• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteri ja Kissa. toivoton yhdistelmä??

Aloittaja Luna, 27.10.08 - klo:18:43

« edellinen - seuraava »

Vevve

#30
Ihan samaten sen kissankin etua pitää ajatella kuten hamsterinkin. Kissakin on rakas lemmikki josta pitää huolehtia, enkä ainakaan itse mitenkään halua kiusata kissaa siitä että se tekee vain luontaisen vaistonsa mukaisesti.

GerbuHamsu

#31
Enköhän minä itse tiedä mitä kissalleni teen, isäkin on sen usein pakkaseen laittanut. Pahemmin kissat kärsii kun joutuvat ulkona pakkasessa koko päivän olla.

eta

#32
Kyllä pakastin on ihan eri asia kuin ulkona pakkasessa. Tuo on kyllä todella järjetöntä pitää kissaa pakastimessa. Ulkona se on ainakin meillä omasta tahdostaan talvella ei sitä ulos väkisin laiteta.

Meillä hamsteri kerran pääsi karkaamaan ja kissa sen melkein söi. Ehdin sen pelastamaan ja se selvisi hengissä. Siltikään en kissaa rankaissut koska se on luonnostaan saalistaja ja ei voi luonnolleen mitään.

Vevve

#33
Eikös pakastimet yleensä ole aika ilmatiiviitäkin? Saako siellä edes happea.
Ylipäätään pienessä säkkipimeässä jääkylmässä ahtaassa paikassa oleminen varmasti stressaa kissaa valtavasti.

maarit

#34
Se on kaksi täysin eri asiaa laittaa kissa pakastimeen tai että se ulkoilee pihalla talvella pakkasella.Kissa kun menee vapaaehtosesti sinne ulos pakkaseen eikä sitä sinne kukaa pakota.Pakastimet ovat käsitykseni mukaan aika ilmatiiviitä eli sielä tuskin happea on.Puhumattakaan siitä miten se kissa stressaa aivan älyttömästi siitä kun se tungetaan pakastimeen (sehän on jo eläinrääkkäystä) ja niistä fyysisistä vaurioista mitä sellanen aiheuttaa.
Kissa ei voi luonnolleen yhtikäs mitää,se on saalistava kissaeläin ja peto.Saalistaminen on sille luontainen toimintatapa.
Mua oikein selkäpiita karmii kun näen mielessäni kuvan siitä kun kissaa tungetaan väkisin pakastimeen rangaistukseksi ja voin kuvitella elävästi sen kun kissa huutaa todennäkösesti niinku syötävä.Hyi,kauheeta.  :cry:  :cry:
Tällä hetkellä hamsteriton

GerbuHamsu

#35
Totta kai, tukehdutan ja jäädytän sen sinne. Siinä on aina paksu kirja välissä jotta happi kulkee. En ole nyt niin tyhmä. Ja laitan sen vanhaan pakastimeen jossa säilytetään vain mehuja ja marjoja, ja siellä on vain n. 15 astetta kylmä. Ja tiedoksi, että jos kissan naamaan suihkuttaa vettä, sitä saattaa joutua sen keuhkoihin jolloin se hukkuu ja ainakin kuolee. Muutenkaan vesi ei ole hyväksi kissalle. Ja parempi alle minuutti pakastimessa rangaistukseksi kuin hukkuminen? Lisäksi en usko että kissa paljoa nauttii lumessa seisokelusta.

