• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Puuhaboksit/juoksutusaitaukset yms

Aloittaja Nipa-syyris, 15.06.08 - klo:15:58

« edellinen - seuraava »

mesis

#90
Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"Laittaa ulkopuolelle ne.
:D  Voi mua tyhmää. Tietysti ulkoulkopuolelle.

Nape äkkiä sahan ostoon  :)

Minski

#91
Toi mesiksen -tai siis Cyruksen :P  - juoksutusaitaus on tosi kiva, on siinä pojalla lääniä vilistää :yes:

Mä haluisin hirmusti mun hamsuille sellasen kokoon taitettavan juoksutusaitauksen, mutta oon niin onneton nikkaroija, etten ite saa semmosta aikaseksi. Semmonen kokoon taitettava ei veis tilaakaan, jota tässä kämpässä ei nyt liialti ole.
Hamsteriton tätä nykyä

Henni

#92
Meillä ei ole juoksutusaitausta vaan yhdestä huoneesta on tehty hamsun "kestävä" eli johdot piilotettu ja kaapintaustat tukittu. Sinne sitten pääsevät kaikki vuorolllaan iltaisin juoksemaan. Jopa tuo meidän talvikko on pysynyt siellä hyvin tallessa. Välillä lattialla on jotain virikkeitä mutta välillä vain ovat juoksemassa muuten vaan.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Anonymous

#93
Meillä saa nykyään joko olkkarista taikka isosta eteisestä hamsu turvalliset hetkessä toisin ku edellisessä kämpässä.

Rossu

#94
Meilläkin käytössä yksi huone, jossa ei ole sähköjohtoja, juoksutushuoneena. Hyvin on toiminut :)
Syrkkipoitsu Locking Up The Sun "Leevi", lks blondi (26.11.2010)

Muistoissa]Talvikkotyttö Milla, normaali (29.7.2008-16.12.2010)[/color]
Syrkkineiti Lilac"Lili", pk keltainen umborous

hapsutti

#95
Mistä te niitä pahvilootia ootte hankkinu? Ku oon itte kattelu varastosta ja kaikkialta, mut ei löydy sopivia. Reunat on liian matalat, muuten olis ihan hyviä  :mrgreen:
[size=85]vkh tv Lumihiutaleen Hippu?[/size][size=200]?
"Kaksi karkkia lasketaan kai yhdeksi jos ne ovat oikein tiukasti toisissaan kiinni"[/size]

Hilssstu

#96
Lainaus käyttäjältä: "Eeve87"

Tosi kivan näkönen puuhaboksi- paitsi noi teipit ei kyl oo minusta yhtää hyvät.... Mut parempi kuin liima, ja langallahan ei putket/tasot pysy (:
Meiltä löytyy:

Naksu[/color] & Husky: Niksu
Talvikko 3kpl, Helmiäisnormaali]Ninni[/color], Safiiri: Minttu & Helmiäissafiiri]Hurmuri[/color]
Syyrialainen 2kpl, Pk normaali Adeleine & Pks musta laikukas Ka

Karvakorvathamsula

#97
Meillä pääsevät hamsterit iltaisin juoksentelemaan huoneeseen. Joskus oon puuhalaatikoita rakennellut, mutta eihän siitä mtn tullut! 2 min jaksoivat tutkiskella, sitten alkoikin hirveä "paniikki" päästä pois...  :c8
http]

[size=85]
lk normaali umb. vkkk Delfoin Saimi
lk nvkkk Alise (sijoituskodissa)
kanat ja lampaat
lk collie Sandcastle's Treasure Me, tutuimmin Napsu
[/size]

HamsterSailor

#98
Mulla on tollanen halkaisijaltaan hieman yli 2m aitaus, johon päästän hamsut iltaisin. Siellä on isoja pahviputkia, juoksupyörä, monireikäisiä pahvilaatikoita yms. :)

Milli-10

#99
Mä rakentelin pahvilaatikoista ja vessapaprurullista omii väkerröksiäni kunnes sitten ostin ton ulkoilutus aitauksen joka helpottaa asiaa kummasti. Tässä suunnittelen zooplussasta tilata kaikkee kivaa jotta saa taas uudempia juttuja...  :p
Mut täs tosiaa eka väkerrys... ja sit toi Millin "Gangsterikuva"  :haha

Milli-10

#100
:huh Ärrrsyttävää kun tuli noin pikkuset kuvat ... mut ko eka valitti liian isoista jaja... harmi ei tosta saa selvää kai oikee kunnolla mut noh,yrittänyttä ei laiteta  :<

Topiliinus

#101
Voiko samaa puuhalaatikkoa käyttää useammalla hamsterilla (eri aikaan siellä juoksentelisivat tietysti)? Vai pitääkö kaikki virikkeet pestä välillä, vaihtaa purut yms.? Häiritseekö "vihollisen" hajut hamsteria, erakko kun on? Mietin vaan, kun puiset tunnelit, kiipeilyhäkkyrät ym. kuivuvat sen verran hitaasti, ettei samana iltana laatikossa juosutus onnistu, jos ne on pestävä aina yhden hamsun käytön jälkeen. Tällä hetkellä meillä vain yksi hamsu, mutta toinen mietinnän alla... :-)

Yadell

#102
Voi käytttää, itsekin olen käyttänyt, eikä hamsterit liiemmin ole välittänyt, paitsi uros kulki koko ajan nenä maassa, kun siellä oli sitä ennen ulkoillut naaras. ;) Mutta jos hamsteri selvästi stressaantuu toisen hamsterin hajusta, niin sitten ei kannata.

Onko kukaan tehnyt itse vanerista aitausta? Mä inspiroiduin saksalaisten hamstereiden puuhaboxeista, ja päätin tehdä vanerista aitauksen. Kulmiin ajattelin laittaa saranat, jotta sen saa kasaan ja yhteen nurkkaan haan, jotta se pysyy kiinni. :)

Edit, tähän tyyliin, mutta ei verkkoa, vaan pelkkää vanerilevyä. Toinen kuva: http://flood.fi/hannas/Aitaus_haitarina.JPG
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

mesis

#103
Tuo olisikin tosi kätevä.

Anonymous

#104
^^Juuri tuollaisen olen ajatellut tehdä kunhan  saan vaan sahaan uuden terän hankittua.