• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

Nape

#870
^Mahtava viritelmä :peukku:  :yes:  Meillä noiden tikapuiden käytössä pätee sanonta harjoitus tekee mestarin, mut ite tykkään enemmän niistä pitkistä taiteltavista pajusilloista, ne on jotenki turvallisemmat entä tikkaat ja muutenki paremmat.

nalli

#871
Jubin 100x50x50cm


Rokin 80x40x40cm


Lunan 75x55x35cm


Jubin ja Rokin terroissakin on kannet, kuvista vaan puuttuu. Samoin ruokakupit ja juomapullot on jokaisella, vaikka ei kuvien ottohetkellä ollut, kuvat kun on otettu heti siivouksen jälkeen...
Syrkki Roudan Rock Me Baby "Roki" s. 29.7.2009-17.6.2011
Syrkki Jubilee Jääprinssi "Jubi" s. 27.4.2010-30.10.2011
Vkh talvikko Am I Dreaming "Luna" s. 4.11.2009-25.5.2012

Tatu

#872
^Kyllä terrat on vaan niin siistejä! Varsinkin kun on noin kivasti sisustettu :)

Cindu

#873
^^ Niimpä, tosi hienoja terroja ja ihana sisustus  :)
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Hilla

#874
Ihan sika siistejä kaikki! Voi meillä on noilla jyrsimillä ihan dunat jotka toiminut moitteettomasti ja yksi korkea lintuhäkkikin löytyy. Sisusteena meillä on oksia, mökit, rappusia ja muuta mitä tuolta löytyy. Hamsun häkki pienempi ja siellä on mökki, oksa silta ja muuta. Hiiret on taas 10 kertaa aktiivisempia ja sieltä löytyy ihan sikana kaikkee...

Meillä on 2 akvaariota mistä vissiin halutaan eroon... Kamalan isoja, mutta tuon toisen voi olla, että evakuoin huoneeseeni sitten kun ollaan muutettu...

Nallin häkit on tosi siistejä. ihana tuo hamsu mikä istuu tuolla ylhäällä :P

metsku

#875
Jes, hienoa Minttu! Juuri tuolla tavalla saa hamsterin kaipaamaa lisätilaa ja korkeutta turvallisesti  :) Loistavaa! Nyt vaan muutkin tekemään. Tarvitsee hieman mielikuvitusta ja ehkä vähän tuunaamista mutta on sen arvoista. Häkkejä saa kyllä halvallakin käytettynä.

Olen huomannut näissä asumusketjuissa sellaisen kummallisen omituisuuden, että jos jollakulla on hieman erikoisempi viritelmä niin siihen ei kukaan juuri mitään kommentoi mutta tavalliset terraariot ja dunat saa kehuja (hieno asumus, kiva sisustus...)  :shock:  :roll: Kateutta lie? Kun ei itse viitsitä panostaa niin sitten ei viitsitä muidenkaan panostuksiin reagoida. Kaiken lisäksi se saattaa saada kuvan laittajan ajattelemaan, että rakennelma ei ole sovelias tai hyvä vaan ainoa oikea on perusterra/duna/häkki eikä sellaista mielikuvaa sais viljellä koska aina isompi on parempi.

Mielestäni olis kiva jos tuunatuille häkeille olis oma ketju josta vois sit itsekin hakea ideoita kun nyt ne muutamat hukkuu tänne tavan kämppien sekaan.

Marla

#876
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Olen huomannut näissä asumusketjuissa sellaisen kummallisen omituisuuden, että jos jollakulla on hieman erikoisempi viritelmä niin siihen ei kukaan juuri mitään kommentoi mutta tavalliset terraariot ja dunat saa kehuja (hieno asumus, kiva sisustus...)  :shock:  :roll: Kateutta lie? Kun ei itse viitsitä panostaa niin sitten ei viitsitä muidenkaan panostuksiin reagoida.
Tai sitten syynä on se, että nimenomaan kommentoidaan sitä sisustusta. Kyllä täällä on monia kuvia, joissa tavallinen duna tai häkki on tehty todella mukavan virikkeelliseksi, ja minusta se on hieno juttu, joka ehdottomasti ansaitsee kehut siinä missä toisten mielestä erinäiset laajennusviritelmät.

