• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kun hamsteri kuolee,kuinka nopeasti otatte uuden?

Aloittaja Theo, 08.02.08 - klo:13:15

« edellinen - seuraava »

Sirpa

#60
Nyt Katariinan kuoleman jälkeen uusi hamsteri saatiinkin varsin nopeasti, ehti mennä vain reilu viikko ilman syyrialaista. Karamellin kuoltua olin lähtenyt katselemaan uutta hamsteria melkein heti ja silti siinä kului kolmisen viikkoa, ennen kuin uusi tulokas meille varsinaisesti tuli. Niin ajattelin nytkin käyvän, että muutama viikko nyt ainakin menee, mutta yhtäkkiä sopiva napero löytyi tällä kertaa todella nopeasti.

Hamsu_86

#61
Meillä kuoli 1 hamsteri maaliskuussa ja kesäkuun 7 päivä tuli 3 hamsterisellaset 3kk oli väliaika

choopai

#62
Piki tuli heti samana päivänä kun Pörrö kuoli. En ollut itse suunnitellut tällaista, äiti sen osti. (: Itse olisin kans pitänyt vähän suruaikaa, mutta korvikkeena en koskaan uutta eläintä pidä.
Mulla on yleensä silleen että suunnittelen kaikkia lemmikkejä vielä sillonkin ku toiset on elossa... Tiedän että on vähän väärin silloiselle lemmikille mutta minkäs teet kun eläimistä pitää eikä "osaa olla" ilman.
[size=85]Kotona nyt vkh talvikko uros Wants to be Safir "Luigi" ?[/size]

[size=85]Muistoissamme syyrialaiset Piki ja Pörrö.?[/size]

Täältä lisätietoa.

Hamsufani97

#63
Ku Sulevi kuoli nii 2-3 viikon päästä tuli Pilvi. Oli vaan nii vaikee olla ilman hamsteria :)

Hilssstu

#64
Kun Aqua kuoli, meni vuosi aikaa ennenkuin Ville tuli.  :D
- Sain vanhemmiltani luvan että saan ostaa sen joululahjaksi itselleni.
Meiltä löytyy:

Naksu[/color] & Husky: Niksu
Talvikko 3kpl, Helmiäisnormaali]Ninni[/color], Safiiri: Minttu & Helmiäissafiiri]Hurmuri[/color]
Syyrialainen 2kpl, Pk normaali Adeleine & Pks musta laikukas Ka

Rose

#65
Itse hankin uuden hamsterin n. 2vko-2kk päästä kun edellinen kuollut, vaikka ei se uusi hamsterihan ei ikinä voi korvata edellistä, Minnin kuoleman jälkeen varasin uuden jo samalla viikolla, taloon uusi hamsteri kumminkin saapui kuukauden päästä.

lakritsihamsteri

#66
Otin uuden alle viikon päästä edellisen kuolemasta, tuli niin tyhjä olo kun ei ollu ketään karvakorvaa hoidettavana :D
[size=85]syrkit Pyry ja Laku ?[/size]

HamsterSailor

#67
No Minni kuoli 14. tätä kuuta, ja meille on tulossa uus ötö n. puolentoista viikon päästä.

Nape

#68
Silloinkun meidän Minni kuoli, niin samana päivänä tuli Ulla meille, koska Ullan tulosta oli sovittu jo etukäteen, sattui vaan samalle päivälle.

sirius151

#69
Varmaan suren pari viikkoa ja ostan uuden.

Valoilmis

#70
Oma hamsuni kuoli 09 talvella, ja nyt uusi hamsteri suunnitteilla, kunhan päästään muuttamaan :) Tosin itselläni vaikutti se, että samalla kuin viimeisin hamsteri kuoli, kuoli myös koira jota ilman oltiin vain puoli vuotta, eikä siihen sekaan olisi hamsteri mahtunut  ;)
[size=85]R.I.P. Syrkkipoika Stepi (02.03.2007-28.10.2009)
Uutta syrkkiä ostamassa kesäkuun tienoilla~[/size]

spellcaster

#71
Mulla kävi näin; kun elämäni ensimmäinen hamsterini (LK normaali) kuoli, taisin tyyliin kuukauden sisään hankkia uuden aivan samannäköisen syyriksen (mulla oli silloin myös ennestään jo yksi kääpiö...). Tämä uusi syyris taisi olla tavallaan vähän sellainen "korvike" vanhan tilalle, tuo eka hamsterini meinaan oli minulle todella rakas ja surin sitä pitkään. Uusi hamsteri kuitenkin oli samannäköisyydestään huolimatta kuitenkin niin erityyppinen luonteltaan että hyväksyin sen lopulta "omana itsenään" enkä sinä edesmenneenä hamsterina. Kävi kuitenkin niin, että tämä uusi syrkki kuoli noin puolivuotiaana ihan yllättäen. Sen jälkeen en ottanut enää normaalia syyristä, en vaan halunnut, tuntui että muistot voisivat taas herätä. Mulla oli sitten muutamia muun värisiä välissä kunnes sain "kodinvaihtajatytön", PK normaalin. Tämä ei enää tuntunut niin pahalta ja nykyään norret ei aiheuta niin ikäviä muistoja kuin silloin alussa  ;)

Nykyään, kun hamstereita olen omistanut jo monenmonta, lemmikin kuolema ei vaikuta juurikaan siihen kuinka nopeasti otan uuden. Tavallaan olen oppinut, että sitä edesmennyttä saa surra niin kauan kuin siltä tuntuu, mutta samalla pystyn myös rakastamaan uutta lemmikkiä. Mulla uusi hamsteri ei ikinä korvaa yhtäkään täältä jo poistunutta  :jeps:

greenmint

#72
Mulla oli kolme syrkkiä silleen parin viikon jälkeen aina uus. Nyt on ollut muutaman vuoden tauko ja kohta tulee kaksi roboa.
Lilli & Lotta, ylisöpöt roboni

Minihamsterini<3

#73
En olekaan onneksi yksin! Häpeilen sitä, kun jo pari viikkoa ensimmäisen hamsuni kuoleman jälkeen suunnittelen uuden ottoa, mutta onneksi täällä oli muita "samanhenkisiä"! Uusi hamsu auttaa suruuni, eikä ole mikään "korvike". Tänään haetaan tuo uusi hamsu, vaikka piti hankkia vasta kuukauden päästä   :roll:
Kaveri estelee, sanoo että uuden hankinta on epäreilua vanhalle hamsterilleni, mutta nyt minulla on kova hamsukuume, piste.
Uuden nimeksi tulee muuten Athena :)

talvikkotalvikko

#74
mä ottaisin ainakin heti ku on mahollista.