Tuplahamsterinäyttely 24.-25.4. Helsinki

Aloittaja Nilla, 06.02.10 - klo:13:19

metsku

Meidänkin hamu oli lasten lemmikkiluokassa mutta lapsia (11,9 ja 8v) ei nyt niin paljon riemastuttanut koska kokemusta oli jo ennestään. Salla menestyi TODELLA hienosti joten ei ole hukkaan mennyt kaikki vaiva. Vaivaa olemme nähneet lähinnä antamalla Sallalle todella isot tilat joissa se asuu prinsessana ylhäisessä yksinäisyydessä  :D Isojen asumusten puolesta puhumis- työ jatkukoon  :)

Ninde

^^Ei tässä nyt mistään kaikkien miellyttämisestä ollut kyse. Ette voi väittää että ette olisi tienneet, että toimihenkilöpestejä oli täyttämättä. Kävikö kukaan kysymässä onko kaikilla nyt assarit? No ei käynyt. Eikä ole eka kerta, kun sihteereitä tai assareita puuttuu ja hallituslaisia ei kiinnosta - vaikka heitä se nimenomaan pitäisi kiinnostaa. Mutta se tästä sitten, kerran voitte hyvillä mielin sanoa, että kaikki mitään ongelmaa ei ollut...

Anonymous

Sintturainen

Itse en hallitukseen kuulu mutta oon istunut paikallisyhdistyksen hallituksessa kymmenisen vuotta.

Ei kritiikistä kannatta vetää henk.koht. hernettä nenään vaan ottaa opiksi. Tämä näyttely meni näin, seuraavalla kerralla paremmin. Mulla on ollut nyt monen vuoden tauko hamsteriyhdistyksen näyttelyissä, mutta esim. Jyväskylässä mun mielestä homma toimi ja toimihenkilöitä oli tarpeeksi.

Minusta oli ihana kun joku antoi lasten silittää hamsuja. Multakin kävi kovin moni kysymässä saako silittää, mutta arvostellessa ei oikein voi antaa.

viiru

Mutta toi on kyllä todella tylyä ja mielestäni myös perätöntä sanoa, että hallituslaisia ei kiinnosta. ): Olen useaan otteeseen hyvissä ajoin ennen näyttelyä perään kuuluttanut apujoukkoja keskustelufoorumilla pitäen kirjaa vapaista toimihenkilöpesteistä, jos tämä ei riitä tiedottamiseksi, niin mikä sitten? Huusin myös näyttelypaikalla assistenttien perään.

En ole myöskään ainoa hallituslainen, joka on huolensa esittänyt toimihenkilöiden vähyydestä. Ilmiön ovat tiedostaneet kaikki. Toivon, että jostain löytyy henkilöitä järjestämään näyttelyitä innokkaille näytteilleasettajille myös ensi vuonna. Aika monelta on jaksaminen loppunut, kun pitää niin monesta suoriutua yhtäaikaisesti.

Näihin hommiin ryhdytään nimenomaan kiinnostuksesta. En ymmärrä, miksi näiden ihmisten kiinnostus sitten väkisin yritetään tappaa. Kokeneiden konkareiden tulisi sen sijaan osata kannustaa. Kaikki vinkit tervetulleita!

Ja palkintojenjaosta kun oli puhe, niin minusta oli aivan ihanaa että kaikkia palkintojenjakoja oli seuraamassa iso porukka ja aplodeja annettiin raikuvasti! Tulee kiva fiilis sellaisesta. (:
Cheersbigears-talvikkokasvatus

GaneshaX

Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"No tämä jää kyllä mun ekaksi ja vikaksi vuodeksi hallituksessa niin sitten ei tartte kuunnella näitä haukkuja.