Minen ymmärrä, mikä tarve taasen on lähteä kaivamaan ihmisiltä puolustusreaktioita vetoamalla kateuteen tms. kun kaikkein ilmeisin syy on se, että se, että toisen huomio kiinnittyy ekana laajennusviritelmiin, kun taas toinen katsoo virikkeellisyyttä?
Mitä itse olen huomannut, kyllä ne laajennukset tmv. ovat myös saaneet täällä kehuja.

Heli

#877
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Olen huomannut näissä asumusketjuissa sellaisen kummallisen omituisuuden, että jos jollakulla on hieman erikoisempi viritelmä niin siihen ei kukaan juuri mitään kommentoi mutta tavalliset terraariot ja dunat saa kehuja (hieno asumus, kiva sisustus...)
Jokainenhan saa täällä kommentoida oman mielipiteensä mukaan. Et voi olettaa että kaikki olisivat juuri sinun kanssasi samaa mieltä.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Zinde

#878
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Olen huomannut näissä asumusketjuissa sellaisen kummallisen omituisuuden, että jos jollakulla on hieman erikoisempi viritelmä niin siihen ei kukaan juuri mitään kommentoi mutta tavalliset terraariot ja dunat saa kehuja (hieno asumus, kiva sisustus...)  :shock:  :roll: Kateutta lie? Kun ei itse viitsitä panostaa niin sitten ei viitsitä muidenkaan panostuksiin reagoida. Kaiken lisäksi se saattaa saada kuvan laittajan ajattelemaan, että rakennelma ei ole sovelias tai hyvä vaan ainoa oikea on perusterra/duna/häkki eikä sellaista mielikuvaa sais viljellä koska aina isompi on parempi.
Voi olla kateutta tai voi olla, ettei ole mitään hyvää sanottavaa. Voi olla monta muutakin syytä. Uskon, että monet kommentoivat sellaisia kuvia, millaisen asumuksen itse haluaisivat hamstereilleen, tai joiden tyyli on lähimpänä omia ratkaisuja. Itse olen kiinnostunut vain terraarioista, koska niitä minulla on itselläni eikä muuta tule, ja todennäköisesti kommentoin vain niitä kuvia.

Ja komppaan vielä Heliä. Kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiin.

tintsku

#879
Feelin häkistä kuva, nykyään enemmän virikkeitä: katosta roikkuu riippari, tikapuut... Kokoa häkillä on n. 80x45x60. Ensi viikolla vaihdan Arielin tuohon häkkiin ja Feelin dunaan.


Anonymous

#880
Ajattelin et ku mul tyhjenee kohta pupunhäkki et modaisin siitä jollekki syrkille uuden asumuksen verkon avulla ;)

Maggy

#881
tintksu : erittäin mukava muoto häkki. Kuinka paljon se?

metsku

#882
Lainaus käyttäjältä: "Zinde"Voi olla kateutta tai voi olla, ettei ole mitään hyvää sanottavaa. Voi olla monta muutakin syytä. Uskon, että monet kommentoivat sellaisia kuvia, millaisen asumuksen itse haluaisivat hamstereilleen, tai joiden tyyli on lähimpänä omia ratkaisuja. Itse olen kiinnostunut vain terraarioista, koska niitä minulla on itselläni eikä muuta tule, ja todennäköisesti kommentoin vain niitä kuvia.

Ja komppaan vielä Heliä. Kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiin.

Ööö, missä kohdassa olin sitä mieltä, että kaikilla ei olis oikeutta omiin mielipiteisiinsä? Kunhan ihmettelen sitä melko kollektiivista linjaa jonka mukaan isompiin ja sillä lailla virikkeellisempiinkin rakennelmiin ei juuri kommenttia tule kun taas perusasumuksiin tulee. Nyt tosin ymmärsin Helin ja Marlan ja sinun kommentteja lukiessa, että sisustukseen tulee kiinnitettyä huomiota.

Itse en kiinnitä kuvissa mitään huomiota sisustukseen yleensä jos kyseessä on perusasumus. Se johtuu siitä, että kokemuksesta tiedän, että hamsterille jolle tila ei ole riittävä on aivan sama mitä härpäkettä sieltä asunnosta löytyy. Tilan puutetta ei saisi kompensoida "hienolla" sisustuksella koska toisinaan (usein) ratkaisu on ainoastaan tilan lisääminen. Toisaalta taas hamsteri jolle riittää annettu tila on siellä varmasti tyytyväinen ihan perussisustuksellakin? Aina neuvotaan lisäämään virikkeitä mutta ei se kyllä auta yhtään sellaiselle hamsterille joka tahtoo ulos! 99% lisätila auttaa.

