Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

Emma selin

Erota ne nyt toistaiseksi!, en ole mikään asian tuntia niin tuon neuvon voin nyt nopeasti antaa.muut voivat sitten neuvoa paremmin, mutta ei niitä kai voi muutakuin yrittää sopeuttaa toisiinsa mutta jotkut kämpsyt eivät vain tule toimeen.

Alkemistin

Jos ne erottaa, niin niitä on hankalaa saada enää yhteen. Tosin pakkohan ne on erottaa, jos alistettu osapuoli selvästi kärsii.
Oletko juuri siivonnut niiden asumuksen vaihtaen kaikki kuivikkeet (ja hajut)? Se voi laukaista tappelun. Samoin, jos käytössä on vain yksi juoksupyörä/lautanen. Joskus auttaa, että ottaa molemmat kuljetusboksiin ei-kenenkään-alueelle ja antaa niiden rauhoittua siellä. Tai ainakin vahtii tilannetta ja pysäyttää aggressiivisemman. Näin saimme juuri emo-tytär-parin tasaantumaan, mutta toimii varsin satunnaisesti.

houdini

En tiedä laitanko viestiäni oikeaan paikkaan mutta toivottavasti joku lukee tän. Eli hankin kohta kaksi viikkoa sitten ensimmäisen hamsuni, talvikkotytön, ikää noin 3 kk . Muuten ihana tapaus mutta joitain ongelmia hänen kanssaan on tullut: ei suostu tulemaan kädelle edes herkkunappuloilla vaan puree sikakovaa ( kolme kertaa olen saanut hänet häkistä ulos tavalla tai toisella, en sentään jahtaamalla), viime päivinä häkin siivouskin on tuottanut tuskaa tuon puremisen takia. Kerran ollut kädellä, silloinkin tärisi pelosta eikä liikkunut.Terran ulkopuolella istuminen ja hänen tuohujensa katsominen ei haittaa mutta jos laitan käden häkkiin niin jonkun aikaa juoksupyörässä tai häkissä juostuaan menee nurkkaan ja kellahtaa kyljelleen tai selälleen juoksupyörän ja terran seinänväliin ja päästelee omituista "tsip" ääntä tai sitten tosiaan puree?? Heti kun poistun paikalta niin vähän ajan päästä rallattelee menemään juoksupyörällä onnessaan äänestä päätellen. Temperamenttia siis löytyy.Pitäisi olla käsikesy. Häkki sijaitsee keittiössä tilan puutteen vuoksi. Mitä teen väärin????

annnaaww

Lainaus käyttäjältä: houdini - 12.09.16 - klo:00:37

En ole mikään asiantuntija, mutta vastaanpa nyt kuitenkin. Kannattaa kokeilla ottaa hamsu vaikka pahvirullan avulla kädelle, jos se ei itse halua tulla. Hamsteri voi myös puolustaa reviiriään puremalla joten nosta se aina häkin ulkopuolelle käsitellessä. Käsittele hamsua aluksi lyhempiä aikoja. Voit myös laittaa nahkahanskat käteen, jos se meinaa purra. Toivottavasti tästä oli apua, tsemppiä uuden hamsterin kans! :)

Lemmy

Mulla olisi campbelleihin liittyen pieni probleema. Mulla oli siskokset, joista toinen piti lopettaa pari päivää sitten ilmeisesti jonkin aivokasvaimen vuoksi. No tuo toinen nyt jäi ihan yksin ja täyttää vasta vuoden, en omista muita cämpsyjä (vain talvikon) ja en voi yhdistää tälle kaveria, onko se nyt tuomittu ihan yksinäisyyteen ja kurjuuteen loppuelämänsä ajaksi? Kasvattajat eivät varmaan tykkää, että "haluaisin kokeilla eka tuleeko poikanen juttuun mun vanhemman cämpsyn kanssa ja jos ei niin palautan". Nää siskokset nukkuivat aina vierekkäin ja tulivat ihan hyvin juttuun joitakin riitoja lukuunottamatta, nyt säälittää kun tuo on ihan yksin dunassaan :/ What to do?
[size=85]Her hair reminds me
Of a warm safe place
Where as a child I\'d hide
And pray for the thunder
And the rain to quietly pass me by [/size]

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: Lemmy - 09.06.17 - klo:11:02

Tämä on varmaan aika yleinen ongelma laumaeläimillä. Totta on, että tuollainen palautettava poikanen on hankala myös kasvattajalle. Campbelli kun ei välttämättä laumaannu enää takaisin lähtölaumaansa kun se siitä kerran erotetaan. Toisaalta nuoret eläimet nyt yleensä laumaantuvat.
Hmmm... en itse kasvata campbellejä, mutta siippani satunnaisesti kasvattaa ja hänellä on muutaman nuoren naaraan lauma juuri nyt. Voisit/voisin laittaa YV:tä, niin keskustellaan. :)

Taikalumi17

kääpiöhamsterillani on jokin pielessä. Toisen silmän ympärys punoittaa ja näyttää kuin karvaa olisi vähän lähtenyt silmän alueelta, eikä saa itse sitä kyseistä silmää
auki. Tosi pieni näppylä, just että erottaa on ilmestynyt silmän yläpuolelle. Mikä täs vois olla vialla, et mitä pitäis tehdä?