Hamsteri ja Kissa. toivoton yhdistelmä??

Aloittaja Luna, 27.10.08 - klo:18:43

Miipemi

Meillä on neljä kissaa, mutta mitään ongelmia ei ole ollut :)) Tottakaihan nämä kissat söisivät Napin mielellään välipalaksi, mutta häkin päälle on laitettu yleensä viltti, vaikka eivät kissat muutenkaan saanet kynsiänsä kaltereiden läpi. Yksi kissa ei edes välitä hamsterista. Yksi ei osaa hypätä pöydän päälle. Yleensä en päästänyt kissoja huoneeseen.

Nyt kun siirsin Napin terraarion, muut kissat eivät enää välitä siitä muuta kuin se (nimeltänsä Seppo) joka ei osaa hypätä tuolia korkeammalle. No Sepolla on nyt hyvä katsella, kun ei voi tehdä mitään :)) Koiraa taas alkoi enemmän kiinostaa kun Nappi oli terraariossa. Koira nuolee joskus terraarion seiniä, kun Nappi on siellä ja se näyttää huvittavalta :DD

Yleensä en kuitenkaan päästä muita kissoja, kuin Bertan omaan huoneeseeni, koska Berttaa ei enää kiinosta Nappi, kun Nappi on terrassa.
Marsut eivät kiinosta kissoja ollenkaan.

//Edit huomasin, että tästä tuli aika sekava ja ristiriitainen, mutta yrittäkää ottaa selkoa, jos edes jaksatte lukea tälläista sillisalaattia :DD

Miipemi

Lainaus käyttäjältä: "GerbuHamsu"Meillä Söpö vaan toljottelee nuita jyrsijöitä. Ja se tietää että tulee satikutia jos on terran/akvaarion/dunan päällä ruoka-aikaan kun hamsut ja gerbut saa ruokaa. Tyttö on ollut sen vuoksi jo pakastimessa kun tassu yritti ottaa hamsua kiinni.

Et voi olla tosissasi D= Luuletko, että kissa ymmärtää miksi laitat sen PAKASTIMEEN. PIkemminkin kissa saa traumoja ja rupeaa pelkäämään sinua. Minun mielestäni tuo on jo eläinrääkkäystä >.<

Anonymous

Luin äsken vähän taaksepäin tätä ketjua ja huh huh mitä juttuja sieltä löytyykään...  :S

Randij

Voi pellet, ÄLKÄÄ KOSKAAN LAITTAKO KISSOJA PAKASTIMEEN! Uskon että vain pikkukersat tekisi noin. Nyt olen raivona ja saatan kirjoittaa mitä hyvänsä, mutta pian soitan vaikka eläinsuoluyhdistykselle !
Joskus sitä rakastaa niin paljon.

Ananas

Siis söpö pieni kisuli on laitettu PAKASTIMEEN ! ! !Ei noin sais tehdä. :(

Miipemi

Lainaus käyttäjältä: "Ananas"Siis söpö pieni kisuli on laitettu PAKASTIMEEN ! ! !Ei noin sais tehdä. :(

TÄYSIN SAMAA MIELTÄ!

Anonymous

Joo, mä olen täysin samaa mieltä. Mutta jos kumminkin ei jatkettaisi tästä aiheesta (ainakaan tähän ketjuun) koska menee aika ot:ksi? (:

Miipemi

^Juu hyvä idea, mutta mitä OT tarkoittaa? www.olenhiemanvähäälyinen.com

ammie

^ OT on lyhennys sanoista off topic. Tarkoittaa siis asiaa, joka ei kuulu kyseiseen viestiketjuu ja menee ohi aiheen.  :)

Meillä ei ole kertaakaan tämän päälle kahden vuoden hamsuilun aikana sattunut yhtäkään tapaturmaa hamstereiden ja kissan välillä. Toivottavasti ei jatkossakaan tule tapahtumaan. *koputtaa puuta*
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

M^ija

kauheita juttuja, laittaisitko oman lapsesikin pakastimeen jos hän tekisi tuhmuuksia?? sairasta  :cry:

Stressaako kissan tai koiran läsnäolo hamsteria, vai tottuuko hamsteri siihen??
meillä ainakain koiran nähdessään hamsteri jähmettyy paikallee..
Haluaisin kissan pennun, mutta en halua että hamsteri kuolee stressiin kissan takia. ehkä parempi ottaa kissa vasta sitten kun ei ole enää hamsua.  :lov
M^ija

MortimerRiddle

Ihmiset on nuijia, alkoi kuvottaa kun luin noita kissan pakastamis juttuja. Toivottavasti GerbuHamsun päähän jotain järkeä taotaan vaikka kirveellä sitten jos muu ei auta.

