Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

lentsu

Joo ei kyllä se niin menikin, muistin kilpparisotkotukset ja sekoitin.

Mustikkamaan

Arvasin että sulla tuli vaan aivopieru. Sitä sattuu itse kullekin!

Tolla etummaisella olis muka vaaleempi maha mut voi olla että näen väärinki. Voisko noi olla mitää tyylii suklaa- tai umboroussotkotuksia?
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

lentsu

Mitä kaikkee muuta väriä sieltä tuli? Auttaisi arvaamisessa, jos tietäisi koko kirjon.

Anonymous

Onko Samppanja ei-standardi väri? Ei löydy ollenkaan tuolta listasta ei-standu listaa.

wiidii

On ei-standuväri.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Mustikkamaan

Ei-standulista tulee tossa ku Veera ryhtyy tekemään uudistusta ja päivitystä nettisivuille :) Siellä on vielä vanhat standarditkin.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Hessuinen

Oho, unohdin kokonaan laittaneeni sen värikyselyn tänne. :oops:

Ne taitaa nyt sittenkin olla molemmat vain uroksia. Eilen oli vähän niin ja näin onko toi toinen nyt kumpi, mutta tänä aamuna tapaus oli kyllä ihan selvä.

Voishan noi tietty olla hy-ku umbbareitakin, vaikka vanhempien suvuista löytyi vain isän puolelta yksi (tietoinen) umbbari, tarkemmin ieei oli lk ky-hu umborous valkonauhainen. Ei silti liene mahdotonta että olisi mennyt suvussa "huomaamattomana" eteenpäin? iee on pk suklaa laikukas, ie taas pk musta.

Poikueessa muut värit ovat seuraavanlaiset:
Naaraat: kyyhkis vkkk, cinnamon vkkk, normaali kk, musta kk.
Urokset: hunaja vn ja sit nää kaksi mietinnän alla olevaa.
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

wompatti

Tässä mulle muuttanut neiti tai tyttäreni hamsteri tämä Juupas Peppi on. Mutta se myytiin kilpikonnana ja onkin vissiin tai piilokilppari?? Sillä on tosi vähän ruskeaa/oranssia kyljissä. Rinta on valkoinen ja etutassuissa on valkoista. Voiko oranssia tulla iänmyötä enemmän?? Tämä kuitenkin vissiin on lk musta kilpikonna?

Ninde

^On musta kilpikonna. Mustille on yleistä että tassut ja rinta on valkoiset (ei siis tee siitä valkokirjokilpikonnaa). Piilokilppari on sellainen, miltä ei erota paljaalla silmällä keltaisia laikkuja ollenkaan ja se paljastuu kilpikonnaksi vasta jälkikasvun myötä. Kilpikonnalaikut eivät valitettavasti lisäänny iän myötä.

wompatti

Ok kiitos! Näin ajattelinkin asian olevan.

Anzukka

Voiko hamsteri olla samaan aikaan kilppari ja esim valkolaikukas? En keltaisiin aio sekaantua mutta kiinnostaa että onko mahdollista saada musta kilpikonna valkolaikukas??? Mielenkiinnosta vain ;)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

lentsu

Tietysti voi. Mikään geeni ei sulje toista pois, etteikö se voisi olla yhtä aikaa samassa hamsterissa.

spellcaster

Kysynpä tässä ketjussa tyhmän kysymyksen, mutta kertoisko joku miten hopeamusta ja musta eroaa toisistaan? Kun muutamien valokuvien perusteella ne näyttää minusta ihan samalta  :angel

Rossu

Mun tietääkseni heterotsygootti hopeamusta on melkein samanlainen, kuin musta, mutta homotsygootti on selkeästi hopeisen näköinen. Viisammaat saa korjata :)
Syrkkipoitsu Locking Up The Sun "Leevi", lks blondi (26.11.2010)

Muistoissa]Talvikkotyttö Milla, normaali (29.7.2008-16.12.2010)[/color]
Syrkkineiti Lilac"Lili", pk keltainen umborous

wiidii

Hopeamustalla on  geneettisesti hopeageeni ja hopeaa tikkausta ja selkeästi vaaleampi kuin normaali musta. Mun mielestä hetskuhopeamusta eroaa ihan samalla tavalla tavallisesti mustasta kuin homotsygohopeamusta.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.