Hamstereidenne nimien selitykset

Aloittaja Juulia, 17.09.07 - klo:21:55

Tüna

Kosto Onsuloinen eli Kosto sai nimensä Harry Potter ja Azkabanin Vanki -kirjasta. Siinä on sellainen kohta, jossa Harry menee Säilä & Imupaperiin ostamaan kirjoja, ja näkee siellä jonkun kirjan jonka kirjoittaja on Kosto Onsuloinen.  :grin

Ramses-nimi tulee ihan siitä kun olen ihastunut egyptiläisiin nimiin ja otin niistä sitten sellaisen, josta kaikki tietäisi että se on egyptiläinen. Kutsumanimi Valio tuli ikäänkuin puolivahingossa, kun en keksinyt mitään nimeä, jolla kutsua uutta hamsua ja ajattelin sitten että olkoot Valio. En kuitenkaan halunnut sitä viralliseksi nimeksi jättää.  :)

Xana

Aelita: se nimi tulee juniorilta ja subilta tulevan ohjelman Code Lyokon virtuaaliprinsessasta.
Yumi: se tulee myös Code Lyokosta mutta tää ei oo virtuaalinen heppu vaan ihan tavallinen maassa asuva tyyppi.
Tää Lyoko on supertietokoneessa oleva virtaalinen maailma. :haha
"Tääl ollaan!", huus Mooses pensaas.

Mezera

Noel ja Dakota nimillä ei mitenkään erikoista tarinaa ole. Kauan olin pitänyt molemmista nimistä ja päättänytkin joskus, että jos lemmikin saan, niin siitä tulee joko Noel tai Dakota, eikä selailtuani eri maiden nimipäivä kalentereja löytynyt parempiakaan. Siitä nimet sitten tulivat. 8)

Fuyu

[size=85]R.I.P Yume ...yllättäen sinut menetin, menin aivan sekaisin, lepää rauhassa pikkuinen, vain ilolla sinua muistelen <3[/size]

Syyris

Lainaus käyttäjältä: "Fuyu"Annoin talvikolleni nimeksi Yume, koska tykkään japanilaisista nimistä ja tuo Yume tarkoittaa japaniksi unelmaa.  :sydan Kun minun suuri unelmani oli hamsu, ja sitten kun sain sen, niin päätin antaa sille nimeksi unelma, eli Yume.  :p

Miten "Yume" lausutaan? :)

Fuyu

Lainaus käyttäjältä: "Syyris"
Lainaus käyttäjältä: "Fuyu"Annoin talvikolleni nimeksi Yume, koska tykkään japanilaisista nimistä ja tuo Yume tarkoittaa japaniksi unelmaa. :sydan Kun minun suuri unelmani oli hamsu, ja sitten kun sain sen, niin päätin antaa sille nimeksi unelma, eli Yume. :p

Miten "Yume" lausutaan? :)

Se lausutaan "Jume" :D

Marla

Keskiviikkona saapuvan syrkkitytön nimeksi olen päättänyt antaa Tequila Sunrise. Se on Eaglesin kappale, joka on paitsi aivan loistava, myös kiva nimi hamsulle.
Lempinimi tulee olemaan todennäköisesti Tepa.

Sohvi

Tapsu tulee siitä että äitini sanoo sitä peltomyyräksi. On pienehkö mutta pullea :mrgreen:  en tiiä miten tuo peltomyyrä liittyy nimeen mutta  :P
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

Ritu

Keräsin tämän uusimman neidin kohdalla tapani mukaan listan mahdollisista nimistä. Tällä kertaa oli siitä harvinainen lista, ettei siinä ollut lainkaan ihmisten nimiä. Noista nimistä Meirami kiehtoi minua eniten. Siitä tuli mieleen sitten lyhenne Mei. Tämä jäi mieleen, eikä enää lähtenyt pois. Joten Mei siitä tuli. Mei on Totoro nimisessä animessa päähenkilön pikkusisko (siitä siis tuo lyhenne on peräisin, ei siis tuulesta temmattu).
- Riikka

niiisku

Toivottavasti en ole vielä kirjottanut tänne.

Demi = Eka hamsuni. Vaikka Demi on tytön nimi, niin Demi oli silti poika. En oikeastaan tiedä, mistä nimi Demi mahtoikaan tulla, mutta nimi sopi silti pojalle kuin nenä päähän. Kekkasin vain Demin jostain, ja kun tosin olin vielä Demin eläessä niin nuori, niin annoin vain noin suunnilleen ekan nimen joka kuulosti hyvältä. Siis Demi. :)

Lyyli = Lyylille mietin kymmeniä nimiä, ennenkuin äiti keksi oivan nimen, Lyyli! Vaikka tuttumme koiran nimi on Lyyli, niin ei se mitään. Lyyli sai siis nimensä siitä, kun äiti näki tämän laskeutumassa mökkinsä katolta, aivan selvästi lyllertäen. :'D Äiti repesi nauruun ja sanoi, että tuohan on selvästi Lyyli. :') Kyllä se siihen malliin lyllersikin, että päätin sitten antaa tuon kyseisen nimen tytölle. (: Vaikka eihän se mikään pullukka olekkaan, niinkun lyllertämisestä voisi tulla mieleen. : D
[size=85]? Syyrialainen Lyyli, Pk Cinnamon ~3.10.2008[/size]?

vaibbagorilla

Itse keksin yleensä hamsujen nimet joistan ruoka aineista/mausteista, en ole oikein koskaan perustanut oikeista "ihmisten" nimistä hamsuilla, muutenkin ns."normaalit" nimet hamsuilla ovat mielestäni tylsiä.
Muutenkin nimen täytyy minusta olla erottuvainen, ettei ihan heti naapurista löydy saman nimistä lemmikkiä.

