• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet 2

Aloittaja Vevve, 23.07.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

perttihamsteri

#60
Pertillä(syyrilaisella) on häkissään vaikka mitä:

-Puusta tehty tunneli (ostin netistä)

-Kaksi pahvi-tunnelia(sellaisia joita on vessapaperissa)

-Juoksupyörä

-Silta (joka menee kopin katolle)

-Kuppi (puusta tehty kuppi, johonka voi laittaa kasvikset, siinä voi kiipeillä yms.)(ruokakuppi on erikseen)
 
Siinä oli Pertin virikkeet. :)

Sori, ku ei saanu kuvia laitettuu.
I <3 hamsters

anskuxxx

#61
Täytyypä kysellä  :)  Äidin luona olisi heinää vaikka kuinka paljon kun itsellä oli aikoinaan hevosia siellä.Harmi vain kun ovat jo ehkö hiukan vanhoja,varmaan useampi hiiriperhe siellä majaillut  xD Pertti kun ei välitä jostain syystä yhtään vessapaperirullan hylsyistä eikä pahveista,niin ajattellin käydä omenapuun oksia,niin miten ne on nyt paras käsitellä?Ja kävyt,pesu->uuniin? :pihalla:
~Syyrialainen, Pertti, LK satiini creme,24.06.2011~                                                                                                            ~Koiruus, Spu Aufgeweckt Wolf, 07.02.2007~

Sahapukki

#62
Saatiin tuon meidän uuden ja ihanan talvikko Vili- herran mukana asumus, chinchillan kylpyhiekkaa, ruokaa, juomapullo yms. Löytyi sieltä pussin pohjalta myöskin juoksupallo, josta olen kuullut hyvin ristiriitaisia asioita. Omasta mielestä, ei ole yhtään hyvä virike, mitä mieltä te olette ? Toiset sanovat, että hyödyllinen juoksuttamistapa, toiset taas päinvastoin. Mitä tuolle pallolle teen?
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Dee

#63
//http://i8.photobucket.com/albums/a30/Dee-sama/hamsutus/2011-10-22183340.jpg

^Mulla ois ton näköinen dunan sisus tulevalle pikkuiselle (syrkille ja duna kokoa 70x40), mitäs ootte mieltä puuttuuko sieltä jotain vai liikaa jotain?

Eli virikkeeks on tarjolla noita kepukoita, vessapapruhylsyjä, pajusilta siellä purun alle kätkettynä ja pahvi"mökki" ja joku toinen paffi jyrsittäväksi. Varmaan tulee parempi pesämökki jossain vaiheessa ja ehkä juoksupyörä jos saan sen mahtumaan. (Tuloo isompi duna otukselle vielä joskus niin saan enempi kaikkee kivaa mahtumaan) Se muovikippo on veskinä siellä. Ainiin ja on noi tikkaatkin tos joo.

Hyviä vinkkejä täältä saa, aijon pölliä ideoita kun mussu tulee ja on aika kehitellä uutta matskua. :)

Pipatus

#64
Tein Onervalle just sellasen ihmeellisen maitopurkkihöskä, siinä on niinku monta tasoa jne...
Sit sillä on 2 paperi-iglua!  :lov

Dee: Kyllä minusta ainakin hyvältä näyttää, mut voihan sinne juoksupyörän lisätä, ellei ole ja tietysti ruokakuppi, ja juomapullo varmaan roikkuukin katosta :)
Syrkkityttöni Unelma <3

Sahapukki

#65
Siitä juoksupallosta vielä.

Heitin keltaisen roskiin, ja ajattelin kuitenkin pitää vihreän pienten leluna, voivat työntää vaikka zhu zhu petsinsä sinne sisään ja laittaa liikkumaan jos ei muuta. Onko siis kellään teistä mitään sanottavaa juoksupallosta. En uskalla laittaa hamsteriakaan sinne juoksemaan pienien happireikien ja pyöreän muotonsa takia.
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Pipatus

#66
Lainaus käyttäjältä: "Sahapukki"Siitä juoksupallosta vielä.

Heitin keltaisen roskiin, ja ajattelin kuitenkin pitää vihreän pienten leluna, voivat työntää vaikka zhu zhu petsinsä sinne sisään ja laittaa liikkumaan jos ei muuta. Onko siis kellään teistä mitään sanottavaa juoksupallosta. En uskalla laittaa hamsteriakaan sinne juoksemaan pienien happireikien ja pyöreän muotonsa takia.

Mulla oli Onerva kerran sellasessa, ku siivosin sen terraa, hyvin se siellä juoksi, ku äiti sille anto välillä siemeniä niistä väleistä. Mut kauaa se ei siellä ollu.
Syrkkityttöni Unelma <3

Dee

#67
Voiko muuten kokonaisen kookospähkinän laittaa virikkeeksi vai onko siitä edes mitään iloa hamsulle? Tuli vaan mieleen kun sattuu yks kookospähkinä olemaan tuolla kaapissa jolle en mitään ole tehnyt.

