mikä oli kuollut, hyi helvata, oli sitten meinaan ällöä ottaa se siitä ruukusta pois ja laittaa roskiin, meinasin oksentaa, ku tajusin et olin koskenu siihen  :upmfh:
Siinä ainut todella läheinen kokemus sisäloisiin ja uutta en halua ikinä, missään muodossa  :upmfh:

Kyllä varmaan kiljuisin ja oksentaisin ja pyörtyisin ja kiroisin ja vaikka mitä, jos jotain vastaavaa tapahtuisi  :mrgreen:

Marla

#274
Axiluria käytettiin, eikä näyttäisi ainakaan toistaiseksi mitään ongelmia koituneen... Pissahiekassa ei ollut matosia kun viimeksi siivosin, mutta en nyt vielä hypi riemusta.
Jos niitä vielä näkyy, otan sen kuvan.

Äidin reaktio, kun se ne madot sieltä ensiksi bongasi, oli juurikin seinille hyppimistä, sadattelua, yököttelyä ja käsien pesua. Ja sehän jäi sitten minun duuniksi pestä se pissalaatikko...
Jostain syystä ei etonut lainkaan. Äiti meinasi seota siinä vaiheessa, kun tökin niitä vanupuikolla. Olihan se kuitenkin melko järkyttävää löytää sellaisia :yak: .
Eräällä tallilla oli kissa, jonka uloste oli aivan täynnä valkoisia matoja. Niitä oli sen peräreiälläkin, ja oli se mukavaa, kun ko. katti tuli leiritupaan ja kiehnäsi sipseissä ja karkeissa... Ja tunki sänkyihin nukkumaan.
Lensi lujaa pihalle, kun joku heräsi, ja karkit jäivät syömättä :kieli . Mainittiin kyllä omistajalle siitä.

Anonymous

#275
^Voi kissa parkaa, ei ole pitkäikäinen :( , on muuten kauheaa katsottava, kun kisa kuolee sisäloisiin...tiedän erään tapauksen kymmenien vuosien takaa, oli omistajallekin niin kova paikka, että ei ikinä enää ottanut kissaa, siihen aikaan ei ihmiset valitettavasti olleet niin tetoisia madoista ja muista loisista.

Kannattaa siivota koko asumus kunnolla, eikä vaan sitä pissalaatikkoa...

Marla

#276
Lainaus käyttäjältä: "Pia"Kannattaa siivota koko asumus kunnolla, eikä vaan sitä pissalaatikkoa...
Juu, tietysti :)

Kissan kohtalosta en tiedä, kun oli ko. paikassa vain leirillä. Tallikissahan se oli, ja nehän saavat matoja sun muita varsin helposti...

GaneshaX

#277
No jaa... Saahan sen "tallikissankin" edes madottaa :roll:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Mustikkamaan

#278
^Ja ne juuri erityisesti pitääkin madottaa säännöllisesti. Ja rokottaa myös!

Ihan taatusti minä hyppisin tasajalkaa jos eläimestä löytyisi joku ällöttävä örkki. Olis se melkosen kuvottavaa. Mutta ei se tarkoita sitä, että jätettäisiin reagoimatta.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

draco

#279
Moikka! Nyt jollain osaavalla ja tietävällä ihmisellä on mahdollisuus antaa tiedonnäyte tietämättömälle :D Eli olen ostamassa hamsteria ja olisi mukavaa viedä se näyttelyihin jossain kaukaisessa tulevaisuudessa.. Noh, mitä minun siis tulee ottaa huomioon hamsteria ostaessa (Ostan kuitenkin ihan lemmikkimielessä) esim. pitääkö olla paperillinen hamsu vai voiko eläinkaupasta ostetunkin viedä?? Oon siis koko näyttely asiasta ihan pihalla  :oops: Selventäkää joku edes pikkuisen mulle tätä aihetta :) Kiitos jo etukäteen! :D

GaneshaX

#280
Tässä paljon näyttelyistä:
viewtopic.php?f=20&t=143
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Ninde


Marla

#282
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"No jaa... Saahan sen "tallikissankin" edes madottaa :roll:
Monet eivät viitsi vaivautua, kun ne ovat "vain" talli- ja navettakissoja. Ei niitä ja niiden terveyttä välttämättä pidetä hirveän tarkasti silmällä... Väärinhän se on, mutta mitäpä sille mahtaa.

Matoja (tai mitään muutakaan elävää) ei ole enää löytynyt pissahiekasta, ja hamsu vaikuttaa hieman reipastuneemmalta. Se voi tosin johtua muustakin, mutta luultavasti se matoepisodi on takana päin...
Nyt sitten voin paremmalla mielellä ilmoittaa ne pari hamsua sinne Tampereellekin...

Enkeli89

#283
Nyt on ollut näyttelyiden kanssa huonoa tuuria kun ouluun en 6.9 pääse, tampereelle en pääse.. Nivalan näyttelyyn-mutta stten loppu syksyn näyttikset olenkin taas muiden armoilla että lähdetäänkö etelään päin porukalla, nyppii kun piti valita opiskelupaikaksi tällainen käpykylä, mistä on liian pitkä matka aivan joka paikkaan :( Jyväskylään ja Ouluun on molempiin liki 200km, saatika sitten Tampereelle, Turkuun saatika Helsinkiin... Junalla yber kallista, linja-autolla liki mahdotonta ja ja autolla aika turhauttavaa kaikkien näyttelymaksujen ja ruokien kanssa alkaa vielä miettimään jotain yli 100€ bensoihin.. Ei kukaan voisi auttaa ja siirtää Haapajärveä Suomen kartalla edes sen 200km etelään päin-kiitos  :D
enää neljä syrkkkiä, kaksi gerbiiliä, kolme karvaista kania ja kissat-liian moni rakas on nyt tähtenä taivaalla \":(\"

Jinny

#284
Katsotaas osuisiko tämä täältä jonkun silmään, en viitsi ihan uutta aihetta aloittaa tämän takia.
Mikä siis on hamsteriväen kanta siihen, että jos tuon kämpsyveljekseni (saman väriset siis) samassa boksissa näyttelyyn, ja toinen niistä on merkitty (takapuolen päälle turkkiin leikattu lovi) niin, että ne erottaa toisistaan? Ja tämän sitten kirjoittaisin siihen boksin päälle oikean numeron yhteyteen, niin että tuomarikin tietää, kumpi numero on kumman?

Joko gerbiili-, hiiri- tai molemmissa piireissä olen muistaakseni ainakin törmännyt tällaiseen käytäntöön, tosin siellä taidettiin käyttää esim. pientä tussilla tehtyä täplää hännänjuuressa tunnistuskeinona. Ja muistaakseni jopa keskenään ihan eriväristenkin numerolappuihin boksin päälle saatettiin tuomarin helpotukseksi kirjoittaa se väri tunnisteeksi.
Tosin siitä on jo monta vuotta, kun mulla edes ylipäätään on ollut gerbiilejä, eli voi olla että nykyään käytäntö on eri, mutta joskus ainakin taidettiin tehdä niin.

Tuolla toisella kun kumminkin on se pieni lovi siellä pepun päällä jo, kun muut tässä perheessä eivät muuten kuulemma erota niitä toisistaan, ja kun köyhänä opiskelijana en juuri nyt pystyisi myöskään sijoittamaan edes yhteen ylimääräiseen kuljetusboksiin, niin tuli sitten tämä mieleen... Vaikka pakkohan se yksi boksi sitten on vielä ostaa, jos tää idea nyt ihan tyrmätään :)