Vevve

#36
Kissahan sulkee silmänsä ja kääntää päätään jos sitä vedellä suihkii naamaan, eikä tuijota tattina suu ja silmät auki. Ihminenkään ei huku jos saamaan suihkuttaa suihkepullolla vähän vettä, eikä kissa ole poikkeus.
Kissa voi kyllä ihan hyvin ottaa opikseen tuollaisesta rangaistuksesta, mutta minusta se ei ole lainkaan oikein. Kissa ylipäätään ei ole sellainen koulutettava eläin kuten esimerkiksi koira, eivätkä eläimet välttämättä ymmärrä tekojensa syy-ja-seuraus -suhteita.

maarit

#37
Mä oon kyllä ihan eri mieltä tosta ettei vesi muka ole hyväksi kissalle.Miten sä pystyt peseen kissan ilman vettä ja kissalle ei todellakaan tule mitään vahinkoa jos sen naamaan ruiskauttaa vettä (toi nyt on ihan höpölöpöä että kissa muka hukkuis).Meillä on suihkepullo jossa on vettä toimii kissoilla jos ne yllätän pahanteosta.
Kissa todennäkösesti traumatisoituu enemmän tollasesta pakastimeen laitosta kun ottaa opikseen.Tollanen pakastinsysteemi menee jo kissan rääkkäyksen puolelle eikä ole ollenkaa hyväksyttävissä.
Tällä hetkellä hamsteriton

GerbuHamsu

#38
No sori vaan jos teitä haittaa että tuo karvaturri on ollut neljästi alle minuutin pienessä pakkasessa. Ja nykyään turvaudun suihkepulloon, asia loppuun käsitelty?

Mandi

#39
Mun kavereilla oli joskus 5 vuotta sitten talvikko ja niillä on myös kissa. Hamsteri asui jonkin aikaa kylppärissä ennenkö muutti yläkertaan, ja vaikka ovi pidettiin visusti kiinni, niin kissa oli kerran jotenkin sinne päässyt, pudottanut hamsterin dunan ja niin pikku otus juoksi ihan paniikissa ympäri ämpäri. Onneksi kaverini sattuivat paikalle ja kyseinen hamsteri saattoi elää porskuttaa yli 2,5 vuotiaaksi. Mutta mä en haluais ihan välttämättä hankkia saaliseläintä ja saalistajaa samaan talouteen. Luokkakaveriltani oli kissa tappanut gerbiilin, niin onhan se varmaan aika kamala sille toisellekkin gerbulle joka jää kaveria vaille ja myös sille kissalle, joka tietää, että voi, tuolla on jotain hyvää mitä mä en saa. Tälle kissalle onkin tullut tapa kytätä aina tän mun luokkalaisen huoneen oven edessä.

GerbuHamsu

#40
Se, että kissa nappaa jyrsijän, johtuu yleensähän omistajan huolimattomuudesta? Täälläkin on monia tarinoita että kansi jäi auki ja samoin ovi niin kissa pääsi sinne saalistamaan. Eli muistakaa varmasti että kannet ja ovet ovat hamsuhuoneesta kunnolla kinni, ja terra/duna/gabberi/tai muu häkki on tukevalla paikalla eikä helposti kaadu alas!

Yökyöpeli

#41
Lainaus käyttäjältä: "GerbuHamsu"Kyllä, kissahan se siellä oli viikon verran... Järki käteen, lukijat! Minuutti pakkasessa riittää opetukseksi tuolle viiksinaamalle eikä enää edes yritä napsia hamsua vaikka luukku on auki kun antaa hamsulle herkun.

Nyt vasta huomasin tän.... Et ihan oikeesti voi olla tosissas?!?! Kuinka tyhmiä ihmisiä tästä maailmasta löytyykään, tsiisus  :roll:
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Miharu

#42
Lainaus käyttäjältä: "GerbuHamsu"Enköhän minä itse tiedä mitä kissalleni teen, isäkin on sen usein pakkaseen laittanut.

Voi herran jessus..
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

GerbuHamsu

#43
Kyllä, kissa on nytkin siellä 70 asteen pakkasessa, on ollu jo vuoden!! Ehkä kannattaa lukea viimeisimpiäkin viestejä?

maarit

#44
Lainaus käyttäjältä: "Yökyöpeli"Kuinka tyhmiä ihmisiä tästä maailmasta löytyykään, tsiisus  :roll:

Sanos muuta.
Tällä hetkellä hamsteriton