• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista -4

Aloittaja Mandi, 02.11.10 - klo:09:44

« edellinen - seuraava »

VeeraJ

Tältä näyttää meidän syrkkipojan asumus:



Mitat on 100x54x45cm. Suunnitelmissa lisätä tuohon juoksarin viereen, vessalaatikon yläpuolelle vielä joku taso.

speedy gonzales

#1111
Mistä ihmeestä saa noin isoja hamsterin häkkejä? :woot: Itse pidän kyllä enemmän terraariosta, mut kysympähän uteliaisuuttani. Kivan näkönen sisustus sulla! :icon_biggrin: Näköjään zooplussalla on myytävänä.
Onni on pienen tassun kosketus, eläimen usko ja luottamus! Kotona on kaikenmaailman ötököitä.

Merimaria-74

Nythän aletaan tästä muokata hamsterihuushollia, kokoa löytyy ja kerroksia tarkoitus tehdä useita. Kaikki vinkit otetaan vastaan. Ja siis turvallisuus otetaan huomioon eritoten, ettei korkeita pudotuksia tule. Mutta mitä kaikkea muuta?! kiitollinen vinkeistä:-)

shalala

#1113
Mahtava ostos zooplussalta tämä ruoho juttu:
https://onedrive.live.com/redir?resid=1699D89F51AC41B0!3263&authkey=!AK2Z4GOi82RMvzE&ithint=folder%2c

Älkää kiinnittäkö huomionne tuohon sipsipurkkiin. Oli ns.testikäytössä. Purkin jyrsimisen takia otettu pois jo.

Murmelsson

#1114
Olen jo jonkin aikaa pohtinut, olisiko hamstereiden (tai yleisesti jyrsijöiden) "kiinteistövälityssivusto" aivan urpo idea.
Olen itse ainakin jo aika monia auttanut etsimään netistä hamstereille asumuksia ja olen myös auttanut keksimään sekä toteuttamaan tee se itse -ratkaisuja. Joillekin käytettyjen asumusten löytäminen netistä tuntuu olevan vaikeaa, etenkin omalta alueelta ja sellaisella hinnalla jonka voisi maksaa ilman tuskankyyneliä. :D

Itse kuitenkin suorastaan nautin halpojen ja tilavien asumusten metsästämistä ja tarjoudunkin usein etsimään niitä muiden puolesta. Tämä on tärkeää minulle myös siksi, koska mielestäni mahdollisimman oikean lainen (eli esim. hamsterille pohjapinta-alaltaan tilava) asumus on ehdottoman tärkeä jokaiselle lemmikille ja myös omistaja saa pikkulemmikeistä enemmän iloa irti, kun puitteet ovat hyvät ja elukka tekee muutakin kuin vain roikkuu kattokaltereissa. Mielestäni sopivalla asumuksella voitaisiin myös ainakin vähän ehkäistä tätä lemmikkiin kyllästymistä ja kiertoon pistämistä.

Olisin itse ainakin melko innokas "kiinteistövälittäjä", mutta en sitten tiedä tarvitsisiko tälle jutulle peräti sitä sivustoa pykätä pystyyn. :D

edit// Shalala, tuo sipsipurkki on toimiva virike, kun tuon hopeisen sisäpinnoitteen kiskoo irti. Se lähtee melko helposti, kun tuosta yläpäästä kääntää reunat irti ja leikkaa metallipohjan pois. :)

Vevve

Lainaus käyttäjältä: Murmelsson - 24.02.15 - klo:14:11
Olen jo jonkin aikaa pohtinut, olisiko hamstereiden (tai yleisesti jyrsijöiden) "kiinteistövälityssivusto" aivan urpo idea.
Olen itse ainakin jo aika monia auttanut etsimään netistä hamstereille asumuksia ja olen myös auttanut keksimään sekä toteuttamaan tee se itse -ratkaisuja. Joillekin käytettyjen asumusten löytäminen netistä tuntuu olevan vaikeaa, etenkin omalta alueelta ja sellaisella hinnalla jonka voisi maksaa ilman tuskankyyneliä. :D

Itse kuitenkin suorastaan nautin halpojen ja tilavien asumusten metsästämistä ja tarjoudunkin usein etsimään niitä muiden puolesta. Tämä on tärkeää minulle myös siksi, koska mielestäni mahdollisimman oikean lainen (eli esim. hamsterille pohjapinta-alaltaan tilava) asumus on ehdottoman tärkeä jokaiselle lemmikille ja myös omistaja saa pikkulemmikeistä enemmän iloa irti, kun puitteet ovat hyvät ja elukka tekee muutakin kuin vain roikkuu kattokaltereissa. Mielestäni sopivalla asumuksella voitaisiin myös ainakin vähän ehkäistä tätä lemmikkiin kyllästymistä ja kiertoon pistämistä.

