• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista -4

Aloittaja Mandi, 02.11.10 - klo:09:44

« edellinen - seuraava »

Nooruli

#135
^ Tosi upeet terrat !   :huh Oon kateellinen  :S
vkh talvikkotyttöni Kurpitsa ? 13.10.10
Bostoninterrieri Saara ?
Muistoissa marsuni]?[/color] 27.06.03-05.05.08
Minni ? 27.06.03-04.03.10

Minski

#136
^^ Epulla on kyllä upea terra ! Ihanan luonnollisen oloinen ja rauhaisa sisustus <3 Tuo kiipeilytaso on tosi hyvä, meillä on niitä myös kahdessa terrassa, on vain hirmu hintava, josta syystä meillä onkin niitä vain se kaksi :)

Mikä uusi hamsu sulle on tulossa ? Onnea kun sait vanhemmat ylipuhuttua :)
Hamsteriton tätä nykyä

Maiju*

#137
Eevillä on nätit terrat, miellyttää silmää kovasti.  :lov
Tuommoiset oikein olohuone kelpoiset.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Nilla

#138
Eevin hamsuilla on kyl kivat terrat  :)
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Nape

#139
Eevi: Tervetuloa meille sisustaan nuo parit terrat :)

Noh, mä sain hamsuille sellasta syötäväksi tarkotettua heinämattoa, jotka asensin noihin duunattuihin häkkeihin, kun on kans häkkiä päällekkäin niin sen alemman häkin katolle tuli se ruohomatto. Aiemmin niissä oli pahvit.

noora

#140
Kysymystä pukkais ny.
Olen muuttamassa pienempään ja hamsujen kokoa lentokenttä terrat ei mitenkään mahdu.
Olen siis hankkimassa ikeasta gorm- hyllyjä kaksi kappaletta.
Siihen pitäs sit vaan vielä repästä jostain asumukset. Alakertoihin tulis liukuovelliset terrat, toinen kokoa 80 x 40 x 50 ja toinen 70 x 40 x 60 (p,l,k)
Sitten neljälle hyllylle pitäs saada jotakin. Samla-laatikot ei mahdu, liian pitkiä ja leveitäkin. Ikean sivuilla törmäsin Slugis-laatikoihin, jotka eivät siis ole läpinäkyviä. Isoimman koko on 73 x 55 x 32. Kannet voi ostaa erikseen. Jos tohon modais pitkälle seinälle verkkoa, niin meniskö edes väliaikaisratkasuna syrkillä? Vai onko ihan liian matala?
Sitten on vielä niitä jyrsijäterroja 75 x 40 lasi-reikäpeltikannella, mutta riittääkö niissä ilmanvaihto?

Ne kellä on noita hyllyjä käytössä saa heittää vinkkejä mimmosia asuntoja niihin nyt vois katsella. Eli semmosia terroja/laatikoita haussa mitkä menis niin syrkeillä kuin tohon hyllyynkin, ja joissa on kissankestävä kansi valmiina.
Periaatteessa en pidä dunista, muttei nekään ole poissuljettuja jos saan jostain erityisen edullisesti.
Jos ois vielä kuvia erilaisista hyllyratkaisuista niin ois huippua!

Eevi

#141
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Mikä uusi hamsu sulle on tulossa ? Onnea kun sait vanhemmat ylipuhuttua :)

Kristiina Töykkälältä tulee semmoi pk normaali kk _tyttö_. Mähän siis olen enempi noiden poikasyrkkyjen perään mut jotenki vaan ihastuin siihen. :D Ja Eppu on varmaan tyytyväinen tähän päätökseen.
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

jensku

#142
Eevi// Tosi hienot terrat ja järkät mitä mainiot. :sydan  Oon kyl niin kade noille, että :D  Tuu tekee meijänki hamsuille tollaset. xD  :sydan
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

yennni-

#143


meidän kämpän alaosa :) melko huono kuva, mutta siellä kuitenkin on tuo kiipeilypuu, mökki, silta, juoksypyörä, kookosmökki, puinen liukumäki, köysi ym :>>
yläkerrassa on tällä hetkellä vain pahvijuttuja ; tyhjiä vessapaperirullia, pieniä pahvilaatikoita ja ruokailujutskat.
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?

Minski

#144
^ Kivasti purua siellä ainakin. Ja tuo karahka on ihana, onko se ihan ostettu vai luonnosta haettu ?

Ps. Sun avatar-kuva ei näy ainakaan mulla, pelkkä tyhjä ruutu vain.
Hamsteriton tätä nykyä

lolde

#145
Laitampas tämän kysymyksen nyt tänne, kun aiheeseen liittyy.

Elikkäs, meiltä löytyy kaksi Ferplastikin dunaa. Nyt olisikin tarkoitus liittää nämä dunat yhteen, isommaksi asumukseksi. Meiltä löytyy Crittertrailin putkia sen verran että saisi yhdistettyä dunat.

