• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mistä keksitte kasvattajanimenne?

Aloittaja Vevve, 02.12.11 - klo:22:15

« edellinen - seuraava »

Vevve

Tällaista aihetta ei tietääkseni ole olemassa.  :)

Nyt siis kysymys kasvattajanimellisille: mistä oma kasvattajanimenne juontuu? Oliko se hakiessa ensimmäinen vaihtoehto, mitä olivat muut?

Olen ehkä itse vähän huono aloittaja, sillä nimeni ei juonnu oikein mistään... Haaveilin kasvattajanimestä jo kasvatuksen aloittaessani, ja tulin mietiskelleeksi kymmeniä nimivaihtoehtoja jo toista poikuettani kasvattaessani.  :oops: Goldilock -sana osui silmään jostain sanakirjasta koulussa, ja jäi elämään nimivaihtoehtona anomiseen asti. Goldilock's merkitsee kultakutria, vaikka itse olen tummahiuksinen  :D

Olen jo onnellisesti unhoittanut suurimman osan pohtimistani vaihtoehdoista. Goldilock's oli ykkösvaihtoehto ja sen sain, toisena oli Gotham's (Batmanin kotikaupunki) ja kolmantena Brannigan's (fiktiivinen avaruuskapteeni Zapp Brannigan). Mietin näiden kolmen vaihtoehdon välillä pitkään, ja edelleenkin kaikki nuo olisivat erittäin mieleisiä. Muutamia nimiä joka ei päässeet hakemukseen asti olivat Addison's ja Venyamin.

Ely

#1
Lavender's tuli jo kauan ennen nimen hakemista mieleen kun pidän paljon laventelin tuoksusta. Muut vaihtoehdot oli vähän häthätää keksitty, mutta Nightfall's ei olisi ollut niin epämiellyttävä myöskään, liittyi omalla tavallaan hamstereihin kun tarkoittaa pimeän tuloa. Kolmas vaihtoehto ehti jo unohtua kun oli niin mitäänsanomaton.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Sintturainen

#2
Mä olen luontoihmisiä niin mulla oli kriteerit että haluan suomenkielisen (olen tolkuttoman huono lausumaan englantia...) ja luontoaiheisen nimen. Toka ja kolmasvaihtoehto oli Sadepisaran ja Poutapilven, en muista kummassa järjestyksessä. Sateenkaaren oli minusta vain kaunis, niin kuin sateenkaari itsestäänkin on kaunis.

Eve87

Ehdin mietiskellä jos jonkilaista nimeä, kunnes loppumetreillä mieleen juolahti Wonderland's.  Olen aina tykännyt Liisa Ihmemaasta, joten se oli sitten ihan selvä  :icon_cheesygrin:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

jonna

Vaatimuksena oli nimi joka on lyhyt ja "napakka", helppo lausua eikä suoraan esim.suomen tai englanninkielinen, nimen pitää sopia erikielisille poikasten nimille eikä se sisällä suoraa viittausta mihinkään aiheeseen. Eikä mitään loppuliitettä tyyliin 's, -in. Itse nimi löytyi täysin sattumalta ja tiesin heti että tässä se on! Googlasin vihertikan kuvaa ja sieltä se nimi löytyi, Picus, eli tikkalintujen latinankielinen nimi :D
Muita vaihtoehtoja en hakemukseen laittanutkaan.

saija

Mä kasvatin albiino campbellejä silloin kuin hain nimeä, joten mietin albiinoa kuvaavaa kasvattajanimeä. Punaiset silmät ja valkoinen turkki-yhdistelmästä tulivat mieleen sellaiset piparminttu-karkkitangot ja siitä se ajatus sitten lähti..  :icon_smile:
En muista muita vaihtoehtoja, mutta kyllä mä taisin ainakin toisen vaihtoehdon laittaa...

gimlixx

Minulla oli kriteerinä se, että nimi on genetiivitön ja se sopii sekä suomalaisiin että ulkolaisiin nimiin suht kivuttomasti. Wannabe oli ykkösvaihtoehto ja se sieltä myös napsahti. Toinen oli Gimlin, joka kyllä on genetiivillinen, mutta silti kiva.

Marsuille se on ensin myönnetty ja sitten myöhemmin syrkeille.

S.D.G.

Miksenköhän mä ole tähän vastannut, kun aina ennen olin innokkaasti kertomassa koko piiiitkää tarinaa? Oon varmaan kertonut sen jo niin monesti, että itsekin olen kyllästynyt.  :icon_cheesygrin:

Mä olin miettinyt kasvattajanimeä niin kauan kuin vain tiesin, että sellaisia voi olla, siis jostain vuodesta 2002, 2003 lähtien. Sitten kun 18 vuotta tuli täyteen ja kasvattajanimi olisi mahdollistunut, olin aika ulalla omista vaihtoehdoistani. Kriteerit oli kovat! Yksi tärkeimmistä oli se, ettei siinä saanut olla genetiiiviä, ja sen tuli sopia monenkielisten ja -tyylisten nimien kanssa, mielellään pitkienkin, sillä olen usein antanut varsin pitkiä nimiä. Jotain sisältöäkin piti olla. Latina tuli siis kyseeseen, ja aloittaessani yliopistolla latinankurssin, alkoi latinankielinen nimi tuntua tosi hyvältä ajatukselta. Yhtenä iltayönä odotin unentuloa, kun päähäni pälkähti, että mitä mahtaisi olla "kuninkaallinen" latinaksi. Regalis. Siinä se oli! Sitten saatoin anoa nimen, kun viimein olin tyytyväinen keksintööni.

Nimen myöntämisestä on nyt neljä vuotta, ja tyytyväinen olen ollut. Se on leimallisesti just meidän nimi ja brändi, ja siinä on kirjaimia ja äänteitä, joista itse pidän kovasti.  :hauskaa: Kakkosvaihtoehtoja en jaksa muistaa, ne oli oikeasti aika huonoja. Toisaalta, jos nyt olisin hakemassa nimeä, saattaisin kallistua englanninkieliseen heittomerkittömään ja kaksiosaiseen nimeen. Jostain syystä nykyään vain iskee brittien kasvattajanimet.  :sydan: Jotain tyyliin "Moorlands" tai "Rockinghams". En siis nimenomaan näitä hakisi, mutta esimerkinomaisesti. Toisaalta olen kovin kiintynyt omaani enkä usko että vaihtamalla paranee!
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.