Olisin itse ainakin melko innokas "kiinteistövälittäjä", mutta en sitten tiedä tarvitsisiko tälle jutulle peräti sitä sivustoa pykätä pystyyn. :D

edit// Shalala, tuo sipsipurkki on toimiva virike, kun tuon hopeisen sisäpinnoitteen kiskoo irti. Se lähtee melko helposti, kun tuosta yläpäästä kääntää reunat irti ja leikkaa metallipohjan pois. :)

Jonkinlainen toimiva ja asiallinen kanien sekä jyrsijöiden eläinten ja tarvikkeiden myyntisivu olisi kiva  :icon_smile:

Merimaria-74

Tallainen tästä tuli.. Tai osa näkyy kuvassa..

speedy gonzales

Ompas tilava häkki!  :yes: Minkä kokoinen tuo on(pit.lev.kork.)? Tänään kävin ostamassa sen detolfin syrkille. Tarkotus oli koota se siskon kanssa tänään, mutta kun näin ne kaikki osat siinnä, niin ajattelin viisaammaksi kutsua miespuolisen sitä kasaamaan. Huomenna tulee siis työkaveri sen kokoamaan! En edes ruennut ite yrittämään. Näytti liian monimutkaselta minun järenjuoksulla tehtäväks.  :icon_redface:
Onni on pienen tassun kosketus, eläimen usko ja luottamus! Kotona on kaikenmaailman ötököitä.

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: speedy gonzales - 02.03.15 - klo:19:26
ajattelin viisaammaksi kutsua miespuolisen sitä kasaamaan. Huomenna tulee siis työkaveri sen kokoamaan! En edes ruennut ite yrittämään. Näytti liian monimutkaselta minun järenjuoksulla tehtäväks.  :icon_redface:

Argh! Ite vaan, siinä sitä oppii!  :hauskaa:

speedy gonzales

#1119
 Järkkä vaihtui tänään. Melkein tuli huono omatunto, kun oli muuttanut purukasaan asumaan. Mut eihän sitä ois kohta näkyny ollenkaan.  Tässä tyttösyrkin koti!  Alempi on tytön. Lisäsin tytölle vielä vanhan akvaarion häkin jatkoks.  :loov:
Onni on pienen tassun kosketus, eläimen usko ja luottamus! Kotona on kaikenmaailman ötököitä.

whispie





Mönkylän asuntoa tuunailtiin kun paketti zooplussalta saapui :loov: Kokoa terralla on 80x40x40. Huomatkaa silikonilastasta tehty terraovilukko! :futschlach:

Suunnitelmissa vielä rakentaa mökkipäätyyn tasanne, jonne sitten ruokakipot turvaan. Plus oviin "vetonupit", niin ei tartte sormin kynsiä aina. Btw, itse asukas sai virtapiikkihepulin muutoksista, ja katosi kaivatumispoksiin.
Bruno (kiinanharjakoira, s. 07.02.14)
Mönkylä (venäjänkääpiöhamsteri talvikko, s. 09.02.15)

Alkemistin


Merimaria-74

Toisen poikasyrkin asumus (terra) toisessa kuvassa ja nuoren syrkkineidin asumus (boxi) toisessa. Neiti muuttaa jonkin ajan päästä aiemmissa kuvissa näkyvän häkin yläkertalaiseksi. Iso projekti siis suunnitella kaikkea kivaa neidin asuntoon. Sinne myös useampi kerros tulossa. Häkin kokoa,  kun kyseltiin niin leveys 130 × syvyys 48 . Korkeutta en mitannut, mutta hyvän mahtuu kerroksia

Rawana

Meidän neideillä on nyt tälläset asumukset. Kuvat otettu vain toisesta häkistä, koska sisustus molemmissa sama.



Syyrialainen naaras Lily Lingonberry "Lily" 30.8.2014
Syyrialainen naaras Dark Matter "Sissi" 16.11.2014

http://rawananhamsut.blogspot.fi/

whispie

Spämmiksihän tämä kohta minun osaltani menee, mutta! Nyt on täysin valmis lukaali!





Bruno (kiinanharjakoira, s. 07.02.14)
Mönkylä (venäjänkääpiöhamsteri talvikko, s. 09.02.15)