Kuitenkin, minulla on kissa ja hamstereita eikä mitään ongelmia ole sattunut. Tosin Nappi on kissaksi aika kummajainen, se pikemminkin pelkää hamstereita kuin himoitsee niitä. Utelias tyttö silti on ja kyllähän ne hamsujen puuhailut häkeissään siitä kiinnostavat. Naaras hamsterini Sisu on kaksi kertaa karannut terrastaan, ja kummallakaan kerralla ei Nappi ole mitään tehnyt: ensimmäisellä kerralla oli kuulemma vain tassutellut hölmistyneenä hamsterin perässä ja toisella näin kuinka hamsterin laskeutuessa maahan se hypähti säikähtäneenä kauemmas.

Että sellainen hirmuhiirestäjä meillä  ;)
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Tupuliina

Meiltäkin löytyy pari kissaa kaiken muun karvaisen seasta  xD

Kissat vähän ovat sellaisia, että ne helposti ikäänkuin kyllästyvät johonkin pieneen eläimeen jota näkee 24/7. Aluksi kun kissat näkivät hamsterin, niin sitähän tuijotettiin jatkuvasti ja läiskittiin tassulla terraarion lasia. Vaan nykyään ei oikein hamsteri jaksa enää kiinnostaa - kissat ovat katsoneet että sama möykky se siellä vaan laahustaa, ei jaksa kiinnostaa ;)

Kuitenkin jos hamsteri terraarion ulkopuolella olisi yhtäkkiä lyllertämässä ilman vartiointia, niin sitten kyllä heräisi kissoillakin saalistusvietti.
Riemuloikan kääpiöluppakasvatus värissä valkoinen sinisilmäinen
Hattula / Kanta-Häme
Tervetuloa tutustumaan kotisivuille!

^^ "Mikä toi mua miljoona kertaa pienempi otus on? KÄÄK!" :D

Summer

Voi hyvä luoja että pisti vihaksi. Jos tietäisin kuka GerbuHamsu on, niin lähettäisin kyllä eläinsuojeluvalvojan keskustelemaan hänen ja hänen isänsä kanssa. Tossa on taas surullinen esimerkki miten lapset ottaa vanhempien toimesta mallia. Ja miksiköhän teidän isä sen sinne pakkaseen tunki?
Mua todella TODELLA kuvottaa tollanen eläinrääkkäys! Se kissa ei siitä pakastimesta opi mitään muuta kuin sen että alkaa pelkäämään sitä pakastinta, eikä osaa taatusti yhdistää sitä siihen syyhyn miksi sinne joutui. Jollain ihmisillä ei vaan pitäisi olla eläimiä.  :evil:

Meidänkin kissat välillä menevät hamsuhäkille. Ne ajetaan siitä välittömästi pois joko äänellä tai suihkepullolla (ja suihkepullokin on rikki joten siinäkin riittää pelkkä pullon näyttäminen ja psssssst-äänien tekeminen). Aika hyvin ovat oppineet jättämään rauhaan, vaikka minkäs kissa luonnolleen voi että sitä kiinnostaa.

Ossi-kisuamme itseasiassa edesmennyt hamsumme puri kerran nenästä kun meni änkemään ittensä ihan siihen häkkiini kiinni. Eipä mennyt kyllä enää ko. hamsterin lähellekkään sen jälkeen.  xD
Meillä asustaa]

lilli-97

Onks kellään kokemusta siitä et ois kissa ja hamsteri samassa talossa? Kun meillä on nyt hamsu ja kissa ois ihan pikkusen harkinnassa niin oisko mahdollista? Eli hamsteri ois tietenkin häkissä, ja häkin luukku kiinni teipillä koska se on muutenkin kiinni kun on häkki vähän rikki, ja huoneen ovi olisi kiinni ehkä oven kahvan ylä puolella joku "haka" joka suljettais koulu päivän ajaksi. (osaako kissat avata ovii) rotuna ois ragdoll kissa  :)