Mulla alkaa olla samanlainen olo. Ei ole kivaa uhrata omaa aikaansa, jotta pääsis haukuttavaksi.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

Mutta oli todella ihana nähdä tuttua porukkaa: Marja, Arja, Niina, Saana, Kirsi, Jonna, Saija ja Totta kait mun "rakas kaverini" Heidi . Kaikille joita en nyt maininnut niin oli todella mukava jutella ja nähdä pitkästä aikaa. :sydan

Saana

Ikävää, että tulee niin huonoa palautetta. Tai jos joku koki vkl:n olleen yhtä kaaosta. Munkaan korviin ei sitten kantautunut, että assareita puuttuu. Olisin toki voinut niitä myös etsiä. Mulla oli oikein mukava vkl ja musta arvostelut menivät ripeästi. Jaksamista niille hallituslaisille, joilta voimat ovat jo vähissä! Teette kaikki ihan korvaamatonta työtä! :)

jonna

No onpa ollut viikonloppu  :c8

Itse pääsin käymään hamsupuolella vain sen verran että vein aamulla hamsut ja hain illalla, kiitos marsujen joiden kanssa sai rampata tuomaripöydällä  :)

Exposta sain vihdoin kotiin kauan odotetut ja pitkän reissun tehneet ruotsinpojat, kaksi syrkkipoikaa ja talvikkopojan (isot kiitokset vielä Marjutille Bubban raijaamisesta!!! Ilman tätä apua mä olisin ollut pienessä pulassa...).

Ninde

Ei kai kukaan ole väittänyt, että koko viikonloppu olisi ollut yhtä kaaosta. Minäkin sanoin, että assarien puute poislukien sujui muut järjestelyt oikein hyvin. Ikävä että kukaan ei huomioi sitä, että kehujakin on annettu.

Ja kyllä se huonokin palaute tulee osata ottaa vastaan, mutta tokihan sekin tulisi antaa rakentavasti, joten pyydän anteeksi mikäli ulosantini on ollut huonoa. Siltikään se ei muuta sitä tosiasiaa muuksi, että tämä assarihomma meni nyt pieleen tällä kertaa ja kuten Satukin (sintturainen) sanoi, niin ensi kertaa varten voi ottaa opiksi ja tehdä paremmin. Turha marttyyriksi sentään kuitenkaan on alkaa ja olla suunnilleen eroamassa heti, kun joku uskaltaa sanoa ääneen, että kaikki ei ollutkaan hyvin. ;)

Ehkä nämä messunäyttelyt on ihan hyväkin unohtaa kokonaan, kun tosiaan niiden kanssa on omat ongelmansa, joita ei onneksi tavisnäyttelyissä ole.

Sirpa

Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"Oli mahtavaa kun sain jutella messuvieraiden kanssa heillä oli paljonkin kysyttävää hamstereista joita mielelläni heille näytinkin,pienet lapset oli onnellisia kun annoin heidän silittää omiani ja jopa annoin kiltin hamsun käteenkin. Aina jos satuin olemassa jonkun oman hamsuboxin vieressä sattui tulemaan lapsia vanhempineen katsomaan millainen on hamsteri. Tuli mahtava olo kun näki pienten lasten silmien loisteen ja hymyn saadessaan silittää hamsteria. Koitin antaa mahdollisimman hyvän kuvan hamsteri yhdistyksestä ja kertoa parhaimpani mukaan vastata kysymyksiin. Pahoittelen jos annoin sen käsityksen jollekkin että siellä vain seisoin turhanpanttina. :(

Jos minulta kysytään, niin tällaisilla isommilla messuilla juuri tämäntyyppinen toiminta on vähintään yhtä tärkeätä kuin näyttelyiden läpivieminen, vaikka iso osa hamsteri-ihmisistä onkin tullut messuille nimenomaan näyttelyiden takia. Kuitenkin siellä oltiin edustamassa SHY:tä ja niinollen rummuttamassa hamstereiden puolesta. Se, että joukosta löytyi ihmisiä, joilla oli aikaa ja halua jutella yleisön kanssa ja ennen kaikkea juuri tarjoilla niitä omia hamstereita lapsille (ja miksei aikuisillekin) siliteltäviksi ja syliteltäviksi oli todella hieno juttu. Tämmöisillä messuilla ei hamsteriväki vain voi käpertyä omien näyttelyidensä ympärille.

Olen itse ollut nyt pari kertaa mukana näillä Pirkanmaan Faunattarien hamsteri-esittelypäivillä ja siellä olen nähnyt, miten hyvää PR:ää se on, että annetaan lasten katsella ja silitellä hamstereita samalla kun jaetaan myös tietoa hoidosta. Ehkäpä joku näistä pikkulapsista tulee olemaan parin vuosikymmenen kuluttua hamsterikasvatuksen ja SHY:n kantavia voimia siksi, että sai kipinän hamstereihin siitä että joku ystävällinen sielu antoi pitää suloista ja kilttiä hamsteria sylissä.

