• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

Minnaw

#810
Siis jos tuota vatsan valkoista väriä tarkoitat, niin värivirhe-nimityksellä kai se kulkee. Mutta en oo tainnu ikinä vielä nähdä yksiväristä hamsua, jolla ei vatsassa edes jonkin kokoista valkoista länttiä olisi...
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

PiiaL

#811
^^ Minä muistan kyseisen hamsterin, kun olin sihteerinä. Kuvion mahdollisuutta pohdiskelimme tuomarin kanssa siksi, että sillä leviää aika ylös tuonne toiseen poskeen sitä valkoista, että se näkyy selkeästi sivuprofiilistakin, mikä ei ole mitenkään tavallinen värivirhe, mitä yleensä näkee. Noista laittamistasi kuvista se ei käy ilmi ja noiden perusteella vielä näyttää, että olisi vain värivirheestä kysymys. Lähinnä mietimme hamsterisi tapauksessa valkotäpläisyyttä, koska itselläni on niitä paljon poikueissa ollut ja useilla on juuri ollut iso kaulalappu ja iso läntti myös valkoista alavatsassa. Kaikilla valkotäpläisillä ei ole hirmu huomattavat merkit kuviosta ja se saattaa mennä joillakin yksilöillä ihan värivirheenäkin, joten siksi se voi vähän kulkea "piilossa".

p@llero

#812
Oon tässä miettiny vähä tota Mocan väriä ja kuviointii, että mahtaisko olla valkonauhane soopeli?
http://teardropsandsmile.blogspot.com/2 ... ueezy.html

Rullatkaa tota postausta alaspäin niin siellä on muutama kuva.

http://teardropsandsmile.blogspot.com/2 ... ith-m.html

Tuossa lisää siellä ihan lopussa kaks kuvaa. Sori ku piti laittaa noin mutta yrittäkää nyt ymmärtää :/ Ja oisin iha superkiitollinen jos joku vastais! :)
Syrkkinaaras Mocca *29.11.2011

Eläimet ovat paranneltu versio meistä?

Rukyo

#813
Mun silmään toi p@lleron hamsu on musta vn :) Soopeli ois selvästi ruskeempi ja silmärinkulat vahvemmat.
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

Eve87

#814
Ei tuo kyllä soopeli ole. Nuo mitkä näyttää silmärenkailta johtuu ohueammasta karvasta silmien ympärillä ja iho paistaa läpi.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Hilmeliini

#815
tammenterho: mä oon näkevinäni tuossa cremeä, musta se näyttää tosi haalealta lk creme vn:ltä  :)  voin toki olla väärässäkin, mutta mun silmääni näyttäis ihan selvästi että tuossa on cremeä  :D
Kolme pupua ja kaksi hamsteria, kasvatus loppunut 2013.
Lk creme ps n. Musti Somali Neekeriina
Lk norre laikukas n. Sirpa Unelma Kaarina

p@llero

#816
Rukyo ja Eve87: aijaa, minäkö olin jo melkeimpä varma sen 'soopeliuudesta'  :lol: Mutta toisaalta mulla ei oo ollenkaan kokemusta jne... Mutta hmm josko hän olis sitte suklaa vn? Toiki olis sitte arvaus mutta osaisko kukaan sanoa voisko olla mahollista. :) Ja Rukyo en usko että on musta, koska on se nyt ku livenä kattoo niin selvästi ruskee :) Mutta voin edelleenki olla väärässä...
Syrkkinaaras Mocca *29.11.2011

Eläimet ovat paranneltu versio meistä?

Anzukka

#817
Toinen on musta vn, mustat rusehtaa yleensä vähintään vähäsen ja jotkut muuttuu vanhuuttaan ruskeiksi eli ns. ruostuu .

Toinen on sitten creme vn mun näytöllä! :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

tammenterho

#818
Lainaus käyttäjältä: "Eve87"Kyllä se siltä näyttäis. Onko sukua tiedossa?

Sukua ei ole tiedossa.

Tässä vertailun vuoksi kuva meidän cremestä. Jos alempi on creme vn, voiko väriero olla noin iso?



Ninde

#819
^Kuvio yleensä vaalentaa perusväriä, mutta mä kallistuisin kyllä sinne luonnonvalkoisen puolelle. Aika vaikeahan näistä on varmaksi sanoa, jos/kun suku ei ole tiedossa.

p@lleron hamsu on ihan liian musta ollakseen suklaa ja tosiaan kuten Anzukka tuossa jo sanoikin, mustilla on tapana alkaa rusehtamaan iän myötä. Muistelisin, että joskus olisi ollut puhetta sellaisesta, että musta umborouksella olisi vaaleat silmärenkaat, joiden perusteella voisikin päätellä mustan olevan umbbari (kun sitä ei tosiaan muuten mustasta huomaa). Muistaako joku muu tällaista ja onko kellään kokemusta?

Sintturainen

#820
Kymmeniä, jos ei jopa satoja cremejä ja luonnonvalkoisia kasvattaneena sanoisin tuon vaaleamman olevan luonnonvalkoinen vn. Ei cremet ikinä noin vaaleita ole, edes pentuna.

Anzukka

#821
creme / lvn korvatkin ovat ihan vaaleat niin voisi olla valkotäpläinenkin, Tuossa kuvassa sanoisin että selvä luonnonvalkoinen. Edellisissä kuvissa näytti tummemmalta ja punertavammalta :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Ninde

#822
^Myös pelkkä valkonauhaisuus voi viedä korvista värin kokonaan tai osittain.

Hilmeliini

#823
Nyt tarvitaan poikasten värien tunnistusapua :D
tuossa on Possu, se on creme, ja sit on pari norrea mut nuo muut on vähän auki että mitä ovat...
Kolme pupua ja kaksi hamsteria, kasvatus loppunut 2013.
Lk creme ps n. Musti Somali Neekeriina
Lk norre laikukas n. Sirpa Unelma Kaarina

jonna

#824
Näyttäis hopsu(i)lta mun silmään  :)