Kumma juttu sekin, että esim. rottien kohdalla isommat ja erikoisemmat (rottien eduksi) häkkiviritelmät saa kannustusta ja kehuja, samoin marsujen mutta hamsujen kohdalla taas pidetään kiinni kynsin ja hampain perinteisestä. Onneksi parissa vuodessa on tapahtunut valtavaa edistystä ja muutosta parempaan suuntaan siitä huolimatta, että muutokseen ei kannusteta kovin virallisesti tällä tärkeällä palstalla.

jjenna

#883
LainaaItse en kiinnitä kuvissa mitään huomiota sisustukseen yleensä jos kyseessä on perusasumus. Se johtuu siitä, että kokemuksesta tiedän, että hamsterille jolle tila ei ole riittävä on aivan sama mitä härpäkettä sieltä asunnosta löytyy.

Jännä kokemus sinällään, että esim. mulla on lähes kaikki syyrialaiset aina ollu tyytyväisiä niihin uskomattoman pieniinkin asumuksiin  ;) , siis 70-90 senttisiin duniin/terroihin. Mutta kyllä sen huomasi, että jos joskus pisti dunaan vaan esim.pesämökin, ruokapisteen ja jonkun kannon tms. niin kattokalterin jyrsintä alkoi tai reunan purempinen, muttakun se samainen koppi oli virikkeellistetty monin tavoin esim kiipeilymahdollisuuksilla, tasoilla, pajusilloilla, tikapuilla, pahvilaatikoilla ymsymsyms. harvemmin minkäännäköstä kattokalterinpuremista ja kulman puremista sattui. Mä ainakin itse päättelen tästä, että ei ole aivan sama mitä härpäkettä asunnosta löytyy  ;)
(Voi toki olla, että joidenkin hamsuille on aivan sama, ja tuhoamista on virikkeistä huolimatta, mutta ei mulle tulisi mieleenkään tulla tänne huutelemaan omasta kokemuksesta siinä asiassa, että nää on ehdottoman vääriä asumuksia  :c8 )

LainaaOlen huomannut näissä asumusketjuissa sellaisen kummallisen omituisuuden, että jos jollakulla on hieman erikoisempi viritelmä niin siihen ei kukaan juuri mitään kommentoi mutta tavalliset terraariot ja dunat saa kehuja (hieno asumus, kiva sisustus...)    Kateutta lie? :shock:  :roll:

Itselläni se johtuu ainakin yksinkertaisesti siitä, että sellaset häkki-terra-muoviputki-viritelmät on yksinkertasesti niin pirun rumia  :D Jos mä jotain lähden kehumaan, niin kehun kyllä kokonaisuutta - jos iso terra huutaa tyhjyytään, en sitä lähde kehumaan, mutta en päinvastoin täyteen ahdettua minidunaakaan syrkille tms. Itse en henk. koht ikinä tahtoisi asuntooni vastaavanlaisia härpäkeviritelmiä kun esim. sinulla on, enkä siksi niitä lähde kehumaan, vaikka ne hamsterin kannalta kivoja olisikin KOSKA mielestäni edelleen sen hamsterin kannalta kivan saa ihmissilmälle esteettisemmäksikin  :)
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Heli

#884
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Kumma juttu sekin, että esim. rottien kohdalla isommat ja erikoisemmat (rottien eduksi) häkkiviritelmät saa kannustusta ja kehuja, samoin marsujen mutta hamsujen kohdalla taas pidetään kiinni kynsin ja hampain perinteisestä. Onneksi parissa vuodessa on tapahtunut valtavaa edistystä ja muutosta parempaan suuntaan siitä huolimatta, että muutokseen ei kannusteta kovin virallisesti tällä tärkeällä palstalla.
Sanot että muilla saa olla mielipiteitä, mutta silti tyrmäät muiden mielipiteet vääriksi ja uskot vakaasti siihen että omasi on se ainoa oikea. Älä jaksa.
Destiny's hamsterit 2001-2009