Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - S.D.G.

Tästä on ehkä keskusteltu vähän siellä sun täällä, mutta yritetäänpä koota yhteen ja samaan ketjuun kaikki tutkimus- ja kokemustieto hamsulan sopivasta valaistuksesta syys- ja talviaikaan kun päivät alati lyhenevät ja hamstereilla meinaa mennä talvimoodi päälle. Talviturkkien takia tämä koskettaa kaikkia talvikoita kasvattavia ja näyttelyttäviä, mutta käsittääkseni myös muilla lajeilla valon vähäisyys vaikuttaa, olenko ymmärtänyt oikein?
Millaisia valaistuksia olette hamsuloihinne puuhanneet ja onko niistä ollut apua?

(Tämä on siis keskustelunavaus, jonka olen suunnitellut tekeväni JOKA syksy ainakin 3-4 vuotena peräkkäin. Tässä se nyt olisi viimein.  :tongu:)
Ruusukepalautukset löytyvät tätä nykyä Hallitus tiedottaa -palstalta:

Jyväskylän Kani- ja Jyrsijäyhdistys järjestää

SYYSNÄYTTELYN

Lauantaina 8.10.2011 sekä sunnuntaina 9.10.2011
Jyväskylän Paviljongissa, os. Lutakonaukio 12.
Paikkainfoa osoitteesta http://www.jklpaviljonki.fi.

Näyttelyyn tulevat lemmikkiluokat syyrialaisille hamstereille sekä kääpiöhamstereille. Lisäksi näyttelyssä järjestetään luokkia muillekin lajeille, ohjelma:

Kesyrotat LA 8.10.
viralliset ja pet-luokat, rexeille & katselmukselle tuplaluokka
vir. tuomarit: sileäkarvaiset Potku Holmsted (SWE), rexit1 & katselmus Gail Adam (SWE) ja rexit2 & katselmus Saija Forsström
pet-tuomarit: Hanna Laukkanen ja Tellu Sonne (varalla Janina Kultanen), lisäksi agility ja maissinsyöntikilpailu.

Hamsterit LA 8.10.
lemmikkiluokka syyrialaiset ja kääpiöhamsterit, tuomari: Niina Toivonen

Hiiret LA 8.10.
match show, tuomari Leena Oksanen

Kanit
estehyppy SU
match show LA tai SU, tuomari Annina Hiltunen

Myös väliaikakilpailuja ja mm. pehmolelukisa sunnuntaina.

Näyttelymaksut virallisille: 1. ja 2. eläin 6 €/kpl, 3.-8. eläin 4 €/kpl, 9. eläin jne. 3 €/kpl.

Maksut lemmikkiluokille/peteille: 1. ja 2. eläin 5 €/kpl, 3.-8. eläin 4 €/kpl, 9. eläin jne. 2 €/kpl, jälki-ilmoittautuminen pettiin/lemmikkiluokkaan 7 €/kpl ja viralliseen 10 €/kpl.

Alennukset: JKJY:n jäsenille 1 € alennus/eläin kaikista paitsi jälki-ilmoista, SKeY:n jäsenille 1 € alennus/eläin virallisen luokan ilmoittautumisista. Maksut maksetaan tilille: KSOP 529002-4286730 viitenumerolla 505.

Ilmoittautumiset lähetetään kuitteineen osoitteeseen: Saija Paldanius, Pupuhuhdantie 14 D 60, 40340 Jyväskylä tai http://www.hamsteriyhdistys.net/nayttelysaannot.php.
Paikalle on pieni sisäänpääsymaksu, näytteilleasettajat pääsevät ilmaiseksi.

Arvostelu alkaa klo 10. Hamstereiden arvostelu alkaa noin kello 11 tai vähän jälkeen. Hamstereiden ilmoittautuminen klo 10 mennessä.

Agility järjestetään. Lisätietoja koti­sivuiltamme http://www.jyrsijat.org, sähköpostitse mailto:info@jyrsijat.org">info@jyrsijat.org tai 040 592 5793/Saija.
Noniinno, aletaanpa intoilla tuota Jyväskylän näyttelyä. Kiva saada taas kotikulmille. Täytyy olla koko päivä sitten huomattavasti aktiivisemmassa roolissa, kun ei energiaa menee liikaan reissaamiseen. Otan varmaan mukaani kaikki kynnelle kykenevät hamsterit roboja ja syrkkiä myöten. Jopa Saksan reissu jäi väliin osittain myös kotinäyttelyn takia. xD

Tuomarit ei varmaan ole vielä selvillä eikä mitään, ja onhan tää aikaista, mutta mä haluan kauheasti päästä sihteeriksi ulkomuotokääpiöille, onnistuuko? :D
Pakko olla aikaisin liikkeellä että ehtii!

Toimihenkilöpaikat haussa! Ilmoita halukkuutesi tähän ketjuun tai mailitse osoitteeseen mailto:saana.kankare@gmail.com">saana.kankare@gmail.com.

Satu Karjalainen, ulkomuotosyyrialaiset
Sihteeri: Piia Lappalainen
Assari: Mianna

Lotta Ling, ulkomuotokääpiöt
Sihteeri:
Assari: Jenni Heinonen

Sini Hämeenkorpi, lemmikkisyyrialaiset
Sihteeri: Hely Luhta
Assari: Miranda Kyllönen

Pia Oinonen, lemmikkikääpiöt
Sihteeri: Heli Nissinen
Assari: Asta Rekilä
Teinpä tästä erillisen keskustelun, kun en keksinyt, mihin katekooriaan laittaisin, mutta liimatkaa, moderaattorit, tää johonkin jos paremmin sopisi. :)

Uusimmassa, neljän viikon ikäisessä talvikkopesueessa on yksi mukava normaalityttönen jonka selässä on pienestä pitäen ollut tuollainen vaalea täplä. Kuva tyttösestä löytyy täältä.

Mietin, että oisko toi talviturkkitäplä, mutta tammikuisesta ajankohdasta huolimatta poikaset eivät ole kovin paljoa talviturkissa, mitä nyt massut vähän normaalia vaaleampia. Vanhemmat ovat kasvattejani ja ihan ovat sen verran puhtaita talvikoita kuin nyt tällä hetkellä talvikot ovat. (...) En ole aiemmissa polvissa tähän törmännyt.

Jos oletetaan, että se EI ole talviturkkitäplä, niin kertookaahan talvikkotuomarit ja muutkin asiantuntijat mielipiteenne, että olisiko tuo täplä väri- tai merkkivirhe, miten näyttelyssä mahdollisesti suhtauduttaisiin? Muutenhan täplätyttö tietenkin on kovin soma.  xD
Toisinsanoen, miten kaverisi ja sukulaisesi suhtautuneet hamsteriharrastukseesi? Parhaat kertomukset tänne! Ainahan on sitä yleistä tietämättömyyttä, mut pääasias aikusemmat ihmiset on osannu suhtautua ihan kivasti. Nuoremmat ei oo ottaneet tosissaan.
Olin ratsastusriparilla isosena ja siellä oli tietysti 24 ratsastajatyttlöä joista suurin osa katsoi mua lievästi sanottuna säälien ja piti varmaan ihan skitsona ku sanoin kasvattavani pienimuotoisesti talvikoita.

Niin, ja kauheinta kyllä oli ku paras kaveri alko vihjailla kuinka Hitler ja minä olemme samanlaisia jalostuspyrkimyksissämme! Piti kyllä vähän palauttaa sitä maan pinnalle.