Ensimmäinen vaihtoehto olisi liittää häkit putkien kanssa alemman häkin alareunasta ylemmän häkin alareunaan.

Nyt onkin ongelmana putkien kiinnittäminen. Onko jollakin ideoita, että miten putket saataisiin kiinnitettyä duniin?

Toinen vaihtoehto olisi laittaa ylemmän dunan pohjaan reikä ja putki siitä (sama ongelma putken kiinnittämisen kanssa), ja ottaa sitten alemman dunan kattoritilä pois, sekä hiota ylemmän dunan jalat pois, jottei kaveri pääse dunien väliin.
Talvikot: ? Tofu 10.9.10 ja ? Nipsu 10.9.10
Puput: ? Rist. Vanilla  28.04.08 ja ? Rist. Kookos 28.04.08
Koiruudet: ? Rico 06.01.09, ? Roosa  31.10.98 ja ? Reetu 02.01.99

Minski

#146
Edit. Mullei näy loldenkaan avatar, onko vika mun koneessa vai onko tosiaan loldella ja yennni-:llä tollaset pelkät tyhjät ruudut avattarina ja jos on niin miksi ? :)

---

Meillä nyt kun hamsuluku on vähentynyt kahdeksaan (8) hamsuun niin ei asumuksiakaan ole enää niin montaa, kahdesta isosta terrasta luovuin. Nyt meillä 6 hamsua asustaa Imac Criceti 16-häkeissä, mitat 80x45x35 cm, joista mallina Odeliinan häkki:



Kahdella hamsulla on isot terrat. Joista toista asustaa turbopappa, juuri 2 vuotta täyttänyt maailman aktiivisin ja vilkkain hamsupappa :) Terran koko on 95x50x50 cm. Pappa näkyykin kuvissa:





Toista terraa asustaa Lottiina, joka on kyllä taas maailman laiskimpia hamsuja :) Terran koko on 100x50x50 cm. Ja on siellä toisessa kuvassa Lottiinakin :)





Terroista tykkään paljon, kun niihin saa sisustusta niin mukavasti ja ne on kivempia silmäänkin kuin häkit saati dunat, joita meillei olekaan yhtään. Hamsuistani viisi ovat jo veteraaneja, lähellä kahta vuotta, joten siksi jätin noita häkkejä, koska useammat vetskut eivät ole enää niin aktiivisia, jotta hyödyntäisivät ison terran pinta-alaa ja ajatuksenani on, että kun joskus joistain vetskuista aika jättää niin teen Imac Criceteitä päälletysten yhdistelemällä joillekin nuoremmille hamsuille kerrosasuntoja, parista kolmesta Cricetistä saa jo aika hienon kerrosasunnon, jossa voi vilistää kerroksia eestaas ja pohjapinta-alaakin on kivasti :)
Hamsteriton tätä nykyä

Nape

#147
Minskillä on hienot asumukset hamsuilla :)  Hyvä, kun katoin, että missä se pappa oikeen on, kun ei näy, niin ei tietenkään näy, kun hiiri oli just siinä papan kohdalla :)
Onko tuo MInski ihan tavallista kaupasta ostettavaa kauralyhdettä, mitä sulla näyttäs olevan noilla hamsuilla?
Jos näin on, niin täytyypä munkin ostaa noille oma lyhde :)

Ja by the way; mullakaan ei näy samojen ihmisten avat kun Minskillä, eli luultavasti heillä ei oo mitään avakuvaa.

yennni-

#148
Lainaus käyttäjältä: "Minski"^ Kivasti purua siellä ainakin. Ja tuo karahka on ihana, onko se ihan ostettu vai luonnosta haettu ?

Ps. Sun avatar-kuva ei näy ainakaan mulla, pelkkä tyhjä ruutu vain.

tuo karahka on ihan luonnosta :) ja mun avatar ei näy, en tiedä miksi mutta ei näy : D ei oo näkyny pitkään aikaan :s
Minskin terrat on ihanasti sisustettu, tykkään kun on noita puujuttuja paljon ! :yes:
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?

Hilssstu

#149
http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hak ... eri/143043 Ai että on niiin kivan näkönen että vois kyllä tilata.... Jos vaan sitä rahaa olis  :oops:

Tänhetkisestä terrasta ei kuvia, mutta koko löytyy; 110 x 45,5 x 40,5cm  << Ilmaiseksi sain :)
Meiltä löytyy:

Naksu[/color] & Husky: Niksu
Talvikko 3kpl, Helmiäisnormaali]Ninni[/color], Safiiri: Minttu & Helmiäissafiiri]Hurmuri[/color]
Syyrialainen 2kpl, Pk normaali Adeleine & Pks musta laikukas Ka