Katitar

#68
bongasin Jyväskylän kani- ja jyrsijäyhdistyksen näyttelyssä viimeksi kun palkinnoiksi jaettiin rotilla sellaisia koirankeksiviritelmiä. siinä tosiaan oli rinkulan mallisia koirankeksejä laitettu rautalankahässäkkään ns. tertuksi.

bongasin tänään kaupassa samantapaisia rinkuloita ja tein kanssa meen syrkkineidille tällaisen virikkeen ja ripustin sen terraarion kattoon kiinni. kauan aikaa se niitä jaksoi repiä - tuloksena 2 rikkoutunutta keksiä.. 7 tuossa taitaa vielä killua, mutta nähtäväksi jää onko aamulla jäljellä enää yhtään.  ;)  mieleinen tuo ilmeisesti ainakin on.
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Sahapukki

#69
Nyt selvisi, mistä johtui meitin roborovskin haaveri. Sen oli aiheuttanut itse juoksulautanen. Lumikki oli kai juoksut siinä silleen vinosti ja kovin nätisti pitkään, että peppu oli hangannut siihen ikävästi ja aiheuttanut karvan lähdön. Otin juoksulautasen pois, ja näyttää jo nyt paremmalta, vaikka haava onkin muuttunut punertavasta ruskehtavaksi. Toinen syy olisi voinut olla, että terävä heinänkorsi on satuttanut Lumikkia, mutta seuraillaan. Tappelua ei ole ollut havaittavissakaan, nätisti istuvat yhdessä ruokakupissa.  :lov Kuitenkin otan tuon heinähöskän tosta poies jos nään vielä jotain vastaavaa.

Ei liity ehkä nyt virikkeisiin, mutta miten teijän robot on reakoinut asumuksen vaihtoon ? Sillä vain, kun pitäisi saada toi iso terra meijän kohta synnyttävälle syrkille, ja siirtää robot n 60cm tasolliseen dunaan. Toivottavasti ei 60cm ole liian pieni kahdelle popottimille... En vain kuitenkaan halua että rupeisivat tappelemaan stressistä tai mistään muustakaan, tuon asumuksen vaihdon yhteydessä.
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Ely

#70
Olisi varmaan aiheellista linkittää tännekin: Huuhdeltava vessapaperirulla voi aiheuttaa suolitukoksen
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

anskuxxx

#71
Lainaus käyttäjältä: "Ely"Olisi varmaan aiheellista linkittää tännekin: Huuhdeltava vessapaperirulla voi aiheuttaa suolitukoksen
Asiaa,toivottavasti ihmiset muistaa ottaa huomioon. Itse en heitä edes vessanpönttöön,on tässä vanhassa talossa ollut putki/viemäri ongelmia jo riittämiin. Parempi pelata varman päälle  :D
~Syyrialainen, Pertti, LK satiini creme,24.06.2011~                                                                                                            ~Koiruus, Spu Aufgeweckt Wolf, 07.02.2007~

Niiskuneiti

#72
Hei! Tämä on mietityttänyt minua jo pitkään. Minulla on siis puisia tavaroita, jotka ovat olleet edellisellä talvikollani. Nyt olen ottamassa uuden hamsterin, ja entisellä hamsterillani saattoi olla joku ihosairaus, jonka pelkään tarttuvan entisien puisien tavaroiden kautta tulevaan hamsteriini. Siis miten puiset tarvikkeet voisi puhdistaa, että ne olisivat puhtaita ja mahdollisimman tartuntavaarattomia seuraavalle hamsterilleni? :) Vastatkaa pian. (Tämä sama oli jo kysy asiantuntioilta osuudessa, mutta mitä pikemmin saan vastauksen , sen parempi! :)  :sydan

Kiitti vastauksesta Rukyo :)
? Vkh talvikko Friia RIP 18.6.2013 ?
? Gerbu Huli RIP  ?
?  Gerbu Vili  RIP 22.4.2013 ?
? Vkh talvikko Vilperi RIP 16.3.2013  ?

Rukyo

#73
Ensin kannattaa pestä ne ihan kunnolla ja sitten laittaa vielä vähäksi aikaa uuniin :)
Pitää sitten seurata että ne eivät ole uunissa liian kauan vaan sitten pois kun ovat kuivuneet.
(uuni väh. 100 asteeseen)
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

Ken_G

#74
Itse olen laittanut kierrätettävät puutavarat uuniin 150-175 astetta, noin 20 min. Aina ihan varmuuden vuoksi, vaikkei ole mitään tarttuvaa sairautta ollutkaan lukuun ottamatta satunnaisia hengitystieinfektioita.