• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteri omassa huoneessa

Aloittaja Syrkkityttö, 23.11.07 - klo:15:37

« edellinen - seuraava »

Syrkkityttö

Eli otsikko kertoo aika paljon. Minulle tulee luultavsti hamsteri, mutta sen pitäisi olla omassa huoneessani. Mitä haittaa siitä olisi? Onko mitään aivan erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon?
Toivottavasti saan vastauksia.

Tatu

#1
Meteli. Eivät kaikki metelöi, mutta minun kaikki kolme ovat muuttaneet öiksi takkahuoneeseen ja syrkki kokopäiväiseksi, koska meteli on niin kova etten minä ainakaan siinä pysty nukkumaan.  :)

Mustikkamaan

#2
Joo, jotkut tottuu ja jotkut ei. Mä oon nukkunut about 50-60 hamsterin kanssa samassa huoneessa. Vaan jotku tietyt "pistävät" äänet on ollu pakko eliminoida yöllä, mutta se on tosi harvinaista. Mut jotku ei totu tosiaan ikinä niihin ääniin.

Sit jos on allergioita, niin samassa huoneessa nukkuminen voi altistaa. Mut ei sitäkään kannata toki hysterisoida.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

hitan

#3
Viikon verran oon nyt nukkunu kääpiön kanssa samassa huoneessa. Välillä oon yöllä heränny pieneen nakerteluun yms. ääniin, mutta en oo niitä häiritsevinä pitäny. Nyt yöllä kyllä heräsin johonki ihmeen kovaan ääneen, mitä en jaksanut nousta tarkastamaan. Veikkaan että poika yritti tuhota juomapulloaan, tai leikki sen kuulalla sangen äänekkäästi...

Hajut ei oo ainakaan vielä alkanu häiritsee ;D Hyvä puoli on että huomaa heti kun tarttee siivota. Joskus illalla kun oon häslänny jotain purun kanssa niin on ottanu kurkkuun, ja sitten se haju leijuu ympäri huonetta.

e??a

#4
Heräsin yleensä alkuun pieniinkin rapinoihin, mutta nyt ajan myötä olen tottunut siihen, enkä enää herää. :D Suurimmat äänet kuuluvat meillä yleensä sitä, että Lilo kiipeilee roikkuvan suolakiven, ja juomapullon päällä, yrittäen päästä pois. XD Ja juoksupyörästä kuuluu jonkun verran jotain meteliä.. :) Mutta eipä se paljoo häiritse. :D
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

Syrkkityttö

#5
Suurkiitos vastauksista  :) Tässä taisin saada riittävästi tietoa hamsterin huoneessa pidosta saadakseni vanhempani vakuuttumaan siitä että hamsteria voi pitää huoneessa.

hitan

#6
! Yksi tärkeä asia unohtui mainita. Mulla on siis terraario, joten se vähentää äänihaittoja oleellisesti. Häkki = (mieletön) melu, jonka seurauksena moni kiikuttaa koko eläimen häkkeineen vaatehuoneeseen tai olkkariin. Eli terraa suosittelen asumuksena.

Syrkkityttö

#7
Pitääkö olla nimenomaan terraario? Käykö duna?

Maikkis

#8
^ Dunassa ainakin syrkit osaavat metelöidä erittäin paljon: mm. kattokaltereiden jyrsiminen, dunan jyrsiminen...

Syrkeillä minun mielestäni lasiterraario on hiljaisin asumus.

Syrkkityttö

#9
Eli jos pitää hamsteria omassa huoneessa pitäisi olla terraariossa?
Ja en oo oikein ymmärtäny miten ne niihin kattokaltereihin käsiksi pääsee...

Maikkis

#10
^ Voithan sinä sen laittaa millaiseen asumukseen haluat, mutta jos hiljaista etsit niin ehdotan lasi/pleksiterraa.

Dunassa ainakin syrkki pääsee erittäin helposti kattokaltereihin ja yksi niiden lempipuuhista onkin kiipeillä niissä. Dunat ovat sen verran matalia, että hamsu ylettää helposti kiipeämään kattoon.

Vilma

#11
Mulla on ainakin kaikilla kolmella syrkillä häkit ja ovat samassa huoneessa kanssani. Nyt kun olen pari vuotta ääneen totutellut, alkaa sitä juoksupyörän kitinää jo kaivata, ellei sitä kuulu :) . Häkki on varmasti syyriksellä pahin melun tuoja, joten herkkä unisen  kannattaa hankkia hamsulleen esim. duna. Sekin vähentää melua jo jonkin verran. Itselläni oli dunat joskus käytössä, mutta en pitänyt niistä muista syistä.
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Maikkis

#12
^ Minä olen taas todennut, että häkissä hamsu meluaa ehkä hieman vähemmän kuin dunassa. Yksi pahimmista unenhäiritsijöistä on dunanjyrsimisääni.  ;) Yhtä lailla dunasta kuuluu kaltereidenjyrsintä-ääniä kuin häkistä, ainakin meillä.

Minä siis nukun hamsujen kanssa samassa tilassa ja meiltä löytyy häkkejä, dunia ja lasiterroja.

Lisäänpä vielä, että nää mun kommentit koskee vain syrkkejä.

Syrkkityttö

#13
^Syrkki se tuleva hamsterinikin tulee olemaan. En herää helposti muuhun ääneen kuin äidin ääneen (outoa)
Mietin parhaillani minkä asumusmallin valitsisin hamsterille...
Vahvimpina vaihtoehtoina ovat duna ja häkki.
Ja ymmärsinkö oikein, vai meluavatko hamsterit keskimäärin enemmän dunassa kuin häkissä?  :pihalla:

Maikkis

#14
Lainaus käyttäjältä: "Syrkkityttö"Ja ymmärsinkö oikein, vai meluavatko hamsterit keskimäärin enemmän dunassa kuin häkissä?  :pihalla:

Riippuu häkistä ja virikkeistä. Mutta mun kokemuksen mukaan kyllä (ainakin meillä).