Varhaisin hamsterimuisto

Aloittaja Ely, 20.10.10 - klo:14:58

Ely

Millainen oli ensimmäinen (tai mieleenpainuvin niistä ensimmäisistä) hamstereihin liittyvä muisto?

Ensimmäisen kerran näin hamstereita (muualla kuin eläinkaupassa) naapurissa asuneella samanikäisellä tytöllä (olin n. 11-vuotias.) Hänellä oli kaksi kääpiöhamsteria, vaan en millään muista mitä lajia. Muistan häkin olleen erittäin pieni, noin puolet suosituksesta. Melko pian toinen hamsteri kuoli ja toinen vähän myöhemmin.

Ajattelin niiden olevan 'ihan söpöjä', mutta en silloin liiemmin välittänyt niistä. Lopullinen ihastus iski vasta teini-iällä, jolloin näin ensimmäisen kerran syyrialaisen hamsterin elävänä :)
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

EmmaTi

Varhaisin hamsterimuisto on serkkujeni syyrialaisesta hamsterista. Olin jotain 3-4v (en oo varma muistanko tapahtuman oikeasti vai vain kuvasta joka on silloin otettu). Pidän kuvassa normaaliväristä hamsua sylissä, ja se on juuri mönkimässä kainalooni, ja oon tietenkin tosi jännittyneen näköinen, oikein hartiat korvissa  xD
Vuosi oli ehkä 1980-81  :oops:

Nape

Varhaisin muisto hamstereista on, kun olin n.9-10v ja menimme kaverin kanssa erääseen eläinkauppaan huvikseen. Siellä oli pienessä pahvilaatikossa läjä syrkkejä myynnissä hintaan 5mk kappale.
No kaverihan tietysti tuhlas karkkirahansa vanhemmiltaan lupaa kysymättä hamsteriin. Hamsteri pahvilootassa sitten lähdimme heille ja vanhempansa oli vihaisia tytölle elävästä heräteostoksesta. En nyt muista mihin astiaan se laitettiin, kun häkkiä ei ollut, mutta ilta leikittiin sen kanssa ja se tietysti karkas ja meni sellaisen ison kiinteän eteishyllyn taakse eikä suostunut tulemaan sieltä pois. Piti purkaa sitä hyllyä, että hamsteri saatiin pyydystettyä. Tais se tyttö saada tuon hamsterinsa pitää ja mun mielestä ne kyl hankki sille sitten uuden asumuksenkin, mutta tuollaisia muistoja on enemmänkin. Se oli silloin, kun noita hamsuja sai vitosella.

Eka oma hamsu mulle tuli vähän ennenkuin täytin 18.

jennu

Varhaisimmasta en ole varma, mutta yksi mileen painuinein on siltä ajalta kun ensimmäinen syrkki, Pontus, haettiin pahvilootassa Järvenpään Faunattaresta kotiin :)

Muistaakseni oltiin aikaisemmin käyty katsomassa Faunattaressa hamsuja, mutta kierreltiin vielä muita lemmikkikauppoja. Muissa kaupoissa ei oikein hamsuja ollut (tai ainakaan syyrialaisia), joten palattiin sitten Fauanttareen jossa myyjä pakkasi Pontuksen pahvilaatikkoon, johon laitettiin pohjalle hieman puruja. Laatikon ilmareiät kuitenkin ylettyivät melko alas, niin että nuorikin hamsteri pystyi niihin helposti ylettymään.
Siinä sitten automatkalla alkoi Pontus terhakasti yhtä ilmareikää järsimään suuremmaksi jotta pääsisi ulos laatikosta. Vähän pelottava tilanne, kun perjaatteessa ensi kertaa olin hamstereiden kanssa tekemisissä, enkä ollut varma pureeko se jos laitan käden etteen, ettei karkaisi :D :sydan
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

HamsuNeiti

Tajusin, että haluan hamsterin kun...

...näin eläinkaupan joskus. Halusin sinne, ja näin siellä hamstereita.
Ne olivat mielestäni niin ihania, että niin kävi..
Talvikko tyttö Nelli
8.9.2010

diiah

Hmm. Varmaan joskus ala-asteelta, en muista tarkalleen ikää. Kaverillani oli hamsteri nimeltä Lilli. Enkä vielä silloin tiennyt, että haluaisin sellaisen joskus tulevaisuudessa. Nyt omistan sitten talvikko uroksen, jotenkin sattuman kaupalla.

Mukava eläin on ollut kyllä.

[size=80]Talvikko uros Paarma Amuli. "Paarma"
Synt. 20.12.2010[/size]

Lulukki ;)

Muistan kun sain ekan Myyn. Se tuli äidin serkulta. Saatii ilmaseks ni tietty äiti otti sit  mulle sen ihunan syrkin  :D
Lulu Maailman Suloisin ihme ]

Rossu

Mulla joskus pari vuotta sitten vaan tuli, et haluun lemmikin. Lopulta hamsteri osottautu oikeeks valinnaks. Sitten meille tosiaan tuli talvikko Milla, josta jäi monia ihania muistoja :sydan
Syrkkipoitsu Locking Up The Sun "Leevi", lks blondi (26.11.2010)

Muistoissa]Talvikkotyttö Milla, normaali (29.7.2008-16.12.2010)[/color]
Syrkkineiti Lilac"Lili", pk keltainen umborous

Deesa

Näin varmaan ekan kerran mummini naapurin tytöllä syyrialaisen poitsulin joskus 7-vuotiaana.  :)
RIP vkh tv Sulo, 22.6.2011-3.9.2011 ?