Sipuli on pelkkä Sipuli, ei ole mitään ihmeellisempiä härpäkkeitä nimeen lisäilty. Ja idea tähän nimeen lähti siitä, kun ystäväni kanssa mietiskeltiin uutta nimeä hänen omalle tyttö syrkilleen, samalla itselleni pälkähti mieleen, että sitten joskus kun syyrialaisia poikia meille tulee, on yhden nimi varmasti Sipuli.

Sopuli on myöskin aivan pelkkä Sopuli, ja idea hänen nimeensä lähti Sipulista, koska nämä 2 ovat samasta pesueesta, oli veljesten nimien oltava saman kaltaisia, ja Sopuli oli aivan ensimmäinen nimi joka pälkähti mieleen Sipulista.

Taunon nimi on peräisin serkultani, joka on myöskin Tauno. Enpä oikeastaan mitään erityistä syytä tälle nimelle osaa sanoa, aika perinteinenhän nimi on, mutta kyllä se vielä menee.

ja pois nukkuneiden nimistä vielä.

Piparin nimi oli alkujaan Pipsa, mutta lopulta nimi muotoutui pelkäksi Pipariksi.
Artun nimestä en myöskään sano sen enempää mistä idea lähti, jostain piti nopsaan keksiä nimet, ja tuloksena tuli veljekset Tauno ja Arttu.  :)
Muistoissa:
[size=85]Pipari, [/size] [size=85]Sopuli, Sipuli, Arttu & Tauno hamsut[/size]
[size=85]Ikävä on suuri.[/size]

Sarvas

Dickie Lee"Diki" Hmm.. Nimen keksi oikeastaan yksi tuttuni. Kauan olin pohtin talvikko tytölle nimeä, ja lopuksi sitten päädyin tähän nimeen. Ei mielestäni kovin tyttömäinen nimi, mutta sopii tälle tytsylle.. ;)

Go perry gismass"Perri" muutti meille dikin jälkeen, ja kun tuo diki nimi oli mielestäni hieman "vaikea" nimi, niin ajattelin keksiä tälle tytölle hieman yksinkertaisemman nimen. Niimpä Perristä tuli Perri, ja kun pitkäkarvainen on, niin nimi muokattiin sanasta Pörri. "Gismass" sana tulee joulusta.. :oops:

Justelias Floora"Floora"  Flooran muuttaessa meille, tarkkailin hamsterin käytöstä, ja huomasin kuinka rauhallinen tyttö on muihin hamstereihini verattuna. Lisäksi Floorassa oli jotain kaunista ja kukkamaista..
Ja tuo Justelias sana tulee lauseesta: Just say it to as, ja tuo lausahdus tuli mieleen kun Floora otti ensiaskeleensa uudessa asunnossaan.
___________________________
[size=85]Syrkit[/size] [size=85]Winona "Perri" pk ruoste umb., Bit of Brave "Ohra" lk kyyhkynharmaa  [/size]
[size=85]Robot[/size] [size=85]Morris Mini*, Molotov, Japa-Japa-Jaa & Galar[/size]
[size=85]Talvikot[/size] [size=85]Dickie Lee[/size]

susu

Nipsu: Nipsun ja Räpsyn tullessa meille, huomasin että toisella oli paljon "idempi" ja alemmas koukkaava nenä, ja Nipsu näyttää ihan Nipsulta  xD

Räpsy: Räpsy on pienikokoinen "räpsähtelevä" hamsu  xD Se saattaa ensin istua paikoillaan, ja toisessa hetkessä se säpsähtää liikkeelle. Tästä Räpsy-nimitys.
Nipsu & Räpsy <3

Potmo

En muista olenko jo vastannut tähän :pihalla:
Mutta kuitenkin Abigail sai nimensä King Diamondin levyistä Abigail ja Abigail II. Tarina on mielestäni hyvä, kuten musiikkikin. Isäni idea tämä varsinaisesti oli, mutta pidin siitä oitis. Abigailia meillä kutsutaan tuttavallisesti ihan vain Äpiksi :)
[size=85]Abigail 12.8.2007 - 24.4.2009
Amor Vincit Omnia, "Amo", 29.3.2009 -
Life isn\'t about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain.[/size]

Möfö

Milo tuli alunperin näyttelijän mukaan mutta kun kukaan perheessäni ei ikinä kutsunut Miloa Miloksi vaan jostain kumman syystä Väinöksi niin nyt se on virallisesti ristitty Väinöksi. xD
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho
*08.11.2009