Yökyöpeli

Messunäyttelyt on aika kamalia, on aina olleet.
Kritiikkiä hallitusta kohtaan on aina ollut ja on aina tuleva olemaan. Tiedän kokemuksesta että se tuntuu välillä hyvinkin kohtuuttomalta, mutta se valitettavasti tulee kaupanpäällisinä hallituspaikan mukana. Kritiikistä tulisi pyrkiä aina oppimaan jotain jotta asioita voidaan parantaa tulevaisuudessa. Jos ajatellaan näyttelyitä niin päävastuu hommien sujumisesta on hallituksella, joten sinnehän se kritiikkikin sitten suuntautuu jos jokin asia ei toimi. Esim "aina" purnataan näyttelyiden venymisestä, eikä sitä todellakaan edesauta jos assareita puuttuu. Vanhat hallituslaiset ovat monesti niitä kärkkäimpiä antamaan palautetta juurikin siitä syystä että me tiedämme että hommat on mahdollista saada sujumaan. Me ollaan se aikanaan opittu kantapään kautta ja jottei jokaisen uuden hallituksen tarvitsisi tehdä samoja virheitä niin kannattaa jopa kuunnella sitä ikävältä tuntuvaa palautetta eikä vaan hypätä heti vastakarvaan ja puolustuskannalle.

Se siitä.

Meidän hamsulaan tuli ensimmäinen talvikko muotovalio  :mrgreen:  Ja toinenkin talvikkokasvattini sai sertin. Onnea omistajille! Ja Anninan kiinarineiti Yökyöpelin Taimi valmistui myös muotovalioksi  :sydan Muutakin menestystä tuli mukavasti.
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

metsku

Mä toivon, että messunäyttelyt jatkuisi! On paljon helpompi lähteä messuille näyttelyyn kun varta vasten jonnekin pelkkään hamsterinäyttelyyn. Lisäksi on kiva kun samalla voi näyttelyttää myös muita eläimiä. Olen ollut jo kolme kertaa pet expossa näyttelyissä ja olis kiva mennä myös ens vuonna :) Tietääkö kukaan miksi hiirillä tai gerbuilla ei ollut näyttelyitä?

jonna

^Hiiri- ja gerbiiliporukka on kaiketi "kyllästynyt" messunäyttelyiden työlääseen järjestämiseen, lisäksi kuulin että tuo meteli ja mekkala on sitä tasoa että ainakin gerbiilileille olisi kuulemma tosi stressaavaa.

Omalta kohdaltani voin sanoa että on harvinaisen kätevää näin kahden lajin harrastajana että näyttelyt ovat samaan aikaan samassa tilassa, tulee kaksi kärpästä samalla iskulla  :)  Monille on varmasti helppoa tulla esim. just messariin hyvien kulkuyhteyksien takia.

Noista hallitusjutuista vielä sen verran että vanhana koiraharrastajana oppi aika nopeasti että hallitus on se jonne kaikki kura kaatuu  :D  Vaikkei itsellään olisi mitään tekemistä asian kanssa, syypää olet joka asiaan oli asian kanssa tekemistä tai ei. Yksi hallituksen jäsen jos mokaa jotain, koko hallitus saa sonnan niskaansa. Näin se valitettavasti tuppaa menemään. Hallitus kun taitaa olla se ainoa taho jonne saa ns. luvan kanssa valittaa ja narista, lisäksi hallitusta on joskus luvattoman helppo syyttää joka asiasta.

Vevve

Selvittiinhän tästä sentään hengissä kuitenkin, eikos se ole tärkeintä  :D
Itse en lauantaina voinut assaroida, koska olin lupautunut olemaan puolen päivää ModelExpossa FMHC:n ständillä edustamassa. Pidin kummiskin väliaikakilpailut ja sihteeriköin Viirulle sunnuntaina, ekaa kertaa ikinä.

Messunäyttelyt on kaksipäiväisinä kyllä sairaan rankkoja, niin hamsuille kuin ihmisille. Mulla on aina sunnuntaisin tosi paha olo, ja esimerkiksi meidän Sulo sai Vantaan tupliksessa hylkäyksen sunnuntailta tikattuaan tuomaria aika ikävästi.  xD