Jonsku

Eka hamsumuistoni taisi olla kun olin 10-11 vuotias ja oli silloisen kaverini luona kylässä ja heillä oli talvikko. Silloin ajattelin että ihan kivoja vipeltäjiähän noi on (eli en silloin vielä rakastunut).
En edes tiennyt että hamstereista on niin monen kokoisia ja rotuisia ja olikin aikamoinen ihmetys kun kaverini ostivat syrkin v. 2009 syksyllä. Ajattelin vaan että "kuinka tuo noin suuri on kun muistaakseni se aiemmin näkemäni hamsu oli niin pieni" :lol:

Olin jo aiemmin toivonut jotain karvaisempaa lemmikkiä meille, kun meillä oli aiemmin kaloja.
Kun lapsena katsoin värityskirjasta kuvia, sanoin, että mun ensimmäinen eläin tulee olemaan marsu, ja olenkin ollut pitkään sitä mieltä, että vaan kunnonkokoiset (marsu-koira) eläimet on sitä jotain. Manguin vanhemmilta pitkään n. 10veenä koiraa, ja he eivät siihen suostuneet (nyt olen vanhemmiten kyllä itsekkin huomannut, etten olisi silloin pystynyt koiraa handlaamaan). Kunnes näin Norjassa kesälomareissulla kaneja (n. vuonna 2007-2008) vanhempani alkasivat miettiä olisiko jokin jyrsijä kiva lemmikki.
Sitten kun kamunikin ostivat jo tuon edellämainitun syrkin aloin ajatella itsellenikin hamsua/jotain karvaista eläinta, "kun ne on niin kivoja"
Sitten vanhempani lupasivat ostaa minulle (vuonna 2010) vuodenvaihteessa jonkun vipeltäjän. Hain tietysti paljon tietoa eri hamsu-lajeista ja muistakin jyrsijöistä ja mm. että robot ei ainakaan sopivia kun ne "ei sovi aloittelijoille ja ovat erittäin vikkeliä".
Mutta niinpä sitten vaan kun menimme käymään eläinkaupassa "vain katselemassa" jysijöitä, ja tulevalla eläimellä oli kovat kriteerit vanhempien puolelta (ei pitkää häntää, marsu/kani liian suuria ensimmäiseksi eläimeksi) katselimme siellä olevia roboja ja cämpsyjä ja iskin silmäni ihanaan robotyttöön (jonka nimesin alunperin Tidlaksi, mutta nimi muuttuikin kotiintultua Narsuksi :) ) ja kaikki nuo lukemani "estely" unohtuivat ja niinpä ostimme sen :)

Tästä tuli melkein puoliksi kuinka päädyit hamsuun/roboon tarina muttajoo... :oops:
´Sitä osaa mitä haluaa!`

Yadell

Muistaakseni varhaisin hamsterimuistoni oli vuodelta 2006, kun kaverilleni tuli kaksi urostalvikkoa. Kävin usein katsomassa niitä kaverillani, ja niiden takia tuli itsellenikin hamsterikuume. Kahden vuoden päästä siitä tuli sitten meillekin ensimmäinen hamsteri, tosin syyrialainen. :)
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

mirauh

Varhaisin hamsteri muistoni on 2000 vuodelta ja olin 7-vuotta, serkullani oli kääpiöhamsteri ja kun sain pidellä sitä se luikahti farkkujeni aukinaisesta vetoketjusta housujen sisään ja punttia pitkin ulos. Kutitti vietävän paljon.
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Minttu

Muistan kun olin jotain 8-9v ja naapurin tytöllä oli hamsteri. Sanoisin, että se oli syrkki, mutta se mahtui sen ikäisen tytön toiselle kämmenelle joten tuskin oli. Oli kuitenkin väriltään muistaakseni sellainen vaalean rusehtava (esim normaali) joten ei se talvikkokaan voinut olla. Se oli silloin minusta kovin suloinen. Ensimmäisen oman hamsterin hankin vasta 19-vuotiaana. :)

Tirsku.

Mun eka muisto hmmm oli ehkä silloin kun olin ekaluokkalaisena serkuilla kylässä ja heillä oli kaksi talvikkoa. Noo olin jo kauan halunnut omaa lemmikkiä ja ehtoina vanhemmille oli, että jos en saa samanlaista hamsteria kuin serkut niin sitten kilpikonna (:D)  Noo sitten yks kerta piti mennä vain katselemaan hamsterieta eläinkauppaan ja mukaan sieltä lähti aivan ihatuttava talvikko uros.

Mianna

Mulla eka muisto tais olla 2006 syksyllä, kun olin serkuilla kylässä ja vuotta vanhemmalla serkullani oli talvikko. Ensin en ollut  lainkaan kiinnostunut siitä, mutta saman vuoden jouluna ihastuin siihen kunnolla ja vuoden vaihteen jälkeen minullekkin tuli ensimmäinen hamsteri, sekin oli talvikko.  :)