Kysymyksiä syyrialaisesta, osa 2

Aloittaja Lilli&Repe, 27.04.10 - klo:11:51

Sissu

Karoliina

Lainaus käyttäjältä: "Sissu"Saako hamsteria uittaa esim. vanhan häkin sillä pohjalla jos laittaa siihen vettä :huh

Happy is the one, who thinks he is happy.

Sissu

Lainaus käyttäjältä: "Karoliina"Miksi uittaisit?  :pihalla:  Ei siitä ainakaan mitään iloa ole hamsterille, päinvastoin. Hamsteri voi vilustuakin.
Minäkin ajattelin että pitääkö muka hamsterit uimisesta ja märästä ku netissä on videoita joissa hamsterit ei näytä oikein nauttivan uimisesta. :cry:  :|

Cindu

Joo eivät hamsterit uimisesti nauti, enkä suosittele kokeilemaan.
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Karoliina"Jos hajurauhanen on tosi likainen, sillon voi matalassa ja läpösessä vedessä antaa kävellä, niin että vatsan alus vain kastuu. Sen jälkeen äkkiä kuivaukseen pyyhkeen sisään.
Syrkeillä hajurauhaset on kyljissä, eivätkä ne vaadi puhdistamista. Kääpiöillä hajurauhanen on vatsassa.

Hamstereita ei kannata uittaa, eikä niitä normaalisti tarvitse edes pestä tai kastella.

Hessuinen

Tuntuu vähän tyhmältä kysyä tällaista tässä vaiheessa kun on jo kuitenkin hamsuttimia ollut jo reilun aikaa, mutta kuinka paljon syrkki keskimäärin pupeltaa siemenseosta vuorokaudessa? Olen ajatellut siirtyä tähän tyyliin siemenet puruihin eikä valmiina kipossa, mutta mikä on sitten oikeanlainen määrä ja millä annostella? :huh
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Vevve

^ Sanoisin että ehkä 1-3 ruokalusikallista, hankala tietää kuinka paljon se niistä hamstraamistaan syö. Mä en kauheesti annostele, kippaan joka toinen tai joka kolmas päivä kourallisen ruokaa puruihin. :)

GaneshaX

Meillä on kans "muutamat" sellasia jyväjemmareita, että jyvien kippoon laittaminen ja kulutuksen seuraaminen on ihan mahdotonta  :kieli
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

oonä,,

Hm, pitääkö syrkeilläki olla peseytymishiekkaa ?  :oops:
Talvikko, Viivi <3 c(]
Pikku-Kasper Syrkki <3 ]
Koiruliini Lulu <3 (]

R.I.P Robotytöt Siiri ja Krisse ;<

Ninde

^Ei tarvitse.

Nessu

Miksi hamsteri naksuttaa unissaan hampaita? Olen kuullut että hamsterit naksuttaa kun ne on hermostuneita.
Syyrianhamsteri Arctican Nessu.

Lilli&Repe

Heippa taas piiitkästä aikaa!

Meillä 1,5 vuotias poika työllistää niin ettei kerkee juuri netissä surffaileen..
Tohon naksutteluun en osaa vastata kun en oo meidän hamsujen kuullu sitä tekevän mutta tuli mieleen siitä kysästä ett äänteleekö teidän hamsut unissaan? Meillä varsinkin Lilli, ikää 1 v, ääntelee väliin aika kovastikin unissaan...Liekö painajaisia vai mitä...Kun en tiiä näkeekö noi hamsut unia..  :)
Niin joo, sellasta hampaiden narskuttelua noi välillä pitää, ihan hereillä ollessaan..

HamsterSailor

^Meillä äännellään joskus, kylläkin harvoin, mutta kuitenkin äännellään.

Rukyo

Mun pikku Tofultani on lähteny karvaa tollai oudosti hännän molemmilta puolilta.
Ei pitäis olla mitää ikääntymisee liittyvää koska ikäähän tofulla on vasta 1v 3kk.
Eli pitäiskö tästä karvanlähdöstä huolestua?

kuva: //http://www.petsie.fi/pet.php?petid=120706&s=images&img=20710998&showAll=1
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

Henni

Pistin jo saman kysymyksen tuonne asiantuntija-palstalle, mutta kysynpä nyt täälläkin kun näköjään myös Rukyolla on samantapaisia ongelmia.

Eli siis syyrialaisen hamsterini niskasta on lähteny karvaa ja niska on ihan paljas. Ikää hamsterilla on nyt 1 v.

Jostakin luin että voisi olla loisia? Voiko tuo pitää paikkansa?
Voiko tuo johtua jostakin muusta? Pitäisikö siis viedä eläinlääkäriin?
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa