• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Voisiko kuvia sairauksista saada??

Aloittaja Linda, 19.10.07 - klo:20:02

« edellinen - seuraava »

Linda

Olen huomannut että liikkeellä on nyt tosi paljon ihmisiä jotka ovat hankkineet ekan hamsterinsa.

 :!: Minua ainakin, luultavasti muitakin, kiinnostais nähdä kuvia eri hamstereita vaivaavista sairauksista ja geenivirheistä. :!:

Olen esim. kuullut paljon Häntämutkasta mutta en ole koskaan sellaista nähnyt. En tiedä tunnistaisinko jos omalla hamsterilla olisi..

Eli jos mahdollista niin pistäkää kuvia tänne että me vastaaloittelijat saataisiin vähän konkreettisempaa tietoa erilaisista ongelmista.

Ninde

#1
Geenivirheistä on aika vaikea kyllä saada kuvia kun ne usein eivät ole ulkoapäin havaittavissa. Knikkikin on usein niin pieni tai muodoltaan sellainen ettei sitä silmin näe -> vain tunnustelemalla. Ainoastaan hyvin pahan knikin, sellaisen jossa häntä on kääntynyt selkää vasten, voi erottaa silmin. Ne ovat kuitenkin onneksi harvinaisia, minäkin olen liki 20 vuotisen hamsteriharrastukseni aikana nähnyt sellaisen vain kerran.

Niina-03

#2
Nettisivuillani on mm. röntgenkuva hamsusta ja sillä knikki. Ei kummempaa saa varmaan kuvattua, kun se häntä on kuitenkin aika karvainen.




Eli knikki näkyy luustossa hännän varressa pienenä mutkana.
Luusto näkyy aika hyvin, kallo hienosti, keuhkot ovat ne tummat kolmiot, sydän pieni pussi niiden vieressä ja vatsaontelossa näkyvä vaalea on rasvaa ja harmahtava kaasua. Hamsu kuoli suolitukokseen hoidosta huolimatta.

Niina T
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Minski

#3
No kasvaimen nyt varmaan tunnistaa kaikki ilman kuvaakin, mutta tässä edesmenneen Rudolfini jalkaan tullut kasvain:





Rudolf oli tosi pirteä tuosta kasvaimesta riippumatta, ainoa vain, että puri tota kasvainta ihan hulluna, josta nuo haavaumatkin on tulleet. Oli kuitenkin tosi vaikea päätös viedä lopetettavaksi niin elämää täynnä oleva hamsteri, jota "vain" kasvain jalassa häiritsi, mutta ei eläinlääkärikään muuta vaihtoehtoa tuohon antanut.
Hamsteriton tätä nykyä

Tansku

#4
Alfredille tuli myöskin kasvain oikeanpuolimmaiseen kainaloon, ikää oli jo 2v 2kk. Eläinlääkäri piti Alffia silti liian pirteäksi lopetettavaksi, mutta itse olin toista mieltä, näin kuinka pahasti kasvain häiritsi sen liikkumista.


Linda

#5
Juuri tämäntapaisia kuvia halusin nähdä.
Kiitos että pistitte niitä tulemaan..

Jos on muistakin sairauksista kuvia niin tänne vaan

Niina-03

#6
Yyyyh... tästä tuleekin ällö topic  :yak:
Mullakin on kuvia erilaisista sairauksista, mutta ne on aika kamalia. En usko, että kukaan niistä saa iloa.
Kannattaa opetella tunnistamaan terve hamsteri, kaikki siitä poikkeva aiheuttaa toimenpiteitä. Ensisijaisesti ja vauhdilla neuvon ihmisiä kysymään kasvattajalta neuvoa ja sitten lääkäriin ellei tullut hullua hurskaammaksi.

Mitä kokeneempi ja asiantuntevampi kasvattaja, sitä enemmän yleensä saa apua jo mailitse  - mielellään vaikka kuvan kera  8-)  
Tässä tullaan taas siihen, että kasvattajalta kannattaa ostaa  :haha tälläistä palvelua ei ole eläinkaupoilla.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Niina-03

#7
Lainaus käyttäjältä: "Tansku"Eläinlääkäri piti Alffia silti liian pirteäksi lopetettavaksi, mutta itse olin toista mieltä

Näin se usein on. Hamsterit, kuten muutkin pikkueläimet tsemppaavat eläinlääkärillä. Luonnossa selviää se, joka ei nilkuta vaan yrittää olla piittaamatta kivuistaan.
Eläinlääkäri ei tunne eläimen käytöstä kuten omistaja, joten kannattaa luottaa aina omiin tuntemuksiinsa. Lisäksi osa sairauksista, kuten sydänsairaudet, etenevät aaltomaista liikettä... välillä on parempia päiviä, mutta terveeksi ei tulla koskaan.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Nilla

#8
Kauheita noi kasvaimet  :|
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

NuclearBitch

#9
Wet tail:



 :cry:

Anzukka

#10
^Voi pientä, näyttää pahalta :(
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

s.at.u

#11
Meillä on Tapsalla tossa korvan takana tommonen patti. Se on ihan tossa ihon päällä, eikä sisällä. Eräs tuttumme, joka opiskelee eläintenhoitajaksi, epäili sitä tyyliin 'syyläksi', mutta sanoi sen saattavan olla myös kasvain. Patti ei näytä herraa vaivaavan, mutta katsotaan nyt mitä tulee myöhemmin.
Kuva
^Pahoittelen huonoa kuvanlaatua..  :roll:

maarit

#12
^kannattaa käyttää hamsua ehdottomasti lääkärissä.Näyttää tuossa kuvassa aika inhalta ja vaikka hamsua itteään ei näytä se vaivaavan niin sitä ei ikinä tiedä vaikka sillä oliskin kipuja.Patit kannattaa aina käydä tarkistuttamassa lääkärillä ihan jo oman mielenrauhankin takia.
Tällä hetkellä hamsteriton

Hemppa

#13
^^ Tuosta ylläolevasta patista tulee mieleen jo aikoja sitten edesmennyt venäjänkääpiöhamsteri, jolle tuli 1-vuotissyntymäpäivänä vastaavanlainen patti korvanjuureen. Kasvoi sellaiseksi pikkulapsen pikkurillin pään kokoiseksi ja pikkuhiljaa niitä ilmestyi toisenkin korvan juurelle. Hamsteri eli kuitenkin pateista huolimatta 2,5-vuotiaaksi ilman sen kummempia oireita. Ei käytetty hamsteria eläinlääkärissä, vanhemmat ei tähän suostuneet ("sehän on vaan hamsteri"). Olin itse silloin 8-vuotias, eli eipä mulla siinä ollut mitään sanomista sitten.. Jälkikäteen miettinyt tuota, että mikä mahtoi olla.

Hamsufani97

#14
Inhottavan näköisiä. Meidän sulevi kuoli vähän tuntemattomasta syystä. Kasvain ei ainakaan ollut,tai ainakaan ei minkään laisia patteja näkynyt. Pari viimeistä viikkoa oli vähän tavallista vaisumpi ja yhtenä iltana se sitten löytyi pesästä ikiuneen nukkuneena. :' (